Politie verzweeg drie mishandelingen in Twente

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Politie verzweeg drie mishandelingen in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 10:24

http://www.bokt.nl / http://www.tubantia.nl

Afbeelding

Aan de reeks mishandelingen die hebben plaatsgevonden in Nederland lijkt geen einde te komen. Drie gevallen van mishandeling die vorig jaar in Twente hebben plaats gevonden, werden door de politie verzwegen. Het bekend maken van de voorvallen zou het politieonderzoek kunnen belemmeren. "We wilden het toen niet naar buiten brengen, ook om onrust onder paardenliefhebbers te voorkomen." aldus de politie.

Het gaat om drie mishandelingen in Kloosterhaar, Hengelo en Daarle. Hierbij werden twee paarden in de geslachtsdelen gesneden en een paard in de mondhoek.

"Een extra waarschuwing vonden we niet nodig, want sinds de tientallen voorvallen met paarden in het hele land, weet iedere paardenliefhebber wel wat er speelt en heeft hij of zij maatregelen kunnen nemen. En als zoiets in een bepaalde plaats of buurt speelt, weten de mensen het in de directe omgeving gauw genoeg. Door het niet algemeen naar buiten te brengen, wilden we ook voorkomen dat we iemand op een idee brengen,’’ vertelt dierenagent Marieke Vrieling, gestationeerd in Nijverdal.

In totaal is er vorig jaar 83 keer melding gedaan van mogelijke mishandeling door de "paardenbeul". Mogelijk gaat het om meerdere personen.

__YSB__

Re: Politie verzweeg drie mishandelingen in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:27

Even serieus, wat de fok?
Mensen in deze regio hebben recht op dit nieuws, aangezien ze er dan voor zouden kunnen kiezen om hun dieren binnen te zetten.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:39

Ik vind het wel heel lastig, want ik vind namelijk dat paardenhouders uit de regio inderdaad recht hebben op informatie waardoor ze hierop kunnen reageren. Van de andere kant, lijkt die idiote paardensnijder te kicken op aandacht en hoe minder aandacht het krijgt hoe groter de kans dat het niet meer 'leuk' is en het stopt.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:40

Ik las het net op tubantia. Schrik der van.
Mijn pony staat in hengelo, dat het nu al zo dicht bij komt.
Nou ben ik niet bang dat het bij ons zal gebeuren. Snachts staat ze op stal, en over dag op het land.
Maar toch het idee dat het ook al in hengelo gebeurt is.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:04

Wat uppojono zegt inderdaad.. Deze mensen kicken op de aandacht en reacties vol afschuw. Maar ze hadden het toch aan de omwonende paardenbezitters kunnen melden, dan kunnen zij waar nodig maatregelen treffen.
Edit: spelfout :o
Laatst bijgewerkt door Loolotte op 11-05-15 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:07

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:14

Bij de politie weten ze zeker niet dat de tam tam in het paardenwereldje razend snel gaat.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:23

Meraki schreef:
http://www.tubantia.nl/regio/hellendoor ... -1.4914160

Het bericht op de site van de Tubantia.. Ik kan er met m'n hoofd niet bij, ik snáp dat je het stil wil houden ivm onderzoek.. maar zo geef je paardeneigenaren niet eens de kans op hun paarden te beschermen :n

Ik kan er wel bij, vorig jaar al eens aangegeven dat het lijkt alsof mensen/beulen vaker toeslaan naarmate het meer in het nieuws komt. Dit is geen werk meer van één persoon, kost hem kapitalen om het land door te reizen. Ik ben er bang voor dat er meerdere copycats bezig zijn en inderdaad, de tamtam doet zijn werk wel en ik kan me voorstellen dat de politie het eens een keer stil houd. Nu dit weer in het nieuws is gekomen is het denk ik weer wachten op het volgende slachtoffer want er is weer aandacht.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:39

Nou top weer ...
Laatst bijgewerkt door S_uus op 11-05-15 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:40

Meraki schreef:

Het bericht op de site van de Tubantia.. Ik kan er met m'n hoofd niet bij, ik snáp dat je het stil wil houden ivm onderzoek.. maar zo geef je paardeneigenaren niet eens de kans op hun paarden te beschermen :n

Oeps zet het ook net neer zal het zo even aanpassen.

Inderdaad, hoe moet er nog beter opgelet worden als er niks word gemeld... Bizar.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:44

bigone schreef:
Meraki schreef:

Ik kan er wel bij, vorig jaar al eens aangegeven dat het lijkt alsof mensen/beulen vaker toeslaan naarmate het meer in het nieuws komt. Dit is geen werk meer van één persoon, kost hem kapitalen om het land door te reizen. Ik ben er bang voor dat er meerdere copycats bezig zijn en inderdaad, de tamtam doet zijn werk wel en ik kan me voorstellen dat de politie het eens een keer stil houd. Nu dit weer in het nieuws is gekomen is het denk ik weer wachten op het volgende slachtoffer want er is weer aandacht.

