Oostenrijk: reddingsactie loopt verkeerd af

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Oostenrijk: reddingsactie loopt verkeerd af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 18:44

www.vorarlberg.at/bokt.nl

Een paardeneigenaar in Oostenrijk dacht zijn Noriker-merrie te redden. Deze was afgelopen woensdag in een kuil gevallen. De plaatselijke brandweer was gealarmeerd, maar deze kon helaas niets uitrichten vanwege te zachte ondergrond. De eigenaar besloot daarop de merrie zelf te bevrijden en legde een band om haar nek en trok haar vervolgens met de trekker uit de kuil.

Helaas werd deze bevrijding de merrie fataal. Door de enorme kracht die de band op de hals van het paard uitoefende liep de merrie een dwarslaesie op. Het paard werd ter plekke ingeslapen.

De eigenaar loopt nu het risico een boete van 3000 euro te krijgen wegens dierenmishandeling. Het paard had met meerdere banden uit de kuil getrokken moeten worden. Op de vraag aan de eigenaar waarom hij de merrie met een enkele band om de hals uit de kuil had getrokken antwoordde hij: "Dit deed ik altijd zo".

Happy16

Re: Oostenrijk: reddingsactie loopt verkeerd af

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:45

Dat deed ik altijd zo? Het was dus al vaker gebeurd...

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:48

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 16-02-25 00:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:49

Waarom kon de brandweer dit dan niet met meerdere banden??

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:52

Vind een boete wel een beetje cru.. hij heeft immers alles geprobeerd alleen zelf de verkeerde methode gekozen.. en heus niet expres.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:54

Beetje raar dat de brandweer niet met meer hulpmiddelen aan kwam zetten.
Waarschijnlijk heeft de man nu deze actie ondernomen met de dood van het paard als gevolg.
Ik praat het niet goed, maar kan me er wel iets bij voorstellen.
Arm paard.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:55

Is ook onderzocht hoe het dier in de kuil terecht kon komen?

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:03

Verschrikkelijk.. uiteraard goed bedoelt, maar een beetje paardenmens snapt toch dat dat niet gaat :n Ik vind de boete wel terecht. Of t' nou goed bedoelt is of niet maakt voor dat paard niet uit.

Ben wel benieuwd wat de brandweer nou eigenlijk allemaal wel en niet heeft gedaan. Kan me niet voorstellen dat ze gewoon hebben gezegd 'kan niet, doei' .

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:08

Boete lijkt Me zeer overdreven in dit geval. Gewoon erg dom, maar wat moet je dan als de brandweer aangeeft je niet te kunnen helpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:23

hij heeft dit vaker zo gedaan? tjha hij dacht waarschijnlijk dat een paardennek wel stevig genoeg zou zijn? Maar denk uit pure wanhoop zo gehandeld omdat de brandweer het liet afweten? Waarom hebben ze hem niet geholpen met extra banden? Blijkbaar lukte het de eigenaar wel op de zachte ondergrond...vreemd verhaal weer.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:24

Verschrikkelijk. Een band om een nek spannen... Je kunt toch zelf ook wel verzinnen dat dat niet kan? :n

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:26

Cru hoor om dan een boete te gaan geven. waar gaat het heen met de wereld.

Krijg je straks hetzelfde als in een van die aziatische landen, als daar iemand op straat dood ligt te gaan helpt niemand, want als je poging mislukt wordt je aangeklaagd voor letsel/dood door schuld.

Arme man probeerd van alles om zn dier te redden, krijgt geen hulp, en vervolgens ook nog een bon aan zijn reet??

Wat had ie dan moeten doen, dier in die kuil moeten laten staan? Had ie die bon alsnog gehad waarschijnlijk.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:41

Geen slimme aktie, band om de nek, maar als de brandweer het al niet ziet zitten, wat had die boer dan gemoeten...
Lekker makkelijk om dan achteraf een boete op te leggen. Had die boer geholpen met een extra band, touw, had andere hulp erbij gehaald, een extra trekker of wat dan ook, maar nee, we lossen het op de bureaucratische manier op met een boete. Dat zal helpen... 8)7

Hier in de buurt is ooit eens een paard gered met een band om het voorbeen, omdat het lag te stikken in de modder. Tja, afwegen: gruwelijk laten stikken, of kreupelheid riskeren, en nee, er konden niet netjes meerdere banden om dat paard... maar ja, een bureautijger begrijpt dat toch niet, dus gelukkig was er toen geen caviakammer in de buurt om de redder te verraden.
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 02-06-15 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:44

Een plaatselijke brandweer die niet komt helpen omdat de grond te zacht is.... Hier heb ik even mijn vraagtekens bij!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:45

jorika1986 schreef:
Een plaatselijke brandweer die niet komt helpen omdat de grond te zacht is.... Hier heb ik even mijn vraagtekens bij!

