Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dorientjuh schreef:Kwam ze met haar voet vast te zitten in de beugel?
Ik dacht eigenlijk dat zij geen beugels gebruiken. Maar als dat wel zo is zorg je toch voor veiligheidsstijgbeugels?
Ik ben zelf ook zo eens van een manegepaard afgedonderd en even vast blijven zitten met mijn voet in de beugel. Geen pretje, maar gelukkig goed afgelopen. Maar sinds ik mijn eigen paard heb rijd ik met veiligheidsbeugels (die aan een kant open zijn).

dorientjuh schreef:Kwam ze met haar voet vast te zitten in de beugel?
Ik dacht eigenlijk dat zij geen beugels gebruiken. Maar als dat wel zo is zorg je toch voor veiligheidsstijgbeugels?
Ik ben zelf ook zo eens van een manegepaard afgedonderd en even vast blijven zitten met mijn voet in de beugel. Geen pretje, maar gelukkig goed afgelopen. Maar sinds ik mijn eigen paard heb rijd ik met veiligheidsbeugels (die aan een kant open zijn).
dorientjuh schreef:Hm, gewone westernbeugels dus? En daar is geen alternatief voor?

magriet schreef:Een vreselijk ongeluk maar paarden zijn ook niet gemaakt om mee te stunten. Zal bokt nu wel over me heen krijgen maar dat is wel mijn mening
Jolliegirl schreef:http://www.mirror.co.uk/news/world-news ... ed-6364349
Vreselijk...
T is wel het risico van de sport...
RaafSmits schreef:Denk dat de risico's en gevolgen van "paardrijden" behoorlijk worden onderschat.
Daar is deze jonge vrouw op een akelige manier achter gekomen, en helaas kan ze het niet meer na vertellen.
Leen schreef:dorientjuh schreef:Hm, gewone westernbeugels dus? En daar is geen alternatief voor?
Ik denk het niet, het is net de bedoeling dat ze blijven hangen. Maar stel dat je bijvoorbeeld een tik van een been tegen je krijgt en daardoor even je bewustzijn verliest is een ongeluk zoals dit snel gebeurd. Dan blijven ze natuurlijk hangen en paardje weet ook niet wat er aan de hand is.
Ze hebben ook nog lussen voor hun bovenbeen geloof ik, maar over het algemeen zijn al die dingen niet mogelijk zonder stevige stijgbeugels en nog wat extra handvaten.
Want anders zouden dingen zoals dit nooit mogelijk zijn:
[ Afbeelding ]magriet schreef:Een vreselijk ongeluk maar paarden zijn ook niet gemaakt om mee te stunten. Zal bokt nu wel over me heen krijgen maar dat is wel mijn mening
Paarden zijn ook niet gemaakt om op te rijden, dus dan kan je dat over elk ongeval zeggen.
Shirley schreef:Je zou bijna denken dat ze onwel werd o.i.d....een dergelijk goed getrainde stuntvrouw zou anders toch wel in staat moeten zijn zichzelf op de één of andere manier omhoog te werken?
Heel triest!
Arme meid...arme nabestaanden.