Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bonita_Bon schreef:Geen weidegang in de randstad? Jawel hoor en als je je paarden niet kan bieden, hou dan geen paarden. Kort door de bocht? Volgens velen, maar ik ben het met 1 van mijn voorgangers eens, liever stands en weidegang dan boxen zonder. Iedereen struikelt over stands (let wel; ik ben geen voorstander van stands, maar ook zeker geen demonstrant tegen), maar ik struikel meer over de vrije uren in uitloop of weide, of liever gezegd het gebrek daaraan!
NatasjavE schreef:Zijn er dan nog überhaupt stallen waar ze stands hebben.
Ik ken er meerdere. Manege van Loon heeft <strikt> genomen zelfs niet anders. Een aantal stands en aan de andere kant open hokken waar de paarden wel vrijer staan, maar nog steeds met een touw vast aan de muur. Al is het wel enige jaren geleden dat ik er geweest ben, dus wie weet is dat wel veranderd daar.
. En die komen ook niet buiten verder. Tja dan zie ik toch liever dat die paarden in stands staan en wel buiten komen. Natuurlijk in de perfecte wereld staan ze allemaal in een ruime lichte box, waar ze contact kunnen hebben met soortgenoten en ook dagelijks buiten komen in een droge paddock of weiland. Helaas is dat nog niet overal mogelijk.
Hopelijk beseffen ze dat nu ook bij die manege in Loon op Zand waar ze nu nog steeds stands hebben.
danie111 schreef:Ik ken een manege met 4 sterren waar ze ook stands hebben moet gewoon niet kunnen...
ruitje schreef:Ach zolang je wel een extra ster krijgt voor 2 toiletten en niet voor weidegang zegt dat sterrensysteem mij helemaal niks. Je zou wel gek zijn om je daar bij aan te willrn sluiten....
. Weidegang en paddocks vallen onder ' Extra voorzieningen' , net zoals bijv een ruitersportwinkel op je terrein