Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
s0173957 schreef:Laten we met z'n alleen dressuurruiters bashen... maar dat er in de koers eentje doodvalt, dat boeit niemand precies...
2 maten, 2 gewichten?
LiesbethDW schreef:bokt.nl / www.nieuwsblad.be
Als de organisatie niet kan garanderen dat élk paard de hindernisrennen overleeft, rijst de vraag of het opportuun is om Waregem Koerse in de toekomst nog te laten doorgaan," zegt Vandenbosch.
Katharinaa schreef:LiesbethDW schreef:bokt.nl / www.nieuwsblad.be
Als de organisatie niet kan garanderen dat élk paard de hindernisrennen overleeft, rijst de vraag of het opportuun is om Waregem Koerse in de toekomst nog te laten doorgaan," zegt Vandenbosch.
Ik kan niet 100% garanderen dat mijn paarden elke dag op de weide overleven. Met een slechte landing na een bok bijvoorbeeld, kunnen mijn paarden ook hun poten breken. Of ze kunnen koliek krijgen. Zet ik hen dan helemaal niet meer op de weide? Of ook niet op stal, daar kan er ook vanalles gebeuren. Geen paarden meer houden dan zeker?
wat een onnozele opmerking van de Gaia man. Zo zet je je als Gaia ook flink te kijk
nanoukkie schreef:verschrikkelijk ongeluk.
heb er een video van op facebook gezien, kijk het niet!!!
ik ben, een uur na het gezien hebben vd video nog steeds niet goed van.
de poot (poten denk ik zelfs) waren gewoon over. arm paardje zat te dabben met zijn been en het stuk hoef dat er half aan hing. verschrikkelijk! ik vind de rensport 10x niets.
word er kotsmisselijk van!!!! savanjola schreef:Grappig dat genoemd wordt dat leuke buitenritjes veiliger zouden zijn voor de paarden..Nou ik heb er in mijn 25 jaar met paarden bezig te zijn al wat zien verongelukken hoor. (10 tallen) En vaak door onkunde.
Paarden die mentaal totaal niet opgewassen zijn om op een weg of bij publiek te lopen. (door wat voor omstandigheden dan ook...)
Paarden hebben er meer plezier in, minder dwang, dat bedoelde ik. Omdat er gezegd werd dat een dierenliefhebber überhaupt niet zou moeten paardrijden. Akhal_Teke schreef:Ik zag de hindernis van de foto. Daar springen ze over een heg en meteen daarna is een greppel. Dat is toch geen eerlijke sprong?
ALs ik bedenk dat ik over iets heen moet springen en ik kan niet zien dat daarachter een greppel ligt, dan zou ik dus zo mn achillespees kunnen scheuren als ik op het schuine stuk land. Of een enkel breken.
Sprongen; ok. Maar ze moeten wel eerlijk zijn, en dat vind ik de spong op de foto niet.