Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
olafgek schreef:ik vind dit eigenlijk schandalig! Een eigenaar verhuurt ter goeder trouw zijn huisje. Hij heeft een overeenkomst dat er geen huisdieren mogen staan, komt de huurder aan met ene pony en geeft de rechtbank hem nog gelijk --" Dan had de huurder dat contract gewoon niet mogen tekenen!
olafgek schreef:ik vind dit eigenlijk schandalig! Een eigenaar verhuurt ter goeder trouw zijn huisje. Hij heeft een overeenkomst dat er geen huisdieren mogen staan, komt de huurder aan met ene pony en geeft de rechtbank hem nog gelijk --" Dan had de huurder dat contract gewoon niet mogen tekenen!
safina schreef:olafgek schreef:ik vind dit eigenlijk schandalig! Een eigenaar verhuurt ter goeder trouw zijn huisje. Hij heeft een overeenkomst dat er geen huisdieren mogen staan, komt de huurder aan met ene pony en geeft de rechtbank hem nog gelijk --" Dan had de huurder dat contract gewoon niet mogen tekenen!
Ff goed lezen: "De Algemene Voorwaarden van de corporatie bepaalden namelijk dat het verboden was om in het gehuurde andere dieren dan de gebruikelijke huisdieren te houden en in ieder geval geen paard, varken, geit, haan of ander vee."
Er mochten dus wel huisdieren in.
olafgek schreef:safina schreef:
Ff goed lezen: "De Algemene Voorwaarden van de corporatie bepaalden namelijk dat het verboden was om in het gehuurde andere dieren dan de gebruikelijke huisdieren te houden en in ieder geval geen paard, varken, geit, haan of ander vee."
Er mochten dus wel huisdieren in.
maar er staat dus wel paard. Komop, ieder weldenkend mens weet dat een pony dan van de verhuurder ook niet mag, dat is hetzelfde enkel hoogteverschil.... Binnenkort worden die overeenkomsten een boek omdat elk die dat niet mag je specifiek alle mogelijke rassen zult moeten vernoemen...
Citaat:ik vind dit eigenlijk schandalig! Een eigenaar verhuurt ter goeder trouw zijn huisje. Hij heeft een overeenkomst dat er geen huisdieren mogen staan, komt de huurder aan met ene pony en geeft de rechtbank hem nog gelijk --" Dan had de huurder dat contract gewoon niet mogen tekenen!
safina schreef:olafgek schreef:
maar er staat dus wel paard. Komop, ieder weldenkend mens weet dat een pony dan van de verhuurder ook niet mag, dat is hetzelfde enkel hoogteverschil.... Binnenkort worden die overeenkomsten een boek omdat elk die dat niet mag je specifiek alle mogelijke rassen zult moeten vernoemen...
Yep, maar daar dacht de rechter dus anders over. Die vond een pony niet eenzelfde dier als een paard. Daar kan je inderdaad over van mening verschillen met die rechter.
Maar jij schreef:Citaat:ik vind dit eigenlijk schandalig! Een eigenaar verhuurt ter goeder trouw zijn huisje. Hij heeft een overeenkomst dat er geen huisdieren mogen staan, komt de huurder aan met ene pony en geeft de rechtbank hem nog gelijk --" Dan had de huurder dat contract gewoon niet mogen tekenen!
En als je het bericht goed leest, dan klopt dat niet. Er mochten wel huisdieren gehouden worden.
olafgek schreef:Eigenlijk is het niet krom of subjectief de rechtsvraag was niet gericht op het feit of Reus en pony of een paard was. Wel was de rechtsvraag hier of het dier als een huisdier kon worden aangemerkt en of het dier overlast veroorzaakte.dat had ik idd verkeerd gelezen, maar als het een rechter was met verstand van paarden had die ook wel anders geoordeeld. Vind het gewoon stom dat het rechtssysteem zo krom en subjectief is!
J01andA schreef:De woningcorporatie had simpelweg de voorwaarden anders moeten opstellen. Het gaat om het begrip 'gebruikelijke huisdieren'. Een paard/pony staat nu eenmaal op de lijst huisdieren en nu er meer omwonende een pony in hun achtertuin hielden en geen overlast bezorgde, valt de pony onder de begripsomschrijving 'gebruikelijk huisdier'.
Deze redenatie is goed te volgen...