Vingino officiëel verkocht aan Valentijn van Weering

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Vingino officiëel verkocht aan Valentijn van Weering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 14:21

http://www.bokt.nl / http://www.eurodressage.com

Afbeelding
Van Weering op Vingino. Foto: Facebook Valentijn van Weering

Het Grand Prix paard Vingino (v. Polansky) is definitief verkocht aan de Nederlandse ruiter Valentijn van Weering. De Amsterdamse ruiter liet enkele weken geleden beslag leggen op de ruin toen mede-eigenaar Margriet van Beelen op het laatste moment de verkoop annuleerde, terwijl het paard toen al medisch gekeurd was en er een aanbetaling was gedaan.

Tommie Visser startte de ruin succesvol op internationaal Grand Prix niveau en wist zich zelfs te selecteren voor het A-kader dressuur. Begin 2014 besloot mede-eigenaar van Beelen het paard te willen verkopen en haalde zij het dier onaangekondigd weg bij Visser, waarna een ruzie uitbrak. Vingino werd in beslag genomen door de politie. Omdat er geen overeenkomst bereikt kon worden tussen Visser en van Beelen werd de ruin in training gezet bij Laurens van Lieren.

Na de annulering van de verkoop aan van Weering besloot de ruiter beslag te laten leggen op het paard. De Amsterdamse ruiter is nu officieel de nieuwe eigenaar van Vingino en heeft laten weten het paard inmiddels bij hem op stal te hebben staan.

miccamaaike

Re: Vingino officiëel verkocht aan Valentijn van Weering

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:25

Man man man, wat een soap zeg... maar mooi dat hij nu een definitief huis heeft, hopelijk houdt de soap hier op!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:38

Worden toch verschillende stukken gepost hier op bokt en op FB..... Meneer Visser geeft nu wel aan dat MVB de eigenaresse is... meneer spreekt zich zo tegen.

Blij dat het paard de ring weer in gaat met de heer Weering.

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:50

doet me een beetje denken aan totilas en edward gal

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:08

Zoefferd schreef:

totaal ander verhaal!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:15

Zoefferd schreef:

Omdat ie ook zwart was?

Blij toe dat deze soap ten einde is en het paard weer een plek heeft ipv ergens in bewaring staan, kan ie lekker gebruikt worden waar ie geschikt voor is.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:51

Gelukkig dat het opgelost is! Denk niet dat Vingino er zelf weinig van gemerkt heeft maar gelukkig kan het verhaal rondom dit paard nu eindelijk stoppen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:55

Nou de insider die beweerde dat van Beelen sterk stond is precies toch niet zo'n insider... :)

Ik hoop dat de soap rond dat beest eindelijk stopt. Hij zal het heus niet slecht gehad hebben bij de stal waar hij stond maar mijn "vermenselijkende kantje" had er ietwat moeite mee ondanks dat mijn logische kant heus wel wist dat 't dier er vast niet onder leed. :D Dat geleur met dat beest steeds... Hoop dat ie nu een tijdje onder dezelfde ruiter aan de gang mag blijven. :D

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:04

hoezo geleur? Hij heeft - op die eerste weken bij de politie - steeds bij stal Hexagon gestaan, in dezelfde box, waar hij door hetzelfde, uiterst bekwame, groomingteam werd verzorgd en door de uiterst kundige handen van laurens en zijn team werd bereden. Hij staat er niet voor niets nu in topconditie voor.

@ayasha: waarom stond Van Beelen er niet sterk voor? Ze heeft toch nu duidelijk gezegd dat zij het paard wilde verkopen, maar dat pas wilde als er een bepaalde overeenkomst werd gesloten. Dat is kennelijk nu gebeurd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:13

Ik bedoel meer, eerst van Tommie naar Van Beelen (zij heeft hem toch ook met veel bombarie op gehaald toen?) daarna weer in beslagname... Zoals ik al zei: tis meer mijn vermenselijkende kantje en ik zeg ook al dat ie er vast niet onder geleden heeft. Maar toch ben ik blij dat het nu klaar is. :)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:23

De topsport paarden worden wel vaker van stal verplaatst . Die maken zich niet zo heel druk over ik t algemeen ...
Maar fijn dat er duidelijkheid is over het paard ...
Focussen op de toekomst en weer lekker op show

