Rath: "Het kan niet groots genoeg zijn voor Totilas"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Rath: "Het kan niet groots genoeg zijn voor Totilas"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 18:27

http://www.equnews.nl

Matthias Alexander Rath kijkt met vertrouwen uit naar het Europees Kampioenschap volgende maand in Aken. Van een imponerende omgeving wordt Totilas alleen maar beter en de voortekenen zijn ook gunstig volgens de 30-jarige ruiter.

In een interview geeft Rath aan dat de verwachtingen een maand voor het EK onbeschrijfelijk hoog zijn: “Het is prachtig dat Totilas en ik kunnen deelnemen aan het EK, omdat we al jaren geen kampioenschappen hebben kunnen rijden. Een EK in eigen land is altijd speciaal, maar het feit dat het in Aken is maakt het bijzonder. Vooral omdat Totilas tot op heden iedere Grand Prix waar hij in Aken aan deelnam, heeft gewonnen. Een mooier voorteken bestaat er niet voor augustus.”

Rath is niet bang dat juist de imponerende omgeving van Aken teveel druk op de ruiters en paarden legt. “Voor Totilas kan een omgeving niet groots genoeg zijn. Hoe imponerender de omgeving, des te grootser en alerter wordt Totilas.”

Ook geeft de Duitser aan niet bang te zijn voor het duel tussen de twee dressuurgiganten Valegro en Totilas. “Ook hier zijn de voortekenen niet slecht. In hun enige onderlinge treffen tot op heden was Totilas ook het beste in Aken. Maar uiteraard wordt het heel moeilijk. Valegro en Charlotte Dujardin hebben alles gewonnen wat er te winnen valt, en hebben ook nog met succes nog enkele titels verdedigd. Ze zijn de crème de la crème. Maar Aken bewees een jaar geleden dat alles mogelijk is.”

nine1987

Re: Rath: "Het kan niet groots genoeg zijn voor Totilas"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 18:29

Ik hoop van harte dat ze t goed gaan doen, en ik denk ook wel dat ze t goed gaan doen..

Maar om na 1 wedstrijd na een erg lange stop al zo hoog van de toren te blazen, stoort me dan wel weer een beetje..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 18:31

Ik zou me verbazen als Totilas het wint van Valegro of Undercover. Die lopen veel beter dan Totilas nu doet. Niet dat hij slecht loopt natuurlijk, zeker niet.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 18:31

*Nederigheid is een mooie deugd*

Ik hoop echt dat hij gelijk krijgt en dat we een schitterende clash der titanen krijgen in Aken, maar ik vrees er voor...

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 18:36

Alles kan, iedereen kan een goede dag hebben, iedereen kan een slechte dag hebben... maar ik ben al lang blij als hij aan de start komt. Zou het voor MAR en co. ook geweldig vinden.
Vind het gewoon een genot om dit paard te zien lopen, of hij nou wint of niet kan me eerlijk gezegd niet zoveel schelen.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 18:40

Ik ben benieuwd hoe het gaat worden. Undercover,Valegro en Totilas klinkt bijna te mooi om waar te zijn.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 18:43

nine1987 schreef:
Ik hoop van harte dat ze t goed gaan doen, en ik denk ook wel dat ze t goed gaan doen..

Maar om na 1 wedstrijd na een erg lange stop al zo hoog van de toren te blazen, stoort me dan wel weer een beetje..

Ik heb het drie keer doorgelezen, maar ik kan dat hoog van de toren blazen niet vinden.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 19:50

Denk dat die jongeman heel wat woorden van journalisten e.d. "in de mond gelegd krijgt"
En dat bepaalde uitspraken behoorlijk aangedikt worden.
Lang leve de media....

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:27

R12312 schreef:
nine1987 schreef:

Ik heb het drie keer doorgelezen, maar ik kan dat hoog van de toren blazen niet vinden.

ik ook niet...maar begrijpend lezen is moeilijk :7 de meeste mensen lezen wat ze willen lezen....

Dat hij zelfvertrouwen heeft in zijn paard en zichtzelf is alleen maar positief, heb je dat niet dan kun je sowieso beter thuisblijven.

Er is nog veel ruimte voor verbetering, hij reed hem sommige onderdelen nog wat safe en sommige stukken zag je hem dingen uitproberen.
Als hij nog wat wedstrijdritme op doet en hij nog wat werkt aan de finetuning, hij heel leuk mee kan doen om de plakken!
Ik denk dat we nog lang niet alles gezien hebben....

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:28

denbine schreef:
Denk dat die jongeman heel wat woorden van journalisten e.d. "in de mond gelegd krijgt"
En dat bepaalde uitspraken behoorlijk aangedikt worden.
Lang leve de media....

Dat sowieso.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:28

Ik hoop voor hem dat het lukt.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:30

listiglistje schreef:
ik ook niet...maar begrijpend lezen is moeilijk :7 de meeste mensen lezen wat ze willen lezen....

Dat hij zelfvertrouwen heeft in zijn paard en zichtzelf is alleen maar positief, heb je dat niet dan kun je sowieso beter thuisblijven.

