Twee paarden overleden na botsing op elkaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Twee paarden overleden na botsing op elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 18:22

www.bokt.nl / www.horseandhound.co.uk

Afbeelding
Foto: Wikimedia Commons

Twee paarden zijn overleden bij een botsing tijdens de Appleby Horse Fair in Cumbria, Groot-Brittannië.

De RSCPA doet nu onderzoek nadat het ongeluk gebeurde op de "flashing lane", een baan waarop paarden op hoge snelheid worden gereden of gemend om ze aan potentiële kopers te kunnen laten zien. Het ene paard overleed direct na het ongeluk, het andere paard moest ingeslapen worden.

De identiteit van de personen die betrokken waren bij de botsing is niet bekend, aangezien zij al vertrokken waren voor de RSPCA officieren en de dierenarts ter plaatse waren. "Het ene paard trok een sulky, terwijl de ander gereden werd. Onze inspecteurs hebben het ongeluk niet zelf zien gebeuren maar waren snel na het ongeluk ter plaatse."

De Appleby Horse Fair bestaat al 300 jaar en is de oudste paardenmarkt van Europa. Het trekt ieder jaar 40.000 bezoekers, waarvan 10.000 Roma zigeuners zijn.

Jolien87

Re: Twee paarden overleden na botsing op elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 18:29

Oh wat vreselijk zeg! Wel gek dat die mensen al weg waren.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 18:36

Is niet zo gek jolien87... Heb je weleens my big fat gipsy wedding gezien?
Daar komt deze markt ook in voor.
De zigeuners en de politie liggen elkaar niet bepaald daar.

Sneu voor de paarden.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:22

Met die snelheid en omstandigheden zoals ze daar rijden verbaast het me niks.
Denk ook niet dat het zomaar verandert.
Heel erg sneu voor die paarden.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:05

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:07

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:11

Het is natuurlijk niet bekend of het daadwerkelijk Roma zigeuners waren. Maar aangezien ze weg waren voor de politie kwam is dat wel aannemelijk. Deze groep staan niet bekend om hun zachte aanpak wat betreft paarden. Wil ze niet allemaal over één kam scheren natuurlijk.

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:18

-:(- gestoord volk!!!! ander woord heb ik er niet voor -:(-
hebben voor niks en niemand respect :n

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:31

LillvalantoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:52

@sneppie Niet iedereen van dat "volk" zoals jij dt noemt zijn gestoord beetje aso om ons zo over een kam te scheren eh?
Bahbah wordt er helemaal naar van jou reactie !

Ongelukken gebeuren en dat het een veulen was keur natuurlijk al helemaal niet goed
Dat de eigenaren al weg waren kan idd zijn omdat het al heel lang niet goed gaat tussen romas en politie .
Als het daadwerkelijk om romas gaat.
Verschrikkelijk voor de paarden !
Naar dat het gebeurd is :(

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:04

Was 'gestoord volk' niet bedoeld voor de specifieke mensen die dit deden, en niet écht het zogenaamde 'volk', de romas? Ik zeg ook wel eens 'gestoord volk' over iets, maar dan bedoel ik ook niet gelijk alle Nederlanders. Meer een benaming voor de mensen die dit soort dingen doen.

Verschrikkelijk wat er gebeurd is, en dat veulen voor de sulky is echt om te janken..

LillvalantoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:19

Met het 2e zin erbij komt het voor mij toch echt gericht over
Terwijl we niet allemaal zo zijn . Bij elk "volk" zitten er rotte appels tussen .
Zoals jij idd zegt @mariet

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:44

Mariett schreef:
Was 'gestoord volk' niet bedoeld voor de specifieke mensen die dit deden, en niet écht het zogenaamde 'volk', de romas? Ik zeg ook wel eens 'gestoord volk' over iets, maar dan bedoel ik ook niet gelijk alle Nederlanders. Meer een benaming voor de mensen die dit soort dingen doen.

Verschrikkelijk wat er gebeurd is, en dat veulen voor de sulky is echt om te janken..

