EK Aken: Edward Gal uitgebeld tijdens Grand Prix Special

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

EK Aken: Edward Gal uitgebeld tijdens Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 15:59

* http://www.bokt.nl / http://www.nos.nl

Afbeelding
Foto: Le-Fotografie

Edward Gal is zojuist met Undercover tijdens de Grand Prix Special uitgebeld.

Tijdens de uitgestrekte stap klonk de bel vanwege bloed aan de tong van het paard. Dit werd geconstateerd nadat het schuim rond de mond van Undercover roze kleurde. Voor Gal betekent dit dat hij niet zal mogen starten tijdens de vrije kür morgen.

Voor Nederland is er toch nog goed nieuws, Hans Peter Minderhoud pakte met een score van 79.034 procent het brons, Kristina Bröring-Sprehe ging er met het zilver vandoor met een score van 83,067 procent en Charlotte Dujardin pakte het goud met een score van 87,577 procent. Omdat ook Diederik van Silfhout (tiende plaats) en Patrick van der Meer (dertiende) binnen de top vijftien vallen zullen er morgen drie Nederlanders meerijden in de vrije kür.

Gal reageert zelf nuchter over het voorval op de facebookpagina: "Thanks for your support!
Fritsie was too nervous today and so bit on his own tongue. But thank god it's nothing serious.
It's a pitty but horses are no machines. So we'll give our best next time."

Bekijk hier een filmpje van Gal en Undercover

karuna
Drukke kabouter

Re: Edward Gal uitgebeld tijdens Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:01

Hopelijk is het een ongelukje en niet iets rijtechnisch. Maar jammer is het wel voor hem.

nonosb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:01

vreselijk balen.. word er haast chagrijnig van :\

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:02

Wat was het spannend en wat een spanning had undercover, ik zat op het puntje van de bank.

Heel sneu voor Edward, wat deed hij het goed! Ik verwacht wel echt dat hij van de stress op zijn tong heeft gebeten, denk in dat stap stukje daar zag je m kauwen.

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:02

Heel erg zonde voor Edward. Maar ben blij voor Hans Peter :)

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:03

Het was een ongelukje.. Undercover was enorm gespannen! Vind het alsnog ontzettend knap hoe hij een aantal onderdelen heeft kunnen rijden. Echt heel sneu voor hem..

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:03

he wat balen zeg

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:05

Undercover had vanaf het begin gewoon al te veel spanning. Ik vermoed dat hij zich te druk heeft gemaakt en op zijn tong oid heeft gebeten. Kan gebeuren maar is wel heeeeel zuur. Ik vond het ook hartverscheurend om de hoeveelheid spanning bij het stadion uitrijden te zien, en dat niemand Undercover kon vasthouden ter geruststelling. Man, dat beest was echt enorm van slag.. |(

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:05

Shiiiiiiips, dat is balen zeg! -O-

Spoiler:
Wel heel ironisch dit. Totilas eruit en Edward eruit.
Laatst bijgewerkt door marley93 op 15-08-15 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:06

Was er iets vreemds gebeurt of zo dat hij zo gespannen was?

Butterfly

Buikgriep voor Edward, Undercover gespannen en dan ook nog uitgebeld worden vanwege bloed in de mond. Conclusie: ze hebben hun dag even niet :(:)

Voor allebei maar even tot rust komen nu!

Suzan_bobar

Wat een vakman, van 47% bij binnenkomst, spanning bizar. Je zag het aan zijn hoofd. Maar blijven rijden, naar 74% in 10 oefeningen. Ongelofelijk. Zo jammer dat dit gebeurde, wat een spanning bij Undercover. Het verlaten van de ring, door eng. Wat een bom, wat een angst,... Hopelijk komt hij snel deze stress te boven en loopt ie weer zoals eergisteren.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:07

Oohh wat zonde, maar ben wel bij dat er zo'n regel is. Hopelijk was het inderdaad een ongelukje.

Voor Hans Peter wel weer leuk dat ie ook is een medaille krijgt :D (ja ja, ik weet het en ja heel flauw)

Ik kon helaas niet kijken, ben benieuwd of ze de proef alsnog online gaan zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:08

Vreselijk zonde! Maar wát een paardenman, hoe hij ondanks alles zijn hoed nog af nam om de juryleden en het publiek te bedanken +:)+

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:10

Ontzettend jammer, voor allebei!
Maar inderdaad veel respect voor Edward, wat een sportieve man.
Fijn voor Hans Peter dat hij toch nog een medaille heeft :j

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:11

Bah gelijk pest humeur -O-

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:12

Als je zó strak in je bek gehouden wordt, kun je je tong niet meer normaal houden. Arm beest.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:13

Undercover was compleet over de zeik bij het verlaten van de ring. Heel naar.

Undercover schrok ergens van bij het draaien om de ring in te gaan. En ed moest echt de ring in, want de bel had al even geklonken. Alleen maar passage en piaffe bij het binnenkomen. Het paard wilde niet stilstaan...

Daarna had hij hem zo enorm knap onder controle. Puik stuurwerk. Bij de uitgestrekte stap echter beet Undercover duidelijk op zijn tong. Daarna kleurde het schuim gelijk roze. Heeeel erg jammer. Echt een ongelukje en niet door onbehoorlijk bitgebruik oid.

Ik had hem graag morgen gezien met de freestyle.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:13

Ook knap van HP, die was ook ziek

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:14

Coloured schreef:
Als je zó strak in je bek gehouden wordt, kun je je tong niet meer normaal houden. Arm beest.

Heb je de proef wel gekeken? Hij heeft waarschijnlijk tijdens het halsstrekken op z'n tong gebeten.. Hij werd helemaal niet strak vast gehouden..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:14

Coloured schreef:

Hij gaf hem juist lucht en ruimte waar dat ging! Wat een onzin reactie zeg...

En idd zeker knap van HP. Hij ziet er ook ziek uit. Helemaal ingevallen ogen van de vermoeidheid. Hij zag er donderdag veel beter uit.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:15

friendly schreef:
Undercover had vanaf het begin gewoon al te veel spanning. Ik vermoed dat hij zich te druk heeft gemaakt en op zijn tong oid heeft gebeten. Kan gebeuren maar is wel heeeeel zuur. Ik vond het ook hartverscheurend om de hoeveelheid spanning bij het stadion uitrijden te zien, en dat niemand Undercover kon vasthouden ter geruststelling. Man, dat beest was echt enorm van slag.. |(

Hartverscheurend!!! Wat een achterlijke regel. Ik vond het vreselijk om te zien. Dat paard was echt helemaal van de kaart en niemand die er heen mocht om hem kon vastpakken en hem geruststellen.

Bloodymary

Volgens het nieuwsbericht op de NOS-site rijdt Edward Gal op Valegro..... sukkels.

Siers83

Edward kan echt rijden, wat een spanning bijdat paard zeg! Ik heb het idee dat Underciover schrok bij het keren naast de baan en toen ging het mis. Hij heeft geprobeerd te redden wat er te redden viel.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:16

Ja hij had toen nog maar 15 seconden ofzo en das echt niet genoeg om spanning af te laten vloeien helaas.. Echt heel zuur. En strak vasthouden is niet gebeurd imo. Ja toen hij het stadion uitging maar dat was volgens mij wel even nodig om enig controle te houden aangezien niemand hem op dat punt mocht helpen..