President's Jack Sparrow naar Patrick van der Meer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Timo

President's Jack Sparrow naar Patrick van der Meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 14:35

http://www.bokt.nl / Facebook

Patrick van der Meer is de nieuwe ruiter van President's Jack Sparrow (v. Johnson). Onder topruiter Edward Gal kreeg deze zwarte parel een gedegen opleiding en was hij al zeer succesvol op hengstencompetitie van 2011/2012. President Dressage Stables werkt al langer samen met Patrick van der Meer, onder andere de goedgekeurde hengst President's Chagall D&R (v. Jazz) wordt succesvol uitgebracht door hem in de Lichte Tour.

Patrick is heel erg blij met de komst van Jack Sparrow. In overleg met de eigenaar zal er een wedstrijdplanning worden gemaakt.

De hengst is door omstandigheden tot nu toe alleen nog goedgekeurd bij de Zuid Duitse stamboeken.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: President's Jack Sparrow naar Patrick van der Meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:42

Hij is helemaal niet goedgekeurd want hij heeft de minimale proef die hij moest lopen om de verrichting in te mogen in Duitsland niet gehaald.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:44

Erg goede move, hopen dat Patrick er meer uit krijgt dan Edward :)

Tess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:57

JS is inderdaad niet goedgekeurd, Chagall wel :). Mooie kans voor Patrick en wat Ailill zegt, hopelijk krijgt hij er uit wat er in zit!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:03

Edward kreeg er hartstikke veel uit maar hij kon niet stappen.
Daarna won hij de hengstencompetitie en mocht hij toch naar het verrichtingsonderzoek en dat hadden ze moeten doen, dan was de stap hem echt wel vergeven want wist het KWPN. Maar nee, toch het Duitse traject en dat ging jammerlijk mis. Terwijl het normaal makkelijker zou moeten zijn.

Timo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 16:06

janderegelaa schreef:
Hij is helemaal niet goedgekeurd want hij heeft de minimale proef die hij moest lopen om de verrichting in te mogen in Duitsland niet gehaald.

Hij inderdaad bij het Oldenburg niet goedgekeurd, doordat hij niet deel heeft genomen aan het Bundeschampionate. Hij heeft de selectie daarvoor wel gehaald onder Marieke van der Putten.

Maar bij het Baden-Württemberg is hij wel goedgekeurd.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:10

janderegelaa schreef:
Edward kreeg er hartstikke veel uit maar hij kon niet stappen.
Daarna won hij de hengstencompetitie en mocht hij toch naar het verrichtingsonderzoek en dat hadden ze moeten doen, dan was de stap hem echt wel vergeven want wist het KWPN. Maar nee, toch het Duitse traject en dat ging jammerlijk mis. Terwijl het normaal makkelijker zou moeten zijn.

Aan de voorkant wel ja, achter bleef ie onder Edward een beetje hangen :+

In mijn optiek is dit niet netjes verlopen, bepaalde excuses gebruikt ter verdediging van het niet aanleveren van Jack, slaan nergens op.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:08

Timo_040 schreef:
janderegelaa schreef:

Hij inderdaad bij het Oldenburg niet goedgekeurd, doordat hij niet deel heeft genomen aan het Bundeschampionate. Hij heeft de selectie daarvoor wel gehaald onder Marieke van der Putten.

Maar bij het Baden-Württemberg is hij wel goedgekeurd.

Daar is hij niet bekend...http://service.vit.de/pferd_praesentati ... ilungsplan

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:08

ik ben benieuwd wat deze combinatie gaat doen in de sport.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 16:52

Wat zou de reden dan zijn om zo'n paard niet bij het kwpn te laten keuren en voor duitsland te gaan.

Ik heb daar niet veel kaas van gegeten dus als iemand dat kan uitleggen.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 16:57

Paard viel in wat-ie liet zien nogal tegen bij Gal, waar-ie verwachtingsvol als 'nieuwe ster aan het firmament" werd gedoodverfd, maar bleef ver achter bij Undercover en andere opkomende beloftes, dus geen wonder dat-ie verkocht is.
Daar had Gal zich niet mee in de absolute top kunnen rijden. geen idee of dat geen match was of dat het paard JSp het (dat laatste stukje) gewoon niet in zich heeft (daarover dat laatste gaan wel de nodige geruchten overigens, maar waarover niet?).

Ben benieuwd of een ander "het" er wel uitgereden krijgt, bij Jack.

Ik heb er persoonlijk niet veel fiducie in.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:11

terpentijn schreef:
Paard viel in wat-ie liet zien nogal tegen bij Gal, waar-ie verwachtingsvol als 'nieuwe ster aan het firmament" werd gedoodverfd, maar bleef ver achter bij Undercover en andere opkomende beloftes, dus geen wonder dat-ie verkocht is.
Daar had Gal zich niet mee in de absolute top kunnen rijden. geen idee of dat geen match was of dat het paard JSp het (dat laatste stukje) gewoon niet in zich heeft (daarover dat laatste gaan wel de nodige geruchten overigens, maar waarover niet?).

Hij is alleen niet verkocht want hij is van President Stables. Alleen maar een ruiterwissel maar dat kan er ook mee te maken hebben dat het de bedoeling is dat ze alleen maar Glock paarden rijden.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:21

terpentijn schreef:

Hij was al van president. Gal kon hem alleen niet blijven rijden ivm zijn contract met glock. Al vraag ik me wel af wat hij al die tijd gedaan heeft. Wie heeft hem gereden in de tussentijd? En waarom is hij nergens verschenen in de ring?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:52

bliver schreef:
terpentijn schreef:

Hij was al van president. Gal kon hem alleen niet blijven rijden ivm zijn contract met glock. Al vraag ik me wel af wat hij al die tijd gedaan heeft. Wie heeft hem gereden in de tussentijd? En waarom is hij nergens verschenen in de ring?

Edward start nooit lager dan Prix st. George dus dan zie je hem ook nergens in de ring. Als hengst was hij niet gekeurd dus ook niet op een hengstenshow te zien.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:22

Hij werd wel ter dekking aangeboden toch bij president dus dan zou je zeggen dat hij in ieder geval ergens re zien moet zijn geweest. Heeft hij al die tijd bij edward gestaan daN? Ik dacht van niet namelijk.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:29

bliver schreef:
Hij werd wel ter dekking aangeboden toch bij president dus dan zou je zeggen dat hij in ieder geval ergens re zien moet zijn geweest. Heeft hij al die tijd bij edward gestaan daN? Ik dacht van niet namelijk.

Hij werd niet meer ter dekking aangeboden na dat rampjaar.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:38

Marieke van der putten heeft hemvolgens mij een poos gereden.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:41

knollentuin schreef:
Marieke van der putten heeft hemvolgens mij een poos gereden.

hoe weet jij dit zo zeker?

:)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:42

Die bracht m toch ook uit ?
Tot wanneer dat was weet ik niet

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 06:55

Volgens mij heeft alleen edward hem uitgebracht. Marieke bracht Dark president een paar keer uit in de hengstencompetitie

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 06:56

Ik hoop dat hij snel weer in de ring want het was wel altijd een superpaard om te zien.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 07:29

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 07:34

Mooi!

Ik vind Patrick een erg fijne ruiter en ik hoop dat hij wel het talent van dit paard er uit krijgt :).
En dat we nu meer van Jack Sparrow te horen krijgen, zou leuk zijn :)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 08:11

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 08:35

Wel he? :j