Ook in Ulvenhout paard mishandeld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Ook in Ulvenhout paard mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 13:50

www.omroepbrabant.nl
Ingezonden door meerdere Bokkers

In een weiland aan de J. F. Kellyweg in Ulvenhout is donderdag een paard mishandeld. Volgens agenten ter plaatse zou de merrie zijn bewerkt met een scherp voorwerp.

De eigenaar van het dier meldde de mishandeling rond twee uur. De politie doet onderzoek naar de zaak. Een dierenarts kwam ter plaatse om het dier te behandelen.

Dierenbeul landelijk actief
Volgens buurvrouw Lonneke De Bock-Geerts heeft de politie gezegd dat ze denken dat het gaat om een dierenbeul die landelijk actief is. De buurvrouw was met haar gezin de hele dag buiten vlakbij de wei, maar ze hebben niets gezien of gehoord. De Bock-Geerts heeft zelf ook paarden en ze zijn erg geschrokken. "Ik werd door mijn man gebeld dat de paardenbeul bij ons in de buurt was geweest dus ik ben meteen naar huis gekomen. Toen ik de merrie zag met al dat bloed op haar benen, sprongen de tranen me in de ogen."

Volgens de eigenaar van het mishandelde paard moet de beul de paarden al langer in de gaten hebben gehouden. "Ik was er 's ochtends om half elf nog geweest. Toen ik om kwart voor twee terug kwam was de merrie toegetakeld. De eigenaar heeft inmiddels maatregelen genomen en de halsters van de paarden verwijderd. "Tegen zo iemand kun je je niet wapenen, laat staan op heterdaad betrappen. Maar als ik 'm te pakken krijg, is hij nog niet jarig."

De politie is nog op zoek naar een man op een fiets die naar de wei stond te kijken en snel wegreed toen de eigenaar eraan kwam.

Smoothie02

Re: Ook in Ulvenhout paard mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 14:45

Niet alweer!!! ;( -:(-

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 14:52

En zo op klaarlichte dag ook nog.. Vreselijk, veel sterkte aan de eigenaar

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 14:54

Als hij op de fiets was, zou hij toch daar uit de buurt moeten komen? Ik hoop zo dat ze er snel eens een paar te pakken krijgen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:24

Hij kan een fiets in zijn auto mee nemen,wat ik ook bijna zeker weet.
De regen is weer voorbij en hij slaat weer toe.
Hier was vorige week een vreemde man óf mijn paarden óf de verzorgsters aan het filmen/fotograferen.
Ik ben hier niet mee naar de politie gegaan,ik denk dat dit een patiënt uit de instelling naast me weiland.Ik heb wel een stukje film van de man,al is dat niet duidelijk.Dan kan je er ook weinig mee.

Mijn paarden staan eigenlijk altijd zonder halster,maar nu moeten ze wel om,omdat ze die vliegenfrontriemen op moeten tegen die rotvliegen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:34

Maar je hebt ook van die vliegenkappen met klittenband die niet aan een halster vast hoeven.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:41

8nnemiek schreef:
Maar je hebt ook van die vliegenkappen met klittenband die niet aan een halster vast hoeven.

Daar zijn me paarden bang van.Dat krijg je met geen mogelijkheid op hun hoofd.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:32

Heel dichtbij, merrie met haar laatste veulen ad voet. Hoe ziek kan je zijn. Hoorde het vanochtend van mijn hoefsmid, is een vriend vd eigenaar.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:44

Weer overdag dus, eerst was het steeds s nachts nu overdag,

Al zijn er ook gevallen waarbij opzet zeker niet bewezen is. Oa hier in de buurt was het een gevalletje zelf gedaan ondanks dat de dierenarts en de agent zeker wisten dat het opzet was. Merrie had zich op een ongelukkige manier zelf opengehaald vlak naast haar vulva aan de zijwand van de box liggend. Daar zijn later haren en bloed gevonden.

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:15

Getver, en gewoon overdag. Echt om bang van te worden!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:18

Hij doet het allang ook overdag en vaak heel vroeg in de ochtend.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 20:46

Echt verschrikkelijk dichtbij.. ik denk dat de persoon er totaal niet verdacht uit ziet.. Iets heel anders dan wij allemaal verwachten

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 03:01

Waneer houd het dan eens op. die vent is ziekelijk :n

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 07:41

Dat moet gewoon iemand uit de buurt zijn. Die paarden staan in een achteraf straatje wat je echt niet ziet als je niet in de buurt woont. Is ook geen doorlopende weg. Zal me helemaal niet verbazen als er een of ander ziek paardenbeulen netwerk bestaat wat onderling informatie cq filmpjes uitwisselt. Net als andere zieke vormen van genotspleging op internet. Bahbah hoe komen ze erop.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 07:45

Ik neem aan dat ie gewoon via google maps kijkt waar de weides bereikbaar zijn.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 09:10

Ik denk dat hij van tevoren kijkt [met zijn auto heen rijd] waar er paarden staan,hoe hij er het beste ongezien kan komen en hoe hij weer weg kan.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:51

Natascha schreef:
Dat moet gewoon iemand uit de buurt zijn. Die paarden staan in een achteraf straatje wat je echt niet ziet als je niet in de buurt woont. Is ook geen doorlopende weg. Zal me helemaal niet verbazen als er een of ander ziek paardenbeulen netwerk bestaat wat onderling informatie cq filmpjes uitwisselt. Net als andere zieke vormen van genotspleging op internet. Bahbah hoe komen ze erop.

Dat lijkt mij ook. En het zal me dan ook niet verbazen dat ze ook op Bokt kijken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 12:29

Ik geloof niet in een netwerk van paardenbeulen.Ik las op FB dat ook de politie denkt aan 1 dader die landelijk te werk gaat.En zo denk ik er ook over.
Natuurlijk lopen er ook Copycats rond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 13:31

Natascha schreef:

Dat idee heb ik dus ook. Dat er een soort geheim forum is waar die mensen hun trofeeen met elkaar delen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 13:35

Zolang er veel aandacht aangegeven word is het voor die gekken alleen maar leuker.
Iedereen heeft het trouwens over ene gestoorde vent. Hoe weet je dat het een man is? Misschien is het wel een vrouw?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 13:46

Geslachtsdelen van een merrie? dat moet wel een mannelijk persoon zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 14:52

gohya schreef:
Geslachtsdelen van een merrie? dat moet wel een mannelijk persoon zijn.

Waarom "moet" dat wel een mannelijk persoon zijn?

Vrouwen kunnen net zo gek of misschien wel gekker zijn.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 15:16

De kans dat het een vrouw is is wel heeel veel kleiner. Gekke vrouwen gaan geen paarden in hun kruis prikken, dat kun je mij echt niet wijs maken. Daarnaast zijn er al meerdere keren verdachte figuren gezien en dat waren altijd mannen op een fiets. Grote kans dat daar ook wel eens de dader tussen zat.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 15:20

8nnemiek schreef:
De kans dat het een vrouw is is wel heeel veel kleiner. Gekke vrouwen gaan geen paarden in hun kruis prikken, dat kun je mij echt niet wijs maken. Daarnaast zijn er al meerdere keren verdachte figuren gezien en dat waren altijd mannen op een fiets. Grote kans dat daar ook wel eens de dader tussen zat.

Idd. specifiek de geslachtsdelen van een merrie,moet gewoon een man zijn.Een vrouw zou dan ook ruinen pakken.

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 15:59

Vreselijk, ik word hier gewoon bang van. Woon hier om de hoek van het incident. Hopen dat die snel gepakt word...