Opnieuw paarden met verwondingen aangetroffen in Gelderland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Opnieuw paarden met verwondingen aangetroffen in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 14:34

www.gelderlander.nl / www.bokt.nl

Afbeelding

Mogelijk heeft de paardenbeul opnieuw toegeslagen, ditmaal in Gelderland. Op een stal aan de Zandschulperweg in Overberg werden twee paarden met verwondingen rond de geslachtsdelen aangetroffen. Het incident moet tussen dinsdagnacht en woensdagochtend zijn gebeurd. Er is melding gedaan bij de politie.

In mei en juni werden er drie paarden mishandeld in Gelderland, toen in de plaats Zelhem.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 16:05

Vreselijk, dit is ook eng dicht bij mijn paard. De paarden lijken er op hun verwondingen na gelukkig niet veel aan over te houden, trauma leek er bij onderzoek niet te zijn. (En Overberg valt nog onder provincie Utrecht.)

Op facebook kwam ik ook al berichten tegen dat er in omgeving Woudenberg (niet zo ver van Overberg) ook is toegeslagen. Ik weet alleen niet zeker of dit een aparte mishandeling is geweest of dat diegene met 'omgeving Woudenberg' Overberg bedoelde. De twee berichten hierover zijn daarnaast ook niet consistent over de datum: het ene bericht zegt in de nacht van dinsdag op woensdag, het andere in de nacht van woensdag op donderdag. Mogelijk beide...

gohya

Re: Opnieuw paarden met verwondingen aangetroffen in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 16:13

Overberg is idd. Provincie Utrecht.
Ik zit er op te wachten dat hij hier wéér zal toeslaan,ik heb dat gevoel al een hele poos.

Dat bericht op FB uit Woudenberg zag ik ook.Maar geen idee of die paarden ook bij de geslachtsdelen zijn gesneden.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 16:31

Dit is natuurlijk vreselijk maar heeft de politie al bevestigt dat het om mishandeling gaat? Want dat maak ik niet uit in het bericht.... :=

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 16:38

Volgens mijn bron is dit inderdaad bevestigd en zijn er ook mogelijke sporen van de daders gevonden.

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 16:41

pff dit is 100 meter verderop waar mijn paard staat.. krijg nu toch echt de kriebels zegg

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:00

Te dicht bij ook nog bekende ook.. Wanneer stopt het toch eens...

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:20

Chouchou schreef:
Volgens mijn bron is dit inderdaad bevestigd en zijn er ook mogelijke sporen van de daders gevonden.

Oke dat is wel goed nieuws dus! Hopelijk worden ze snel opgepakt!

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:51

Pfff wat dichtbij komt het nu.
Hoe is het met de paarden weet iemand dat?

ArnoudK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 23:01

Mijn paarden zijn afgelopen vrijdag helemaal door het dolle geweest. Weiland een grote bende en onder de modder. Vrijdagavond uit de wei gehaald. De ruin is kennelijk uitgegleden met forse wond bij voorbeen. Dit paard is altijd zeer jaloers wanneer je de merrie benadert en kent hij je niet dan wil je ook niet in het weiland zijn... Heb me al dagen afgevraagd waarom die beesten zich zo gek hebben gedragen. Normaal staan ze gewoon gras te eten en is er niets aan de hand..deze paarden staan op 1 km afstand van de paarden uit overberg.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 23:04

Ik snap de posts nooit zo goed van mensen die zeggen dat het nu dichtbij ze komt.
Het is gewoon ontzettend kut dat dit gebeurt, klaar. Maakt niet uit waar.
Die mafketels zitten in heel Nederland, dat is duidelijk, elk paard kan dit overkomen.
Ik hoop gewoon zo dat het een keer stopt.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 23:58

Wij zitten ergens in Gelderland moet er niet aan denken dat die engerd op een dag bij ons is langs geweest.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 00:14

Cinderella schreef:
Ik snap de posts nooit zo goed van mensen die zeggen dat het nu dichtbij ze komt.
Het is gewoon ontzettend poedersuiker dat dit gebeurt, klaar. Maakt niet uit waar.
Die mafketels zitten in heel Nederland, dat is duidelijk, elk paard kan dit overkomen.

Inderdaad en tot nu toe is er ook geen gouden tip om het te voorkomen. Een tijdje terug is het vermoedelijk ook op dezelfde weg als waar mijn paard staat voor gekomen en natuurlijk let je wel extra op dan, maar heb zelf niet echt extra angst daardoor. Schijnbaar laat hij/zij zich toch niet ergens door af schrikken en gebeurt het ook door het hele land. Ik ben er zelf voorstander van het niet zo openbaar meer in het nieuws te brengen voor het geval er iemand op kickt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 08:04

Cinderella schreef:
Het is gewoon ontzettend kut dat dit gebeurt, klaar. Maakt niet uit waar.

Ja dat vind ik ook zo'n dooddoener: "het komt nu toch wel dichtbij ".Het komt in heel Nederland,bij elke plaats dichtbij.
Als het vandaag in Brabant gebeurd,kan het morgen in Groningen zijn.Is niet bij elkaar in de buurt toch.

