Paard spietst zichzelf op hek na vlucht voor hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Paard spietst zichzelf op hek na vlucht voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 22:17

www.bokt.nl / www.horseandhound.co.uk

Afbeelding

Een paard in Groot-Brittannië is overleden nadat zij zichzelf op een hek spietste toen zij vluchtte voor een hond.

"Pippie" schrok toen de hond haar weide binnen rende. De vijf jaar oude schimmel raakte in paniek en sprong over de omheining. Toen zij over een tweede omheining wilde springen ging het echter mis en werd zij door de maag gespietst. Het paard overleed voordat een dierenarts ter plaatste was.

"Ze was een lid van onze familie en ze was zo'n lief paard." aldus haar eigenaresse. "Het was vreselijk. Ik roep iedereen op die de eigenaar van de hond kent contact op te nemen met de politie." De hond liep los en de eigenaar van de hond was niet in de buurt.

DonDon

Re: Paard spietst zichzelf op hek na vlucht voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:19

Jemig wat verschrikkelijk zeg. Staat je paard lekker rustig in de wei, gebeurd er dit.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:20

Loslopende honden, die niet los kunnen lopen.... zucht

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:21

Wat vreselijk. Je zal je paard zo maar vinden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 06:59

Jeetje wat erg zeg! in mijn weiland presteerd iemand het om mijn weiland als speelplek te gebruiken voor zijn hond.Hij gooit de bal steeds in mijn weiland en de hond gaat dan steeds achter de bal aan.
Gelukkig zijn mijn paarden niet bang voor honden,heb er een lopen die achter honden aan gaat.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 07:03

Verschrikkelijk!

Die van mij bokken de honden meestal weg.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 07:11

gohya schreef:
Jeetje wat erg zeg! in mijn weiland presteerd iemand het om mijn weiland als speelplek te gebruiken voor zijn hond.Hij gooit de bal steeds in mijn weiland en de hond gaat dan steeds achter de bal aan.
Gelukkig zijn mijn paarden niet bang voor honden,heb er een lopen die achter honden aan gaat.

Zoiets heb ik ook gehad alleen mijn paard deed aan karate. Zelfs onze honden kwamen dan niet in het land.
zag het vanuit huis gebeuren, meneer was bijna zijn hondje kwijt O:)
of ik zo vriendelijk wou zijn de bal te pakken die was per ongeluk in het weiland terecht gekomen....
mijn ogen zagen wat anders dus heb hem de waarheid maar even verteld, dat het zijn eigen risico was.

Maar ik moet er niet aan dénken dat je paard zo in paniek raakt en zo ineens...... :( nee brrr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 07:12

vreselijk! En toch... Dat je blijkbaar omheining hebt op paardenweide's waar een paard zich letterlijk aan vast kan spietsen, brrrr....

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 07:22

ohjajoh6 schreef:
vreselijk! En toch... Dat je blijkbaar omheining hebt op paardenweide's waar een paard zich letterlijk aan vast kan spietsen, brrrr....

Is waar, dat is een aandachtspunt voor de eigenaar......maar dit had natuurlijk nooit mogen gebeuren.

Triest hoor, ik heb er gelukkig niks mee te maken, maar het lijkt me tegenwoordig niet makkelijk om je paard of pony tegenwoordig tegen invloeden van buitenaf te beschermen.
Je moet onderhand een groot afgesloten privé terrein hebben om met een gerust hard je dieren buiten te kunnen laten.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 07:31

Bonita_Bon schreef:
Hoe vreselijk het gebeurde ook is, er staat nergens dat die hond iets deed.

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 07:37

ohjajoh6 schreef:

Het kan ook zijn geweest dat ze gewoon zo'n ijzeren hek hebben staan met die buizen die je wel bij veel meer weilanden ziet. Als een paard daar op valt/tegen aan knalt kan de bovenste buis breken en kan hij ook 'gespiest' worden. Hier ook al eens gehad dat een van de jaarlingen in de buurt in paniek over zo'n hek wou springen, kwam tegen de bovenste buis aan en die brak. Paard zat ook onder de wonden gelukkig is die er weer goed vanaf gekomen.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 07:39

ohjajoh6 schreef:

Blijkbaar was het al de 2de omheining, dus wss liep het paard op dat moment al los op het erf.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 08:18

ohjajoh6 schreef:

het is niet zo dat er dan overal 'sateprikkers' om het weiland heen staan. Het kan vaak al om iets lulligs gaan. weet bij de Fokker van mijn paard, daar is er een keer eentje op een weidepaal terecht gekomen. Gewoon zo dom lullig paaltje maar een paard in paniek kan daar dan dus ongelukkig op terecht komen.

Nyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 12:36

farahdiba46 schreef:
Bonita_Bon schreef:
Hoe vreselijk het gebeurde ook is, er staat nergens dat die hond iets deed.

Jawel, hij rende de wei binnen en ik denk dat je er wel vanuit mag gaan dat hij het paard behoorlijk opgejaagd heeft als het tot hier heeft moeten komen :n . Je hond los laten lopen waar dat niet mag is overtreding nummer een en als hij dan ook nog andermans wei binnen gaat is dat overtreding nummer twee, die regels zijn er om dit soort dingen te voorkomen. (Al had het natuurlijk ook een ongeluk kunnen zijn geweest.)

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 13:44

Sneu voor het paard...vertoont het gedrag wat hoort. Hoop dat ze de eigenaar van de hond vinden. Al heb je je paard er niet meer mee terug.

Onze hond komt ook niet meer in de weide. Heb 3 paarden die vol geschut aantreden als de hond wel de weide in komt. Drijven hem op met hun hoofd er naar toe en schoppen/ stampen van voor gerust naar en op de hond. Alleen mijn ruin is met honden op gegroeid en ziet die van ons niet als gevaar. Hoewel hij bij andere honden nog steeds kan reageren. Maar onze hond is afgekickt van paarden en zoekt het niet meer op:) Blijft netjes uit de weide..wel zo prettig!

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 13:50

Ergste nachtmerrie, mijn paard is ook al 2 keer over een hek gesprongen... Gelukkig is het bij schaafwonden gebleven en we trainen hem ook op rustiger omgaan met dingen, maar toch.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 13:53

Het paard sprong over een 2e omheining waarbij het gespiest werd.
Dus niet de omheining van de wei !!!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 13:55

Wat verschrikkelijk! De eigenaren van de hond zijn hier toch echt in gebreke door te zorgen dat de hond bij een paard in andermans wei kan komen. Althans in elk geval er niet voor te zorgen dat de hond NIET in die wei kon komen. Een hond behoor je bij andermans levende have weg te houden. Ik zie al dat ik gezellig mijn twee Dobermanns in een wei met paarden laat lopen (en ik passeer er wel wat tijdens uitlaten). Is dus absoluut NOT DONE!
Het zal je paard maar zijn dat daar rustig staat te grazen! En dan zoiets!

Een hond behoort NOOIT onuitgenodigd op andermans terrein/gebied los rond te dazen. Als het dier is ontsnapt aan de eigenaar of niet luistert is alsnog de eigenaar van de hond verantwoordelijk.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 01-05-15 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 13:57

Je zou er toch niet aan moeten denken... Loop je je weiland binnen om een wandelingetje te maken zie je hem in een keer dood boven op de omheining liggen :n

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 15:42

en dan? dan heb je de eigenaar en de hond...en dan?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 15:46

... klaag je die aan.... uiteraard, een vreemde hond behoort niet in jouw wei (of welke andere vreemde wei dan ook) te komen... Meestal is helaas de dader in dit soort gevallen pleitheinen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 18:09

vreselijk...ik zag gister een foto voorbij komen van een kliniek in Belgie waar een paard was gebracht die in paniek veroorzaakt door een ander paard door de omheining van een stapmolen was gegaan. Die had 3 stukken hout door zijn strot.. werd af gemaakt. Trieste ongelukken.

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 18:25

Vreselijk! Je zult je paard maar vinden zo... Ik heb het vroeger ook gehad met een vrouw en haar hond. Mijn paard duldde helemaal niets in zijn wei en joeg alles er ook altijd steevast uit, maar deze vrouw beweerde dat ze dat 'altijd deden en dat ze gewoon aan het spelen waren'.... _-:( _-:( _-:(
Toen ik het dus zag omdat ik toevallig vrij was op dat tijdstip van de dag.. Spelen ja. Oren plat, mond open en gericht proberen de hond uit de wei proberen te jagen. Echt he? Sommige mensen.....

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 18:40

Het kan natuurlijk net zo goed een sierhek bij de oprit bijvoorbeeld gaan, deze hebben nog weleens punten namelijk (want dat is mooi enzo).
Heb het ook weleens gezien dat een punt van zo'n hek 5cm in de hoef van een paard zat. Echt een wonder dat die spijl niets geraakt heeft in de hoef, en een tijdje later liep het paard weer met de wereldbeker mee.

Islien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 18:42

Bleh, wat vreselijk ):