Voetganger zwaargewond door op hol geslagen paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Voetganger zwaargewond door op hol geslagen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 05:52

http://www.hln.be / http://www.bokt.nl
Ingezonden door Furrow

Een op hol geslagen paard heeft zondagmiddag in Knokke, België, drie ruiters en drie voetgangers verwond. Een voetganger raakte zwaargewond en ligt op de intensive care meldt politiezone Damme/Knokke-Heist.

Een vrouwelijke ruiter kwam ten val. Het paard sloeg als gevolg van de val op hol. Twee mannelijke ruiters die haar vergezelden reden het paard achterna om het te vangen. Dat mislukte en het paard vervolgde zijn weg.

Ter hoogte van de Appelzakstraat liep het dier een man omver. Verderop werden ook een vrouw en een kind van negen omver gelopen.

De drie ruiters raakten lichtgewond. De voetganger die omver gelopen werd, raakte ernstig gewond. De vrouwelijke voetganger en het kind zijn inmiddels uit het ziekenhuis ontslagen.

Blue_moon

Re: Voetganger zwaargewond door op hol geslagen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 06:07

Jeetje dat is niet niets.
Hoop dat het verder allemaal goed gaat met de gewonden en ze weer helemaal genezen.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 06:09

Oef, paard zal wel flink geschrokken zijn. Normaal rennen ze toch niet zomaar mensen omver. Wat een naar ongeluk! :(:)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 06:20

Oef, voetgangers zullen wel flink geschrokken zijn. Normaal worden ze niet zomaar door paarden overlopen. Wat een naar ongeluk.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 07:20

Oomens >;) ?
Krijg een beetje een naar gevoel bij de formulering van jou bericht. Als het tenminste op appelmoes gericht is...

Ik hoop ook van harte dat de mevrouw of meneer op de intensive care er goed vanaf komt en snel weer beter is, maar ik snap appelmoes haar reactie ook. Paarden rennen normaal gesproken niet zomaar op mensen in, tenzij in blinde paniek.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 07:26

Helemaal mee eens, wat een kromme reactie van Oomens...

Het eerste waar ik aan dacht was inderdaad ook de blinde paniek waar het paard was.

Flups schreef:
Oomens >;) ?
Krijg een beetje een naar gevoel bij de formulering van jou bericht. Als het tenminste op appelmoes gericht is...

Ik hoop ook van harte dat de mevrouw of meneer op de intensive care er goed vanaf komt en snel weer beter is, maar ik snap appelmoes haar reactie ook. Paarden rennen normaal gesproken niet zomaar op mensen in, tenzij in blinde paniek.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 08:21

Dit is het meest rustigste gedeelte van knokke, helemaal op het einde. net tegen het zwin
De meeste paarden die daar passeren hebben of net een strandrit achter de rug of beginnen er net een.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 09:56

Ik snap de reactie van Oomens eerlijk gezegd wel. Paard zal best geschrokken zijn maar die staat weer lekker in zijn stalletje. Er is nu een familie ergens in NL helemaal in angst en onzekerheid want hun dierbare is door een paard omver gelopen en het is nog maar de vraag hoe het afloopt. Dat het paard dan in paniek is geweest is niet zo belangrijk in deze lijkt mij.......

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:03

Uiteraard en dat is erg genoeg, maar ze liet het, m.i. over komen dat de reactie van appelmoes nergens op sloeg. Daar stoorde ik me een beetje aan. Niet het feit dat het inderdaad verschrikkelijk is wat er met de voetgangers is gebeurd, want ik neem aan dat iedereen hoopt dat deze er goed uit gaan komen.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:22

Natuurlijk is het het ergste voor de voetgangers die zomaar overgelopen werden! Dat bedoelde ik met naar ongeluk. Dat een paard kennelijk zo bang was dat zelfs de andere ruiters hem niet meer te pakken kregen en dat er dan ook nog eens onschuldige slachtoffers vallen die gewoon een stukje wilden wandelen. Mag ik ook nog zeggen dat ik medelijden heb met de eigenaar van het dier, want je hebt dat ook maar mooi 'op je geweten', ook al kon je er niks aan doen.

Paardlief was thuis waarschijnlijk wel weer van zijn paniek af, dus dat lijkt me inderdaad niet zo belangrijk :) Excuses als ik zo overkwam.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:30

Pfoe, dit voorzie je niet. Een van de redenen dat ik nog nooit op het strand gereden heb...

Weilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:35

Hihi ik las de opmerking van oomens gewoon als sarcastisch grapje, niet zo zeer als belediging naar appelmoes, meer van je kan het ook anders bekijken :D

Inderdaad een naar ongeluk! :(. Hopelijk komt het weer helemaal goed :)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:44

Damm hopelijk gaat het met iedereen goed..
Maar zeer verkeerde keuze van die andere 2 ruiters het paard achterna te gaan. Hier word die nog meer door opgejend.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:58

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:03

Dat vind ik een beetje makkelijk gezegd. Zij hebben ook geprobeerd om de schade zo goed mogelijk te beperken. Ik ken de situatie daar niet maar als het in de buurt van een weg is zou ik dat ook hebben geprobeerd om zo het paard te behoeden van meer leed en ook alle andere weggebruikers.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:22

Wat erg, voor de voetgangers enorm eng zo'n paard op je af te zien komen... :-(. Hopelijk herstelt de persoon in het ziekenhuis van zijn verwondingen.
Een paard wat is blind geslagen... ik heb het meegemaakt dat er een fries door een raam van woning denderde/ tegen een muur op in blinde paniek, dus een persoon rennen ze ook omver helaas in zo'n geval, hoe erg ook.
alle betrokkenen, sterkte...

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:07

XLeandrosX schreef:
Dat vind ik een beetje makkelijk gezegd. Zij hebben ook geprobeerd om de schade zo goed mogelijk te beperken. Ik ken de situatie daar niet maar als het in de buurt van een weg is zou ik dat ook hebben geprobeerd om zo het paard te behoeden van meer leed en ook alle andere weggebruikers.

die straat(waar geen autos in mogen) komt uit op een andere straat, gelukkig geen drukke, maar wel in een bocht.
in het seizoen zoals nu staat het daar wel vol met auto's links en rechts van de weg.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:46

Zo dat is er even heftig aan toe gegaan.
Ja een paard kán gewoon even flink door beuken als de paniek toeslaat.

Men zegt altijd dat rust en kalmte de situatie naar de hand kan zetten, maar dat is niet altijd even makkelijk O:)
Hopelijk komt iedereen er redelijk goed mee weg, al zijn wat botbreuken niet van vandaag op morgen geheeld.

Ilse_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:52

Flups schreef:
Oomens >;) ?

Ik vond het juist wel humor hoor deze twee berichtjes onder elkaar :D

Maar sneu voor alle betrokkenen!! Lijkt me een van de ergste dingen die je kan overkomen als je buiten rijdt.. Dat je paard op hol slaat en anderen verwond :( (Of tegen een auto knalt oid...)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:54

Het zal je gebeuren zeg! Je maakt het allemaal wel een keer mee dat het fout gaat op een buitenrit, dat valt bijna niet te voorkomen. Laag vliegende eenden of dodelijke tasjes in de bosjes. Maar toch, je maakt het zoveel erger door achter het paard aan te rijden, das olie op vuur gooien. Natuurlijk makkelijk gezegd achteraf zul je denken.

Hopelijk komt het goed met deze mevrouw, maar ook voor de ruiter van dat paard. Je wil dat gewoon niet op je geweten hebben dat iemand gewond raakt door jou beest, of dat je dier zelf gewond raakt.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:03

onley schreef:
Maar zeer verkeerde keuze van die andere 2 ruiters het paard achterna te gaan. Hier word die nog meer door opgejend.

Moet je het paard dan maar het hele strand en de stad laten in lopen? Beter met 1 of 2 paarden proberen hem af te snijden en te kalmeren.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:14

petraaken schreef:
onley schreef:

Moet je het paard dan maar het hele strand en de stad laten in lopen? Beter met 1 of 2 paarden proberen hem af te snijden en te kalmeren.

Door erachter aan te rijden versterk je de vluchtdrang. Immers rennen die paarden achter hem ook dus er zal wel wat aan de hand zijn. Je moet nooit en te nimmer achter paarden aangaan op die manier. Alsof jij een paard in volle galop en in paniek kan kalmeren?

Wat dat betreft hebben we allemaal (ja ook ik) toch te snel last van macho gedrag. We denken dat we 'het wel even doen' of 'dat lossen we wel even zo op'. Veel beter is het om veel meer hands off te zijn, gewoon je handen in de zakken en je afvragen waar dat idiote beest nou mee bezig is. Ze kalmeren dat stukken sneller dan dat wij als een stel 'idioten' ons ermee gaan bemoeien en daarmee de situatie erger maken.

Maar zoals ik zeg, ook ik betrap me erop.. en probeer mezelf te leren rustig te blijven. Gewoon liever lui dan moe.

Nyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 23:16

petraaken schreef:
onley schreef:

In de link van Wendy_Chewie staat dat ze er zonder paarden achteraan gingen.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 06:30

petraaken schreef:
onley schreef:

Ik zou hem indd laten lopen ja beter 1 die alles op de kop zet dan 2 of 3 waarbij er nog meer gevaarlijkere situaties komen.
Paard wat in blinde paniek gaat is gewoon niet te stoppen heb dit helaas zelf ook mogen ervaren.

En te voet erachteraan is ook niet te doen die zijn veel te snel.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:28