Er word veel te veel op FB geplaatst.Er zijn nu zóveel verschillende verdachten met een verschillend uiterlijk,verschillend voertuig.Zo vind je de echte dader dus nooit.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 08:30

De vraag is natuurlijk of er 1 dader is of dat de berichtgeving over de mishandelingen anderen op een idee brengt om ook dit soort dingen te doen.

Wij zijn in ieder geval waakzaam en spreken vreemden aan. Jammer voor die gene die gewoon staat te genieten.
En voor de fotograaf van de telegraaf die door mij aan een kruisverhoor werd onderworpen.
Bleek te goeder trouw, een week later stond onze pony in de krant als decor bij een wandelroute.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:30

Storm2009 schreef:
Pfff wat dichtbij komt het nu.
Hoe is het met de paarden weet iemand dat?

Merrie uit Zelhem gaat het goed. Behoorlijk ander karakter gekregen, maar medisch gaat het goed.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 19:43

Weet iemand toevallig of deze paarden buiten stonden of op stal op het moment dat dit gebeurde?
En hoe van een bewoond huis?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 19:58

In Zelhem buiten, Nathalie. Vanuit het raam kun je naar de wei kijken.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:18

Dit keer is het dichtbij onze paarden gebeurt. Daar ben ik uiteraard ook erg van geschrokken. Mijn vorige pony was ook een merrie en stond ook in Overberg, ok niet op die weg.

Maar idd het gebeurt in heel Nederland. Vreselijk toch?
Ik ben er helemaal van overtuigd dat het een groep is!

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 21:34

Ik vroeg het me af omdat toen deze ellende begon het eigenlijk altijd paarden betrof die ergens achteraf op een wei stonden maar nu dus niet meer. Ook ik denk dat dit niet iemand alleen is , kan me niet voorstellen dat een paard dit toelaat als hij niet heel stevig vastgehouden word of is gedrogeerd . Zijn er ooit bloedtesten gedaan?

Equisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 02:03

Goh mensen, denken jullie nou echt dat er een bende paardenbeulen actief is door heel Nederland? Dus die de ene keer naar Groningen rijden en de andere week naar Limburg om paarden te mishandelen? Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk! Er zullen inderdaad wel een aantal gevallen zijn die echt door een paardenbeul gedaan zijn, maar ik vind het toch echt ongeloofwaardig worden nu er wekelijks gevallen bijkomen. Paarden kunnen elkaar ook dit soort dingen aan doen, vooral als er ruinen en merries bij elkaar staan. Een merrie van een vriendin van mij is jaren terug met geweld 'verkracht' door een hitsige ruin en was helemaal uitgescheurd achter en moest gehecht worden. Ik denk dat er tegenwoordig te snel geconcludeerd wordt dat het een paardenbeul is geweest (ook door dierenartsen).

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 03:44

Het is maar net hoe jij dat interpreteert blijkbaar :'). Dat is in ieder geval niet hoe veel bokkers het voor zich zien.
Ik denk namelijk dat er meerdere paardenbeulen actief zijn, verspreid en wonend door heel Nederland.
Veel mensen denken dat dit het geval is, omdat het door heel Nederland gebeurt.
In veel gevallen wordt het mishandeling genoemd, dus ga ik daar ook vanuit. Onderzoek zal genoeg uitwijzen.
Hoe het dan ook zit, het moet stoppen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 05:43

Laten we het hopen narobi.
De eigenaren weten wel hoe hun paarden gehouden worden.
Samenstelling van de kuddes weten wij natuurlijk niet.

Het is nog steeds afwachten totdat diegene op heterdaad wordt betrapt of op camera staat.
En helaas is het ook nog zo als je iemand betrapt en er is nog geen schade dat he te weinig bewijs hrbt.
Laten we hopen dat het allemaal snel stopt.
Of dat diegene een keer goed gemept wordt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 08:22

Narobi schreef:
Goh mensen, denken jullie nou echt dat er een bende paardenbeulen actief is door heel Nederland? Dus die de ene keer naar Groningen rijden en de andere week naar Limburg om paarden te mishandelen? Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk! Er zullen inderdaad wel een aantal gevallen zijn die echt door een paardenbeul gedaan zijn, maar ik vind het toch echt ongeloofwaardig worden nu er wekelijks gevallen bijkomen. Paarden kunnen elkaar ook dit soort dingen aan doen, vooral als er ruinen en merries bij elkaar staan. Een merrie van een vriendin van mij is jaren terug met geweld 'verkracht' door een hitsige ruin en was helemaal uitgescheurd achter en moest gehecht worden. Ik denk dat er tegenwoordig te snel geconcludeerd wordt dat het een paardenbeul is geweest (ook door dierenartsen).

Ik denk precies hetzelfde als jij. ;)
Alles word gezien tegenwoordig als mishandeling.

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 08:31

Ik snap je ongeloof , Narobi! Bij ons is het twee keer gebeurd, en ja, ook de politie geeft aan dat er vaak meldingen komen waarbij niet helemaal duidelijk is hoe de verwonding is ontstaan. Dat haalt ook lang niet allemaal het nieuws, overigens. Bij ons was het helaas overduidelijk dat een paard, hoe gek het ook doet, het onmogelijk zelf had kunnen doen. Toen er een tweede keer werd toegeslagen werd dat alleen maar bevestigd...