Ik weets van Roma's ergens anders maar hier in Frankrijk gaan ze niet helemaal chique met dieren om hoor...

LillvalantoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:16

geerke schreef:
Mariett schreef:

Ik weets van Roma's ergens anders maar hier in Frankrijk gaan ze niet helemaal chique met dieren om hoor...

Maar dat betekent toch niet gelijk dat we allemaal niet goed omgaan met onze dieren ?
Zoals ik al zei er zitten altijd een paar rotte appels bij dat is overal zo .
Ik ken zat romas die alles voor hun dieren doen en de verzorging geven die ze nodig hebben .

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:17

Dit zijn geen Roma's maar Travellers. Van oorsprong Ierse zigeuners. Roma en Sinti komen uit Oost Europa en zijn veel minder aanwezig in de uk en Ierland.
Het blijft triest deze uitbuiting van paarden. Er wordt zelfs geracet op snelwegen. Dieren welzijn is geen prioriteit daar.

LillvalantoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:24

@rivendell is idd waar alleen zie ik niet echt heel veel verschil en romas vindt ik een wat laten we het zo zeggen "nettere" term :)

Ja id ben het met je eens dat er echt een paar tussen zitten die echt diep triest met ze omgaan ..
Zoals idd het racen over de autoweg .
Eigenlijk zijn dat vaak ook de slechte beelden die je ziet op tv
dit de eerste keer dat ik zie dat ze een veulen ervoor spannen. :n

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 08:26

Jammer voor de paarden die gesneuveld zien, triest voor het veulen en zijn of haar loopbaan als draver.

Dit zijn denk ik niet de beelden die je wilt zien, ook niet voor de zigeuners in de ruime zin van het woord die het wél goed voorhebben met hun paarden.

Dit is "hun" ding, maar kijk eens naar ons zelf??
Hoe gaan sommige mensen met hun koopwaar om op een paardenmarkt???
Ik denk als je al die zielige gevallen achter elkaar zet voor een filmpje dat het schaamrood je ook over je kaken trekt dat je daar als paardenliefhebber überhaupt rond durft te lopen.
Hoe de paarden/pony's geladen en gelost worden, hoe ze erbij staan en behandeld worden.....
Ook op paardenmarkten worden paarden als een hoopje ellende achter gelaten en gevonden als de "eigenaar "al lang en breed thuis aan de koffie zit.
En toch gaan we de volgende keer gewoon weer kijken of er "wat leuks "bij zit.

( En voordat menig een meteen op de achterste benen gaat staan en het topic een paardenmarkt verhaal gaat worden; De paardenmarkt is gewoon maar één voorbeeld hé.....het gaat even om het beeld )

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 08:40

ik zie dit vaak genoeg voor me neus wat mensen met die paarden doen en zeker met die jonge jaarlingen en veulens die onder het zadel op hoge snelheid gereden worden en vervolgens een been breekt waarvan een stuk bot er uitschiet.
ik kan me als nog niet voorstellen dat dit soort mensen niet beseffen wat voor schade dit kan geven voor zo'n jong dier.
dat soort mensen zien alleen maar geld en nog eens geld verder niets anders en zetten het welzijn van hen dieren opzij

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 09:23

Wij waren er op zaterdag, en die flashinglane was echt gevaarlijk. Er liepen paarden die keihard geshowd werden, maar veel ook gewoon heel netjes rustig. Alleen is het dus ontzettend gevaarlijk als er twee kanten op in twee verschillende tempo's gereden wordt, waarbij men dus inhaalt op de tegemoet komende baan. Waarbij er ook nog mensen op en langs de baan lopen.
Wij hebben wel 20 bijna botsingen gezien, jammer dat het op zondag toch nog echt mis is gegaan.

Ik heb overigens geen veulens voor de sulky's gezien, wel kleine dravers met lange staarten die waren opgebonden.

