Damon Hill maakt eerste publieke optreden met Jil Becks

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Timo

Damon Hill maakt eerste publieke optreden met Jil Becks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 13:30

* http://www.bokt.nl / http://www.eurodressage.com

Duitslands nummer één Grand Prix dressuurhengst, Damon Hill, heeft zijn publieke rentree afgelopen zondag tijdens de hengstenshow van Equitana 2015. Hij werd voorgesteld door de dochter van de Damon Hill's eigenaar Jil Becks, waar zijn talenten ook onder deze amazone goed werden getoond.

Equitana maakte eerder bekend dat de leverkleurige vos deel zou nemen aan de hengstenshow, toen was echter nog niet bekend of hij voor zou worden gesteld aan de hand of onder het zadel.

In eigendom van Melanie en Christian Becks, verhuisde de Donnerhall-nazaat voor training naar Heiner Schriegen in Krefeld, waar een aantal van de verkooppaarden van de familie Becks staan. Ook is hij de trainer van de hun dochter, de junioren amazone Jil.

Op Equitana verscheen Damon Hill onder het zadel en maakte hij een erge fitte en elastische impressie. De zacht gereden presentatie wees op het feit hoe jammer het is deze talentvolle hengst verloren is gegaan in topsport en het Duitse team.

De familie Becks wil de pers niets vertellen over de toekomstige plannen met Damon Hill. Het is dus nog onbekend of er enige wedstrijdplannen zijn voor Damon Hill; Of Jil hem überhaupt zal uitbrengen, of dat zij met hem zal deelnemen in de Junioren wedstrijden, U25 of uiteindelijk in de Grand Prix.

Hieronder een video van Jil Becks en Damon Hill tijdens de hengstenshow
Laatst bijgewerkt door Anoli op 17-03-15 16:17, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: Video toegevoegd

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:37

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:39

Dat is een leuk Junioren en YR paard in ieder geval. :D

BigOne

Re: Damon Hill maakt eerste publieke optreden met Jil Becks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:04

Meisje rijd hem keurig rond. Zou maar snel richting GP gaan want dan hebben me misschien geluk en zien we hem op de OS want daar hoort hij absoluut thuis, wie er ook op zijn rug zit. Met helen was hij zeker een geduchte medaillekandidaat geweest.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:07

Dan had Helen hem echt goed voor elkaar als hij nu zo nagereden wordt. Leuk om te zien en wat een fijn beest.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:07

Ligt het nou aan mij of zit zij er heel vreemd op?
Erg naar achter geleund en daarbij erg oogt het erg rommelig na mijn idee... ondanks dat dat beessie heerlijk zn rondje loopt en het er verder keurig uit ziet!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:08

Knappe prestatie wat Jill Becks doet, echt top!

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:16

Petje af voor deze jonge dame! Ga er maar eens aan staan.

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:51

Leuk om Damon Hill ook weer eens te zien, en zou leuk zijn als ze hem blijft rijden! :))

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:59

Waarom krijg ik het gevoel dat dit altijd al het plan was na de WEG van zijn eigenaren. Damon Hill gaat nu als leerpaard voor hun dochter verder. Ik hoop dat het tussen hen verder blijft klikken maar het zou niet de eerste zijn die nog korte tijd kan profiteren van de training van de vorige ruiter. De problemen verschijnen pas na een tijdje.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:10

Wat gaaaaaaf zeg, om zo'n paard te mogen rijden,wow. Lekker verder oefenen en hopen idd, dat ie t blijft doen, zou superleuk zijn.

kincsem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:19

@ petraaken dat gevoel bekroop mij een aantal maanden geleden ook al.

kincsem schreef:
Ik vind het ook erg jammer dat deze mooie combinatie uit elkaar is. Het zou mij niets verbazen als Jil Marielle Becks Damon Hill gaat rijden aangezien zij inmiddels Damon's Delorange en Damon's Satelite volgens mij ook rijdt.

Ik vond Helen er mooier op passen (minder lang bovenlichaam en zij hield haar handen wat lager dan Jil), maar ik vind het wel knap hoe ze hem rondstuurt. Hier kan ze een goede leermeester aan hebben.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 18:41

Knap! Ziet er niet verkeerd uit, oogt stoerder.
Laatst bijgewerkt door purkie op 16-03-15 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 18:41

Wat een verschrikkelijk fijn paard lijkt me dat toch zeg <3

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:15

Het gouden randje die hij met Heleen had zie ik hier (nog) niet, maar dat is ook niet zo gek aangezien Helen een meer ervaren amazone is en hem veel langer getraind heeft.

De combinatie ziet er goed uit en ze rijdt hem netjes. En tja, geef Jil eens ongelijk. Als mijn ouders zo'n paard hadden staan, had ik er ook graag van willen leren!

Zuur voor Helen natuurlijk, maar dat zal altijd het risico blijven als het dier niet in jouw eigendom is. Toch ook complimenten aan haar adres dat hij zo fijn na te rijden is!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:20

Gaat helemaal niet verkeerd. Jammer dat Helen er niet meer op rijdt , mooie combinatie was dat.
Maar wie weet was dit vooraf al de bedoeling. Het paard is ten slotte van haar ouders. Wel een supermooi leerpaard.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:43

Wow wat een combinatie en daar gaan we nog veel van horen. Wat stelde Jil Damon Hill al super netjes voor.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 00:32

Ontzettend leuk voor het meisje, maar ik hoop toch dat er binnenkort weer een topruiter op gaat rijden. Want dit paard hoort er wel bij in Rio...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 07:29

Als ik de eigenaren was geweest had ik inderdaad nog gewacht tot na Rio om hem aan de dochter te geven. Mits hij blessure vrij bleef kon hij daar nog een medaille wegkapen.

sn0esje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 08:51

Als het mijn paard was geweest zou ik ook mijn dochter er op laten rijden als ze dolgraag verder zou willen komen in de sport. waarom zou ik dat mijn eigen kind niet gunnen?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 09:00

Dat had na de spelen in Rio ook gekund. Dekhengst met een olympische medaille (of meerdere) op zijn conto staat nog altijd beter dan geen olympische medaille.

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 09:18

Wauw wat een enorme gave kans voor zo'n meid! En wat stuurt ze er al netjes op rond zeg, petje af!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:30

Bijzondere reacties... want hoewel deze combinatie misschien sympathieker oogt, is dit toch een soort Totilas-story. Ik gun het dit meisje van harte, maar voor de topsport is het voorlopig vooral een verlies.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:10

Een juniore? Dit meen je niet, dacht dat er een professional op kwam! Zonde voor Duitse team!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:19

Ik vind dit verhaal totaal niet met Totilas te vergelijken. Paard is niet verkocht en wordt nu gereden door de dochter van de eigenaar. Klinkt heel logisch.

Niet dat ik het niet jammer vind dat Helen er niet meer op rijdt . Dat was een mooie combinatie.