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 17:00

Paarden hebben behoefte aan routine. Vaste verzorgers, vaste ruiters en een vaste stal. Dat is de laatste maanden wel anders geweest voor dit paard. Ik vind dat sneu voor een paard dat het vuur uit zijn hoefjes heeft gelopen voor zijn ruiter. Zo'n dier verdiend wel wat meer respect.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 17:05

Volgens mij hoeven we ons niet zo zorgen over dit paard te maken. Zo te horen prima verzorgt, zijn paarden die het rotter hebben. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:14

Abacab schreef:
Paarden hebben behoefte aan routine. Vaste verzorgers, vaste ruiters en een vaste stal. Dat is de laatste maanden wel anders geweest voor dit paard. Ik vind dat sneu voor een paard dat het vuur uit zijn hoefjes heeft gelopen voor zijn ruiter. Zo'n dier verdiend wel wat meer respect.

Oh, nou, dan moeten ze er ook maar niet mee op wedstrijd gaan. Staat ie ook steeds ergens anders. Paard krijgt nog een trauma :')

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:16

bliver & knollentuin Dat bedoel ik niet, wat ik uit de tekst opmaak is dat dit paard ook zomaar verkocht werd. Dit gebeurden bovendien ook met totilas en edward gal, dus vandaar.

Heel flauw hoor 'omdat die ook zwart is' zo stom ben ik nou ook weer niet. ;)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:46

Totilas is echt niet zomaar verkocht, iedereen die dat denkt denkt dat verkeerd.
Edward wist dat totilas verkocht werd

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:50

knollentuin schreef:
Totilas is echt niet zomaar verkocht, iedereen die dat denkt denkt dat verkeerd.

Sssht, dat past niet in het zielige Edward beeld...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:58

CoriienRN schreef:
Worden toch verschillende stukken gepost hier op bokt en op FB..... Meneer Visser geeft nu wel aan dat MVB de eigenaresse is... meneer spreekt zich zo tegen.

Blij dat het paard de ring weer in gaat met de heer Weering.

Ik heb begrepen dat Visser ook moest medetekenen en een percentage heeft ontvangen, dus dit kan je ook interpreteren als dat Visser deels in het gelijk is gesteld. Zolang wij geen kennis hebben van de inhoud van het contract, zullen wij het niet weten. ;)
Persoonlijk vond ik Visser een mooie combinatie met Virginio, dus ik hoop dat Van Weering dit evenaart. :D

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:17

Ik persoonlijk vind het fijn dat het in een apart topic staat.

Ik was namelijk wel benieuwd. Maar heb niet de motivatie om oude topics steeds te controleren op eventuele nieuwe updates.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:32

Fijn dat Vingino nu een nieuwe eigenaar heeft.

veel succes voor hem, met zn nieuwe aanwinst

Beukenoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:35

Ik ben wel benieuwd of Valentijn hem zelf blijft rijden of dat toch Tommie er op gaat. Ik hoop nog wel dat we het paard weer succesvol in de ring gaan zien.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:53

Beukenoot schreef:
Ik ben wel benieuwd of Valentijn hem zelf blijft rijden of dat toch Tommie er op gaat. Ik hoop nog wel dat we het paard weer succesvol in de ring gaan zien.

Hij gaat hem zelf rijden.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 06:41

Electra63 schreef:
Ik heb begrepen dat Visser ook moest medetekenen en een percentage heeft ontvangen, dus dit kan je ook interpreteren als dat Visser deels in het gelijk is gesteld. Zolang wij geen kennis hebben van de inhoud van het contract, zullen wij het niet weten. ;)
Persoonlijk vond ik Visser een mooie combinatie met Virginio, dus ik hoop dat Van Weering dit evenaart. :D

Hij was geen eigenaar, hij moest alleen ja zeggen tegen verkoop ;)

Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen onder Valentijn :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 06:48

Geen eigenaar, maar uiteindelijk toch gecompenseerd :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 06:50

Ayasha schreef:
knollentuin schreef:

Sssht, dat past niet in het zielige Edward beeld...

Ohhhh ja, sorry, mensen geloven graag in sprookjes
Edward kreeg een 'zielig' bedrag op z'n bank bijgeschreven, die had z'n zaakjes wel goed geregeld .