Merrie genitaal verwond in Harmelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Merrie genitaal verwond in Harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 14:39

* http://www.bokt.nl

Afbeelding

Een merrie in Harmelen, provincie Utrecht, is genitaal verminkt, zo meldt Dierenkliniek Benschop Oudewater.

De merrie had zowel uitwendige als inwendige verwondingen. De aard van de verwondingen maakt het zeer waarschijnlijk dat het paard is mishandeld. "Zeer waarschijnlijk werk van de paardenbeul. Duimen dat de schurk eens met een hoefafdruk op het voorhoofd in een paddock wordt gevonden."

De politie regio Harmelen is inmiddels op de hoogte gebracht.

daantje5979

Re: Merrie genitaal verwond in Harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:42

Ik duim inderdaad dat deze persoon eens in het weiland gevonden wordt met een afdruk van een hoefijzer in zijn voorhoofd. Goed gezegd. Hoe is het toch mogelijk dat er al zoveel paarden verminkt zijn en dat hij nog nooit een doodsschop heeft gehad???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:42

Wanneer houdt het eens op... Te triest voor woorden dit. :n

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:46

Het houdt maar niet op hé... Nu dus ook bij mij in de buurt, ben nu voor het eerst oprecht blij dat mijn verzorgpaardje bijna de hele dag op stal staat :n Dat mensen hier kick uit halen zeg

Iris_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:48

Ik zie nu op Facebook een bericht voorbij komen dat er ook in Beesd een merrie toegetakeld zou zijn :n Komt nu wel erg dichterbij..

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:50

Wat verschrikkelijk weer!
Ik lees nergens dat het paard in de stal of op de wei stond. Voor zover ik weet zijn er ook paarden in stallen mishandeld... Dus blij zijn dat je paardje bijna de hele dag binnen staat.. :n

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:00

Sure_lee schreef:
Ik lees nergens dat het paard in de stal of op de wei stond. Voor zover ik weet zijn er ook paarden in stallen mishandeld... Dus blij zijn dat je paardje bijna de hele dag binnen staat.. :n

Meeste gevallen die ik lees zijn van paarden op de wei of in een paddock. Bij de stallen is de hele dag door toezicht, dus als de beul het dan toch voor elkaar weet te krijgen om er eentje bij ons op stal te verwonden, dan ben ik echt ten einde raad |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:03

daantje5979 schreef:
Ik duim inderdaad dat deze persoon eens in het weiland gevonden wordt met een afdruk van een hoefijzer in zijn voorhoofd. Goed gezegd. Hoe is het toch mogelijk dat er al zoveel paarden verminkt zijn en dat hij nog nooit een doodsschop heeft gehad???
Ik vraag me dit ook heel erg af. :j

Pimpelmees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:10

guusje_h schreef:
Sure_lee schreef:

Meeste gevallen die ik lees zijn van paarden op de wei of in een paddock. Bij de stallen is de hele dag door toezicht, dus als de beul het dan toch voor elkaar weet te krijgen om er eentje bij ons op stal te verwonden, dan ben ik echt ten einde raad |o

Misschien s'nachts, als iedereen slaapt, ook al denk ik nu, dan zou je dat toch wel horen?

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:12

eigenaars van stal wonen er ook(met de honden ;) ). Ook het hek van ik gok 5 meter hoog gaat dicht. Dus als ze daar doorheen komen nou...

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:16

Alweer jeetje het houd maar niet op.....

Er Is ook geen patroon na mijn weten.
Soms in de avond, dan overdag, in een wei, in een stal. Al valt het mij op dat het alleen paarden zijn die volgens mij in een kleine groep worden gehouden.
Het Is allemaal al voorgekomen. Het lijkt mij eerder een bende als 1 persoon. Ik hoop zo dat ze iig de persoon/personen te pakken krijgen. En anders word getroffen door een hele valse merrie.

Pimpelmees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:19

guusje_h schreef:
eigenaars van stal wonen er ook(met de honden ;) ). Ook het hek van ik gok 5 meter hoog gaat dicht. Dus als ze daar doorheen komen nou...

Het is bij jullie dus wel goed beveiligd, helaas bij sommige andere mensen niet... Zonde

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:21

Ik las vorige week dat ze vermoeden dat de paarden die slachtoffer zijn verdoofd werden op de een of andere manier. Kan me anders ook niet voorstellen dat ze dit zomaar toelaten... :(

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:24

Het houd maar niet op, gatver. Ik heb het idee dat er een clubje is opgericht met dit soort beulen. Omdat het steeds elders in het land is en toch frequent gebeurd

Wat lopen er toch een hoop zieke geesten rond

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:27

Jee dat komt dichtbij....
Ik hoop zo dat ze die gast(en) nog eens pakken. En dat ze beter onderzoek gaan doen. De merries moeten verdoofd zijn als ze ze verwonden dus misschien a la CSI onderzoek doen naar welk middel er gebruikt wordt en hoe er aan gekomen kan worden.

DenDaniel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:34

Wtf dit is toch gruwelijk

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:37

Bah, dit komt idd wel heel dichtbij zo, heb ook het idee dat er gewoon meerdere van die gekken rond lopen en dat ze elkaar op ideeën brengen. Overigens vind ik het ook bizar dat diegene eigenlijk nooit ergens gezien word.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:39

Zijn het steeds alleen maar merries en veulens? Ik zit nog maar net op bokt en heb daarom enkel van de gevallen in België gehoord en de laatste in Nederland. Wist niet dat het er in Nederland ook zo gruwelijk aan toe ging, vreselijk allemaal.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:41

SinneJ schreef:
Zijn het steeds alleen maar merries en veulens? Ik zit nog maar net op bokt en heb daarom enkel van de gevallen in België gehoord en de laatste in Nederland. Wist niet dat het er in Nederland ook zo gruwelijk aan toe ging, vreselijk allemaal.

Het zijn eigenlijk altijd merries de veulens zijn sinds 2 of 3 keer pas getroffen.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:45

Ik ga met de slaapzak naast mijn vriend slapen. Met een hakbijl en een honkbal knuppel.
Dit is te ziek voor woorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:52

Komt wel steeds dichterbij.
Gelukkig staan die van ons s'nachts binnen.

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 16:26

Ik denk zelf dat ze met meerderen zijn.
de paarden te vsrdoven.
en dan snijden.
denk ik zelf.
maar goed ik kan het mis hebben.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 16:37

REGINA76 schreef:
Ik denk zelf dat ze met meerderen zijn.
de paarden te vsrdoven.
en dan snijden.
denk ik zelf.
maar goed ik kan het mis hebben.

Zouden die paarden niet daarop getest kunnen worden? Dat komt toch in hun bloed een verdoving, als ze bloed prikken zijn ze wel al weer wat informatie rijker....

eaglewood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:58

Hoorde vandaag idd dat zondagnacht in beesd een merrie is mishandeld, vuilakken !! Dat in Beesd is dichtbij de Rodenburg, zijn daar miss gekken die teveel drugs en drank ophebben die dit doen ???

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:10

beesd en harmelen beiden dicht in de buurt ...wat een zieke zielen, wanneer houd het nu eens op....