Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik vind een manege paard naar de slager brengen, omdat hij te "oud" is, eerder afgedankt dan eerlijk vlees.
Maar goed, daar heeft de slager ook niks over te zeggen.
Miracle_ schreef:Ieder zijn eigen visie van eerlijk toch. Ik vind een paard wat zijn leven lang heeft moeten werken, en vervolgens afgedankt wordt, en door een frikandel wordt gedraaid verre van eerlijk.

geerke schreef:wendy_92 schreef:Persoonlijk vind ik de slacht vriendelijker als wanneer ze bij de rendac terecht komen. Daar zijn ze in 1 klap dood en met een spuitje vechten ze er eerst nog tegen. Ik hoop dus dat het hem lukt!
Mijn paard is pas geleden ingeslapen,die was ook gewoon in een klap dood,niks gevecht.
chimello schreef:"Deze overname kost een paar toen en daar" is toen hier geen verkeerd woord?
Wat is er eerlijk aan vlees van een afgedankt manegepaard?
En misschien een stomme vraag maar worden paarden met een gebroken been serieus nog vervoerd?
geerke schreef:wendy_92 schreef:Persoonlijk vind ik de slacht vriendelijker als wanneer ze bij de rendac terecht komen. Daar zijn ze in 1 klap dood en met een spuitje vechten ze er eerst nog tegen. Ik hoop dus dat het hem lukt!
Mijn paard is pas geleden ingeslapen,die was ook gewoon in een klap dood,niks gevecht.
chimello schreef:" En misschien een stomme vraag maar worden paarden met een gebroken been serieus nog vervoerd?
Citaat:daarnaast hebben de paarden geen antibiotica gekregen tijdens hun leven