Ik snap het ook wel, en ook ik verwacht binnen de kortste keren weer een aanval. En ja, volgens mij is het een groep die er genoegen in schept om dit te doen. Zou me niets verbazen als ze ergens 'ondergronds' op internet een leuk forumpje hebben met elkaar.

Overigens, binnenzetten is ook geen garantie, er zijn al diverse paarden op stal te pakken genomen. Een hond, bij de paarden slapen of een slot, dat is nog het enige...
Laatst bijgewerkt door Dorien66 op 11-05-15 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Meraki

Ja, wat dat betreft.. :j snap ik het dan ook wel weer, moeilijk :=

minikatje

De directe omgeving is toch wel gewaarschuwd? Alleen het stond niet groot en breed in het nieuws.
Ik snap het heel goed, zo'n zieke geest moet je niet meer gaan voeden met aandacht.

En via directe communicatie komt ook veel informatie binnen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:50

Lijkt wel of bokt telegraaf speelt
speelt..Wat een titel
artikel geeft duidelijk aan waarom vind het opzich een goede kkeus.

DigiDiede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:58

ik schrik hier heel erg van, het feit dat het al zo dichtbij is maakt me wel een beetje bang.
mijn paard staat 's nachts wel op stal maar paardenbeulen zijn ook al een stal in geweest

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:45

minikatje schreef:
De directe omgeving is toch wel gewaarschuwd? Alleen het stond niet groot en breed in het nieuws.

Uhm nou nee hoor! Ik weet nergens van!! Had dit graag willen weten want ik heb mijn paarden wel buiten staan snachts. Gelukkig is t goed gegaan maar de volgende keer zou ik t graag willen weten! Dan zet ik de paarden snachts gewoon weer veilig op stal!!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:50

Vreemd, ik heb namelijk wel alles goed meegekregen.
En verschil op de wei/ in de stal maakt niets uit. Helaas is dat wel weer gebleken uit de slachtoffers.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:53

RenskeG schreef:
minikatje schreef:

Uhm nou nee hoor! Ik weet nergens van!! Had dit graag willen weten want ik heb mijn paarden wel buiten staan snachts. Gelukkig is t goed gegaan maar de volgende keer zou ik t graag willen weten! Dan zet ik de paarden snachts gewoon weer veilig op stal!!

Ja, lekker veilig op stal zodat ze niet weg kunnen vluchten van hun belagers.....

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:54

Stallen zijn snachts niet bereikbaar bij ons, de wei wel!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:55

Alles is bereikbaar, tenzij je er een slotgracht omheen hebt liggen met krokodillen :)

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:56

Nou als ze over een metershoog hek moeten klimmen is t al gauw te moeilijk voor ze en kiezen ze wel een andere plek uit..

Maar hier gaat t nu niet om. Ik had graag ingelicht willen worden door de politie want ik ben gek op m'n paarden!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:57

Hek openknippen of jas eroverheen.
Sorry, maar helaas zijn voor dit soort verknipte mensen dat alleen maar uitdagingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:58

minikatje schreef:
Ik snap het heel goed, zo'n zieke geest moet je niet meer gaan voeden met aandacht.

En via directe communicatie komt ook veel informatie binnen.

Ook hier hebben we niets gehoord, terwijl ik er toch echt heel erg dichtbij woon. Gelukkig is alles goed gegaan, maar het was toch fijn geweest als we hier wat over te horen hadden gekregen zodat we eventuele maatregelen hadden kunnen nemen. Gelukkig heb ik een flinke merrie staan die hem nog wel eens een flinke schop zal verkopen, maar toch.

Aan de ene kant begrijp ik wel dat de politie de beul geen extra aandacht 'gunt', maar aan de andere kant was ik wel graag ingelicht geweest dat het nu ook hier in de buurt gebeurt.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:05

Citaat:
Door het niet algemeen naar buiten te brengen, wilden we ook voorkomen dat we iemand op een idee brengen,’’ vertelt dierenagent Marieke Vrieling, gestationeerd in Nijverdal.

Nou helaas zijn er in de tussentijd genoeg zwakzinnige "geïnspireerd" om deze handelingen te verrichten.
Sorry hoor maar wat een kul uitspraak! _-:(

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:10

Aan de hand van alle gebeurtenissen, zal er een daderprofiel zijn opgemaakt. Naar aanleiding daarvan vermoed ik dat ze hebben besloten geen info. meer naar buiten te brengen. Ik denk dat het een verstandig besluit is.