Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nimber schreef:Wat vreselijk. Ik heb er ooit 1 met heftige koliek moeten vervoeren. Die brak halverwege de kliniek door alle sedatie heen en lag ondersteboven in de trailer met 1 been door de zijwand heen. Ik had een hele zware auto voor de trailer maar ik had heel veel moeite om de auto recht te houden. Door gereden want wat kun je langs de snelweg? Op de kliniek konden ze haar alleen nog maar inslapen maar wat een hel was die rit.
_Zsazsa_ schreef:Wat een hel weer.
Vraag me wel af wat voor auto er gaat slingeren door beweging van het paard. Dat zou niet moeten mogen...
Pff en al onderweg zijn naar een kliniek. Verschrikkelijk voor de eigenaren.
hoogendroog schreef:Als je paard plotseling omvalt in bijv. een tweepaards (zonder tussenschot) of een 1 3/4 trailer, dan gaat iedere auto slingeren. Kan me zo voorstellen dat het betreffende dier koliek had en van de benen is gegaan. Vreselijk om dit mee te moeten maken!
gohya schreef:Het paard ging door de wand v.d. trailer heen? dan zijn trailers toch niet echt veilig genoeg.Misschien moeten ze trailers maken met een Kooi constructie?[net als in veel auto's] zodat een paard niet meer door de zijwanden heen kan gaan.
gohya schreef:Het paard ging door de wand v.d. trailer heen? dan zijn trailers toch niet echt veilig genoeg.Misschien moeten ze trailers maken met een Kooi constructie?[net als in veel auto's] zodat een paard niet meer door de zijwanden heen kan gaan.
Bambolina schreef:Jeetje, wat verschrikkelijk. Midden in de nacht met je paard naar de kliniek moeten is al erg genoeg, en dan moet het zo eindigen.
Kan me trouwens ook goed voorstellen dat het weer er iets mee te maken heeft gehad. Zou een reden kunnen zijn waardoor het busje niet op tijd heeft kunnen reageren. Of net een stevige windvlaag tegen de trailer aan op het verkeerde moment.