De van televisie bekende Britt Dekker heeft gisteren een mogelijke paardenmishandelaar betrapt, zo schrijft zij op haar Facebookpagina.
Dekker reed met een vriendin 's avonds naar de stal van haar paard in Bergen. Toen zij langs de Kanaaldijk reden zagen zij een man tegen een hek van een weiland aangeleund staan. Gezien de recente mishandelingen besloot Dekker verhaal te gaan halen bij de man. Hij antwoordde dat hij naar "weidevogels aan het luisteren was". Vanwege het late tijdstip besloot de tv-presentatrice de politie in te lichten en later nog eens terug te gaan om te kijken. Toen zij terugkeerde zag zij dat een witte pony voor het hek lag en dat de man over het hek hing om naar de pony te kijken.
Toen de politie arriveerde is de man ondervraagd en zijn fietstas doorzocht. Daarin trof de politie een handdoekje, een wc-rol, twee cockringen, een stuk metaal, een boxer waarbij er ter hoogte van het geslachtsdeel een gat was uit geknipt en een broek die op dezelfde manier was opengeknipt aan. De pony bleek versuft te zijn.
Doordat de man op het moment van aanhouding geen strafbaar feit pleegde kon de politie hem niet aanhouden. "Pas wanneer we bloed op de pony hadden gezien, en bloed op zijn hand, dan pas hadden we hem kunnen oppakken." aldus de politie.
Dekker is woedend: "Dus zover moet het komen in Nederland, de pony moet dus of dood of zwaargewond zijn voordat ze wat kunnen doen. Ik heb de hele nacht niet kunnen slapen, omdat ik me continue afvraag wat er was gebeurd als we later waren geweest. We snappen allemaal wel dat een man bij een weiland met twee cockringen, gaten geknipt bij zijn geslachtsdeel en een stuk staal absoluut extreem foute boel is."
"Ik wil deze man zo graag overrijden, had ik ‘t maar gedaan gisteren." aldus Britt Dekker. Ze doet vanavond haar verhaal in Shownieuws op SBS6.
en
heb ik er niet over te zeggen.