Er is nog veel ruimte voor verbetering, hij reed hem sommige onderdelen nog wat safe en sommige stukken zag je hem dingen uitproberen.
Als hij nog wat wedstrijdritme op doet en hij nog wat werkt aan de finetuning, hij heel leuk mee kan doen om de plakken!
Ik denk dat we nog lang niet alles gezien hebben....

Klopt, maar ik heb ze overigens nog nooit weten te betrappen op hoog van de toren blazen ondanks dat heel nederland zei dat ze dat wel deden.

Ook ik denk dat als dat paard gezond blijft, ze serieus meedoen voor de plakken.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:31

Heerlijk om zulke positieve berichten over Totilas te zien!

Ik hoop zo dat hij en valegro te zien zijn in Aken. Beide prachtige dieren!

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:55

De keer dat ze Charlotte en Valegro versloegen, was toch ook de keer dat Charlotte een paar (vrij grote) fouten in haar proef reed?
Wanneer Charlotte gewoon een proef neerzet zoals ze dat normaal doet, verwacht ik niet dat Rath en Totilas ze voorbij gaan. Ik hoop wel op een mooie strijd :)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 22:14

Het wordt genieten in Aken! Topsport!

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 22:24

Hij blaast nergens van de Toren. Geeft enkel aan dat hij tot nu toe in Aken succesvol is geweest en dat alles daar mogelijk is. En dat Totilas het prima doet in een grote entourage. Sommige mensen willen echt alleen maar slecht over deze combinatie denken.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 23:26

Als.rath en toot winnen is het alleen omdat het totilas is en niks meer te maken heeft met het rijden. Want valegro en undercover lopen er aardig beter bij

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 23:45

Bon_charmeur schreef:
Als.rath en toot winnen is het alleen omdat het totilas is en niks meer te maken heeft met het rijden. Want valegro en undercover lopen er aardig beter bij

Dit vind ik toch wel een hele onsportieve opmerking! Ik heb totilas en rath niet gezien de laatste wedstrijden maar dit soort scores rij je niet puur en alleen op de naam, daar zal zeker een staaltje rijkunst achter zitten.

ToosxHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 23:55

Ben ik wel heel erg benieuwd naar aangezien Valegro er ook nog is. Maar naar mijn zegje vond ik Totilas het allerbeste lopen bij Edward Gal. Niets slecht over deze combinatie natuurlijk, want die schitterd ook :)

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 01:29

welshfan97 schreef:
Bon_charmeur schreef:

Dit vind ik toch wel een hele onsportieve opmerking! Ik heb totilas en rath niet gezien de laatste wedstrijden maar dit soort scores rij je niet puur en alleen op de naam, daar zal zeker een staaltje rijkunst achter zitten.

Nou je mag het onsportief vinden maar wat ik vorige week heb gezien .. vind ik undercover en valegro veel stabieler.. en rustiger en netter eruitzien als toot. En ik gun het ze van harte.. maar vond de vorige x de overwinning ook niet terecht

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 06:24

wie weet, wat voor verrassingen er nog komen, wbt jonge combinaties. Valegro is natuurlijk wel superstabiel , die verwacht ik toch wel op plek 1. Maar dan wordt t nog spannend.......Persoonlijk heb ik niets met Undercover,maar ja, ik ben geen jurylid :D ...... dus laat maar komen, die strijd :Y)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 07:30

Alles gewonnen in Aken.. de beste man is er nog maar èèn keer gestart :')
Het zou hem sieren zich wat nederiger op te stellen. Ik denk dat dat zijn imago goed zal doen. Ik, en wie weet anderen met mij, vind hem gewoon geen sympathiek persoon in zowel zijn uitsuitstraling als om wat hij zegt.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 07:38

Esmee_98 schreef:
De keer dat ze Charlotte en Valegro versloegen, was toch ook de keer dat Charlotte een paar (vrij grote) fouten in haar proef reed?
Wanneer Charlotte gewoon een proef neerzet zoals ze dat normaal doet, verwacht ik niet dat Rath en Totilas ze voorbij gaan. Ik hoop wel op een mooie strijd :)

Ja klopt, maar Charlotte maakt wel vaker foutjes. Zij kan super rijden en heeft dat paard natuurlijk geweldig aan het lopen, maar geheel foutloos rijden is niet haar sterkste kant. Denk maar aan de OS in Londen. Ze won, maar had wel foutjes.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 07:41

Aranel schreef:
Alles gewonnen in Aken.. de beste man is er nog maar èèn keer gestart :')
Het zou hem sieren zich wat nederiger op te stellen. Ik denk dat dat zijn imago goed zal doen. Ik, en wie weet anderen met mij, vind hem gewoon geen sympathiek persoon in zowel zijn uitsuitstraling als om wat hij zegt.

Jij leest dus niet goed....toot is vaker gestart in aken en heeft daar altijd nog gewonnen (wat waar is), m vindt dat een goed voorteken ;) begrijpend lezen is moeilijk!

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 07:51

leuk om ze weer terug te zien, maar vind wel dat totilas vlakker is geworden. ik denk ook niet dat hij gaat winnen van bv valegro.

ik ben wel benieuwd wat er over een tijdje te zien is tussen Glocks zonik en edward. Die hengst heeft echt enorm veel expressie, je moet het maar onder je kunnen houden. En ik geloof dat hij bij edje daarvoor aan het goede adres is.