Paard mishandeld in weiland in Basse

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Paard mishandeld in weiland in Basse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 14:33

www.bokt.nl / www.rtvoost.nl
Ingezonden door safina

Afbeelding

Opnieuw is er in Overijssel een paard mishandeld door een dierenbeul. Deze keer gaat het om een vijf jarige merrie die met een veulen aan de voet in een weiland liep in Basse, gemeente Steenwijkerland.

De merrie is 's nachts in de vagina gestoken met een stomp voorwerp. "We wilden de merrie gaan dekken en ik bandageerde de staart. Toen zag ik de rare verwonding." aldus de eigenaresse. Volgens een dierenarts heeft het paard een diepe wond die niet door een trap van een ander paard veroorzaakt kan zijn. De politie onderzoekt de mishandeling.

Mogelijk ligt het voorwerp waarmee is gestoken nog in het weiland. Dit kan sporen bevatten die kunnen leiden naar de dader. De twaalf paarden van Viviane Vreeling blijven voorlopig 's nachts op stal. Overdag zal ze zelf de paarden in de gaten houden wanneer ze in de wei lopen.

xChanelx

Re: Paard mishandeld in weiland in Basse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:10

Met een stomp voorwerp?

Maar... Jeetje. Het gebeurt steeds vaker of ligt dat aan mij?
En er lijken meer sporen te komen? Kleine aanknopingspunten misschien, maar als er een keer een voorwerp o.i.d. blijft liggen, lijkt me dat erg "fijn" voor een onderzoek.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:42

Hoop dat ze binnenkort toch eindelijk eens iemand hiervoor oppakken. Normaal staan er nu een heleboel paarden 24/7 buiten, maar bij een weiland zonder toezicht is dat bijna niet meer te verantwoorden. Ik loop ook iedere ochtend en avond te zeulen met mijn paarden.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:24

Ik ben nu wel heel erg blij dat mijn merrie zich door een echte vreemde niet makkelijk laat benaderen. En dat wij twee herrie makers van herders hebben rondlopen. Gadverdarrie :(

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:53

Pfff eng hoor. Dat is vlakbij ons. Ik hoop voor Vivianne dat er geen blijvend letsel is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:53

Zo hij is weer goed bezig zeg! maar er komt een dag dat hij echt tegen de lamp loopt.
Iets kan 9 keer goed gaan,maar de 10de keer gaat het fout.

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:56

Wat erg :(
wat ik nou alleen nog niet snap hoe kan het dat er nog geen Een paard een trap heeft gegeven? of wel maar dan verbergt die het wel erg goed

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 17:03

Wow heeel dichtbij nu ;(
Is ong 5 km van mij vandaan

Mandydb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 17:05

Pff, alweer.. het houd ook niet op. Hopelijk komt het goed met de merrie en houd ze er niks aan over!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 17:08

yvanna schreef:
wat ik nou alleen nog niet snap hoe kan het dat er nog geen Een paard een trap heeft gegeven? of wel maar dan verbergt die het wel erg goed

Er zal vast wel een paard getrapt hebben,maar ik denk dat hij aan de zijkant van het paard staat.Zo kan het paard je haast niet raken.En hij zal wel zien hoe een paard is qua karakter,hij kiest echt wel de makste uit.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 17:32

En ik hoop echt dat de dader(s) de zwaarste straf/ mishandeling ondergaat, dat zal het leren en heel goed als afschrikmiddel voor andere zieke misbaksels.

Men heeft met dr vuile poten en dr vieze zieke geest van andermans dieren af te blijven.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:00

nu alweer een merrie? Dus deze week al leusden, soest en nu dit paard weer? Mijn hemel.. ik hoop echt dat als deze viezerik gepakt wordt, hij echt nooit meer het daglicht mag zien.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:01

liekensancho schreef:
nu alweer een merrie? Dus deze week al leusden, soest en nu dit paard weer? Mijn hemel.. ik hoop echt dat als deze viezerik gepakt wordt, hij echt nooit meer het daglicht mag zien.

Deze week toch ook 1 in Harmelen? of was dat vorige week/afgelopen weekend?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:28

Is er dan geen bedrijf die bv camera's wil leveren of honden.. of weet ik veel iets om deze kelerezooi te stoppen en de dader eens fijn kan oppakken?? word er een beetje heel erg moedeloos van en ik ben niet eens een gedupeerde.
Nieuwe rage overnacht in een tent in de wei. verdorie.. er moet toch iemand zn vrouw/vriend/of wat dan ook missen.. of dat het zich verspreekt of zo.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:32

bij een clubgenootje. Vivianne heel veel sterkte

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:34

Zelfs camera heeft geen zin,hij doet zijn werk buiten het zicht v.d. camera.Of je moet een Wildcamera nemen,die zijn gecamoufleerd en vallen niet zo op.
Overnachten in een tent zou kunnen,maar dan moet je wel wakker blijven,althans 1 persoon moet wakker zijn.En je moet de tent zo zetten dat die niet te zien is.
Ik denk dat deze man een alleenstaande is,zonder werk,dus álle tijd om heel nederland rond te gaan.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:41

Bij vriendin van me ;( echt zo geschokt toen ik het hoorde

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:43

gohya schreef:
yvanna schreef:

Er zal vast wel een paard getrapt hebben,maar ik denk dat hij aan de zijkant van het paard staat.Zo kan het paard je haast niet raken.En hij zal wel zien hoe een paard is qua karakter,hij kiest echt wel de makste uit.

Kan me niet indenken dat dit paard de makste was van het stel dat er staat

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:50

pinkie87 schreef:
gohya schreef:

Dat weet ik niet,ik ken dit paard niet.Als dit paard flink geschopt had,was het miss. anders afgelopen?had de dader daar in het weiland gelegen?

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:52

Sterkte Viviane, Hoop dat Hinke snel weer opknapt

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 19:01

Echt ongelooflijk welke zieke geest doet nou zoiets. -:(- wordt tijd dat ze die persoon eens pakken!

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 19:05

Pfff houd dit nooit op. Kan me hier zoo kwaad om maken.

Ik hoop dat ie een x een flinke trap krijgt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 19:55

Te hopen dat er dna materiaal van de dader is te vinden maar helaas denk ik niet dat dit de snijder is. Waarschijnlijk een gestoorde puber die dacht om een paard met een stok te verkrachten, maar hopen dat hij gepakt word en een flinke straf krijgt, doet tie het ook niet weer.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 21:14

bigone schreef:
Te hopen dat er dna materiaal van de dader is te vinden maar helaas denk ik niet dat dit de snijder is. Waarschijnlijk een gestoorde puber die dacht om een paard met een stok te verkrachten, maar hopen dat hij gepakt word en een flinke straf krijgt, doet tie het ook niet weer.

Een flinke straf? vergeet het maar.Hier was ook een pony verkracht met een stok,dader is opgepakt,had bekend,voor de rechter geweest.Uitspraak, vrij gesproken,want het jochie [toen puber van 14] had daarna niets meer gedaan.Pony is toen wel ingeslapen.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 21:22

gohya schreef:
gohya schreef:

Dat weet ik niet,ik ken dit paard niet.Als dit paard flink geschopt had,was het miss. anders afgelopen?had de dader daar in het weiland gelegen?[/quote]

Ik ken het paard wel en ook de kudde het moet echt iemand zijn met verstand van paarden want zelfs ik voel me soms opgelaten in de kudde ;) weet dus ook dat je er niet zo maar tussen gaat banjeren