Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Blon_D schreef:Uit voorzorg staan die van mij sinds een aantal weken al zonder halster in de weide. Scheelt iig weer iets. Verder de boel goed in de gaten houden. Hopelijk knapt paard in kwestie snel op.
gohya schreef:Blon_D schreef:Uit voorzorg staan die van mij sinds een aantal weken al zonder halster in de weide. Scheelt iig weer iets. Verder de boel goed in de gaten houden. Hopelijk knapt paard in kwestie snel op.
Helaas.Die van mij staan ook zonder halster,en toch heeft hij 1 merrie gepakt.Maar zonder halster staan,heeft wel voordeel,dat hij zijn werk niet kan afmaken.Bij de eerste sneden rent het paard natuurlijk weg.Was bij mijn merrie ook.
Paardjes 's nachts maar weer naar binnen.... gohya schreef:Ook 1 persoon kan gespreid door heel Nederland gaan.Zo groot is Nederland niet.
Ik blijf erbij dat het 1 persoon is,die beul.
Knakker schreef:gohya schreef:Ook 1 persoon kan gespreid door heel Nederland gaan.Zo groot is Nederland niet.
Ik blijf erbij dat het 1 persoon is,die beul.
het kan 1 persoon zijn, zeker kan dat!
Maar ook denk ik door de vele media-aandacht andere gekken ook op ideen gebracht worden, zou me dus niet verbazen als het meerdere los van elkaar staande personen zijn.
Blon_D schreef:ik twijfel er over. Er zijn in de buurt nu 2 gevallen gemeld. Volgens mij zijn deze anders dan de eerste slachtoffers. De eerste tijd trof het toch vooral merries? Daar was een beeld van een man die problemen heeft met vrouwen etc vrij duidelijk. Ook had hij volgens mij een duidelijk patroon in de mishandeling namelijk een scherpvoorwerp rondom de geslachtsdelen. Een week of 4 geleden werden er gevallen in Zelhem gemeld maar hier was geen sprake van verminking rondom geslachtsdelen (dacht ik). Denk dus dat er hier sprake is van een copycat..
gohya schreef:Klopt! al die mishandelingen die niet bij de geslachtsdelen zijn gedaan,moeten andere gekken zijn.
Dé paardenbeul pakt alleen merrie's en alleen de geslachtsdelen.
Het kan zijn dat hij ooit een Merrie probeerde te verkrachten en dat die merrie hem alle hoeken v.d stal/weiland heeft laten zien.Dat frustreerd n.l. en sommige psychische mensen gaan dan wraak nemen op merrie's en bij de geslachtsdelen.
De dader móet iets mee gemaakt hebben,waardoor hij een soort van trauma heeft opgelopen.Zulke mensen blijven net zolang doorgaan,tot ze gepakt zijn.
gohya schreef:Blon_D schreef:ik twijfel er over. Er zijn in de buurt nu 2 gevallen gemeld. Volgens mij zijn deze anders dan de eerste slachtoffers. De eerste tijd trof het toch vooral merries? Daar was een beeld van een man die problemen heeft met vrouwen etc vrij duidelijk. Ook had hij volgens mij een duidelijk patroon in de mishandeling namelijk een scherpvoorwerp rondom de geslachtsdelen. Een week of 4 geleden werden er gevallen in Zelhem gemeld maar hier was geen sprake van verminking rondom geslachtsdelen (dacht ik). Denk dus dat er hier sprake is van een copycat..
Weet wel dat er ook verwondingen zijn,die paarden zelf of door andere paarden zijn veroorzaakt.
Deze twijfel gevallen staan niet op de kaart.Als het goed is.
Blon_D schreef:gohya schreef:Klopt! al die mishandelingen die niet bij de geslachtsdelen zijn gedaan,moeten andere gekken zijn.
Dé paardenbeul pakt alleen merrie's en alleen de geslachtsdelen.
Het kan zijn dat hij ooit een Merrie probeerde te verkrachten en dat die merrie hem alle hoeken v.d stal/weiland heeft laten zien.Dat frustreerd n.l. en sommige psychische mensen gaan dan wraak nemen op merrie's en bij de geslachtsdelen.
De dader móet iets mee gemaakt hebben,waardoor hij een soort van trauma heeft opgelopen.Zulke mensen blijven net zolang doorgaan,tot ze gepakt zijn.
Hoeft niet hoor. Kan ook zijn manier zijn van uiting van frustraties tegenover vrouwen (mensen). Ik denk dat hij in werkelijkheid een heel zielige persoonlijkheid heeft. Bijvoorbeeld een man die jaren onder de plak bij zijn moeder heeft gezeten of door vrouwen als eng onaantrekkelijk en vervelend wordt ervaren. Misschien zelf vroeger wel misbruikt door een vrouw. Dat paarden het slachtoffer zijn hoeft niet gerelateerd te zijn. Een paard staat bijna nergens 24 uur onder toezicht, dus makkelijk te bereiken. En er zijn vooral veel vrouwelijke paardeneigenaren..
gohya schreef:Ik vind dit altijd zo'n non-argument.De dader móet iets mee gemaakt hebben,waardoor hij een soort van trauma heeft opgelopen.Zulke mensen blijven net zolang doorgaan,tot ze gepakt zijn.

Smee__ schreef:Wat ik op nu.nl lees is dat het dier een wond op de rug heeft. Dat kan toch ook op andere manieren veroorzaakt zijn? Heb het idee dat haast iedere verwonding nu wordt verhaald op de paardenbeul, terwijl paarden net zo goed zichzelf op idiote manieren weten te verwonden.
KoudbloedKim schreef:gohya schreef:Ik vind dit altijd zo'n non-argument.De dader móet iets mee gemaakt hebben,waardoor hij een soort van trauma heeft opgelopen.Zulke mensen blijven net zolang doorgaan,tot ze gepakt zijn.
Alsof het dan ineens begrijpelijk is dat iemand zoiets doet.
Ik zie dit echt heel vaak voorbij komen!