Dat moet na te gaan zijn... maar zelfs Oostenrijkse brandweerlieden hebben Superman niet in hun gelederen. En Arnold Schwarzenegger is tientallen jaren geleden al geëmigreerd.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:48

Toydoll schreef:
Cru hoor om dan een boete te gaan geven. waar gaat het heen met de wereld.

Krijg je straks hetzelfde als in een van die aziatische landen, als daar iemand op straat dood ligt te gaan helpt niemand, want als je poging mislukt wordt je aangeklaagd voor letsel/dood door schuld.

Arme man probeerd van alles om zn dier te redden, krijgt geen hulp, en vervolgens ook nog een bon aan zijn reet??

Wat had ie dan moeten doen, dier in die kuil moeten laten staan? Had ie die bon alsnog gehad waarschijnlijk.

mee eens

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:45

Nou heb net het filmpje bekeken maar hier werd ik toch niet goed van %)
Ik werk zelf bij de brandweer en wat ik niet kan begrijpen dat de brandweer hier op deze manier bij helpt en met het vingertje staat te zwaaien van ja trek maar.
Die hadden toch moeten weten dat ze om ze minst met 2 banden om het middel hadden kunnen proberen en dan zijwaarts eruit te trekken.
Tja en die boete is een beetje dubbel aan 1 kant probeert hij te helpen en aan de ander kant vond ik het een lompe actie.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:54

Ik heb ook het filmpje bekeken. Die man vermoord dat paard gewoon met die strop om de nek. In dit geval had het echt wel anders gekund, zo diep was die kuil niet. Die boete is echt terecht.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:10

pillow schreef:
Ik heb ook het filmpje bekeken. Die man vermoord dat paard gewoon met die strop om de nek. In dit geval had het echt wel anders gekund, zo diep was die kuil niet. Die boete is echt terecht.

Feit: de brandweer wàs erbij gehaald, en deed niets... ook geen band om het lichaam van het paard, dus blijkbaar was het toch moeilijker dan we hier kunnen zien...
Maar filmen kon blijkbaar wel. :\

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:31

Het is zo slim inderdaad om een band om de nek te doen, maar dan nog vind ik het erg 'lullig' dat hij zo'n enorme boete aan z'n broek krijgt. Als hij eerst de hulpdiensten al heeft ingeschakeld en dan zelf wat probeert, zal dat toch nooit met opzet geweest zijn?

Vind t zielig voor die man -O-

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:37

Tja….misschien de kuil dichten :o?

Zo te lezen is dit niet de eerste keer dat dit gebeurt...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:40

picobello schreef:
Tja….misschien de kuil dichten :o?

Zo te lezen is dit niet de eerste keer dat dit gebeurt...

Het is niet gezegd dat het uitgerekend díe kuil was. Mocht het wel zo zijn is het inderdaad handiger die kuil dicht te gooien, kost waarschijnlijk minder dan de boete en scheelt Norikers...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:41

Niet handig, maar de man is al gestraft door de dood van zijn paard... Bizar om dan ook nog een boete te geven. Kat in het nauw maakt rare sprongen en als de brandweer niets doet, kan ik mij voorstellen dat je dan zelf ingrijpt en t is helaas ongelukkig gegaan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:47

Thesserd schreef:
Het is zo slim inderdaad om een band om de nek te doen, maar dan nog vind ik het erg 'banketstaaf' dat hij zo'n enorme boete aan z'n broek krijgt. Als hij eerst de hulpdiensten al heeft ingeschakeld en dan zelf wat probeert, zal dat toch nooit met opzet geweest zijn?

ik vind het zielig voor het paard... |(

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:49

geerke schreef:
Thesserd schreef:
Het is zo slim inderdaad om een band om de nek te doen, maar dan nog vind ik het erg 'banketstaaf' dat hij zo'n enorme boete aan z'n broek krijgt. Als hij eerst de hulpdiensten al heeft ingeschakeld en dan zelf wat probeert, zal dat toch nooit met opzet geweest zijn?

ik vind het zielig voor het paard... |(

Ja, dat ook natuurlijk. En het is echt gewoon dom van de eigenaar maar om nou zo'n enorme boete voor dierenmishandeling aan z'n broek te hangen... meh -O-