Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Er zat wel wat druk achter, maar zo storend vond de jury t niet, (ik ook niet trouwens) anders winnen ze echt geen zilver. En de jury strafte open monden, spanning en vasthouden in t lijf echt gewoon af met een lager cijfer dus ik gooi dit maar gewoon op t Kwpn die gewoon niet zo blij is dat er geen medaille was voor 'hun' stamboekpaarden.
Citaat:De discussie barstte gelijk al los, direct na de bekendmaking van de punten voor Fiontina, de vos die Andreas Helgstrand van de fokkers Henrik Hansen en Hanne Lund kocht en die hij zelf voorstelde. Geen pas had de in Denemarken met een gouden medaille uitgeruste merrie met een stille aanleuning gelopen, het was de verkeerde chemie tussen een uitzonderlijk beweeglijke merrie en de trekkende ruiterhand van Andreas Helgstrand. Het Nederlandse kamp wond zich terecht op over de 9,02 waarmee Helgstrand halverwege de finale aan de leiding ging.

peetje82 schreef:Dan zat je op een andere plek als ikEuh, ik zat er met mn neus bovenop, en heb echt geen boehhh-geroep gehoord hoor.
yvonnepuntnl schreef:peetje82 schreef:Dan zat je op een andere plek als ikEuh, ik zat er met mn neus bovenop, en heb echt geen boehhh-geroep gehoord hoor.![]()
Dat de Nederlandse paarden niet kunnen stappen klopt niet, alleen laten ze niet die gigantisch grote passen zien, waar in Verden hoge cijfers voor worden gegeven. Je kunt je afvragen of die paarden die zo groot stappen straks in het hoge werk ook nog klein en vlug kunnen bewegen.
Maar de selectie-commissie weet natuurlijk dat hier wel zo'n stap gevraagd wordt en het verbaast mij dan ook dat 'we' zoveel paarden afgevaardigd hebben, waarvan van te voren al bekend was dat ze nooit hoger dan een 8 voor de stap zouden krijgen.
Janine1990 schreef:Eén gang bepaalt sowieso niet de aanleg voor GP. Juist die combinatie van verschillende factoren die in Verden worden beoordeeld bepalen dat. Hoewel ik me wel afvraag waar ze in Verden nu echt naar op zoek zijn, misschien dat iemand hier dat kan uitleggen.
Wat mij betreft mag rideability wel dubbel tellen.