De oplossing voor het gevaarlijke parcours zou denk ik 4 banen zijn, twee heen twee terug, waarbij de snelle van de langzame dieren gescheiden zijn. Maar ja, de weg is maar smal en vraagt daardoor om ongelukken.

Wel weer typisch dat de daders er vandoor zijn gegaan.

Ik heb overigens maar 1 paard gezien waarbij ik me afvroeg of het verstandig was dat ie mee liep, omdat hij wel behoorlijk schraal was. Verder vond ik de paarden er eigenlijk allemaal prima uitzien.

xhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:22

sneppie schreef:
-:(- gestoord volk!!!! ander woord heb ik er niet voor -:(-
hebben voor niks en niemand respect :n

In nederland heb je ook mensen die raar met hun paarden omgaan... Het is niet alleen maar dat volk...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:14

lolotjeh schreef:
ik zie dit vaak genoeg voor me neus wat mensen met die paarden doen en zeker met die jonge jaarlingen en veulens die onder het zadel op hoge snelheid gereden worden en vervolgens een been breekt waarvan een stuk bot er uitschiet.
ik kan me als nog niet voorstellen dat dit soort mensen niet beseffen wat voor schade dit kan geven voor zo'n jong dier.
dat soort mensen zien alleen maar geld en nog eens geld verder niets anders en zetten het welzijn van hen dieren opzij

wauw wat een boel aannames in 1 bericht zeg...

wat mensen met DIE paarden doen? Welke paarden dan precies? Want hoewel de Appleby Horse Fair veel tinkers heeft hebben ze ook wat andere rassen... Dus welke paarden?
DIE jonge jaarlingen en veulens die onder het zadel op hoge snelheid gereden worden... euhm, ik weet niet... dit is voor het eerst dat ik een veulentje voor de wagen heb zien staan en dan nog vanaf een foto (dus zeker weten dat het een veulen is weet je ook niet voor 100%) en ik heb veel vrienden die vaak die kant op gaan en ik heb hun er nog nooit over gehoord... dus een beetje overdreven is deze opmerking wel.
DIT soort mensen/DAT soort mensen? Welk soort mensen dan precies?
en hoe weet je dit allemaal? zie je dit dagelijks gebeuren? of blaas je graag hoog van de toren zonder dat je weet waar je het over hebt? want zo komt jou stukje wel over namelijk.

Ontopic: Vervelend dat dit gebeurd is, wel is het zo dat het vaak ontzettend druk is en met zoveel paarden op zo'n kleine oppervlakte is het bijna onvermijdelijk dat er ongelukken gebeuren.
Eigenlijk zo de organisatie gewoon anders moeten.
Ook k*t dat de eigenaren er weer vandoor zijn. Maar los van het feit dat het onderzocht moet worden en de onderlinge verhoudingen tussen de politie en de zigeuners, zigeuners krijgen ook vaak de schuld zonder dat ze uberhaubt iets gedaan hebben :(.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:36

Ah kijk...
Nu is het dus duidelijk dat je inderdaad hoog van de toren afblaast maar niet weet waar je het over hebt :).

Die botsing is geen onderdeel geweest van de draf en rensport ;).
Feitelijk komt de hele draf en rensport in dit topic niet eens aan bod :).

Misschien moet je je eerst een verdiepen in het onderwerp van een topic voor je zo van de toren afblaast :).
Niet lullig bedoelt, maar op deze manier en met deze aannames stoot je veel mensen voor het hoofd terwijl uit eindelijk blijkt dat je het totaal ergens anders over hebt ;)

Iris_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:08

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:26

Dit was een ongeluk, maar dat de berijders/bestuurders spoorloos zijn na het ongeluk, geeft alleen maar aan dat dat hufters zijn.
Zomaar je 'koopwaar' (voor) dood achter laten en anderen je zooi op laten ruimen, wijst idd in een bepaalde richting.
Richting hufters zeker, dus ik hoop dat de politie daar toch wat gaan onderzoeken om achter de eigenaren te komen... _-:(
Laatst bijgewerkt door Warboel op 08-06-15 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:02