Britt Dekker betrapt paardenmisbruiker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Britt Dekker betrapt paardenmisbruiker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 11:39

* http://www.bokt.nl / Facebook

Afbeelding

De van televisie bekende Britt Dekker heeft gisteren een mogelijke paardenmishandelaar betrapt, zo schrijft zij op haar Facebookpagina.

Dekker reed met een vriendin 's avonds naar de stal van haar paard in Bergen. Toen zij langs de Kanaaldijk reden zagen zij een man tegen een hek van een weiland aangeleund staan. Gezien de recente mishandelingen besloot Dekker verhaal te gaan halen bij de man. Hij antwoordde dat hij naar "weidevogels aan het luisteren was". Vanwege het late tijdstip besloot de tv-presentatrice de politie in te lichten en later nog eens terug te gaan om te kijken. Toen zij terugkeerde zag zij dat een witte pony voor het hek lag en dat de man over het hek hing om naar de pony te kijken.

Toen de politie arriveerde is de man ondervraagd en zijn fietstas doorzocht. Daarin trof de politie een handdoekje, een wc-rol, twee cockringen, een stuk metaal, een boxer waarbij er ter hoogte van het geslachtsdeel een gat was uit geknipt en een broek die op dezelfde manier was opengeknipt aan. De pony bleek versuft te zijn.

Doordat de man op het moment van aanhouding geen strafbaar feit pleegde kon de politie hem niet aanhouden. "Pas wanneer we bloed op de pony hadden gezien, en bloed op zijn hand, dan pas hadden we hem kunnen oppakken." aldus de politie.

Dekker is woedend: "Dus zover moet het komen in Nederland, de pony moet dus of dood of zwaargewond zijn voordat ze wat kunnen doen. Ik heb de hele nacht niet kunnen slapen, omdat ik me continue afvraag wat er was gebeurd als we later waren geweest. We snappen allemaal wel dat een man bij een weiland met twee cockringen, gaten geknipt bij zijn geslachtsdeel en een stuk staal absoluut extreem foute boel is."

"Ik wil deze man zo graag overrijden, had ik ‘t maar gedaan gisteren." aldus Britt Dekker. Ze doet vanavond haar verhaal in Shownieuws op SBS6.

Keet

Re: Britt Dekker betrapt paardenmisbruiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:42

........
Landelijke ophef, hebben ze iemand, laten ze hem weer lopen.....
Hoop wel dat er een VA bij de versufte pony is geweest om te controleren en dat ze de gegevens van de meneer hebben opgeschreven.....

rockey

jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeetje dit was m dus gewoon???

truitje

Jeetje wat een idioten lopen er rond. Hopelijk is die man geschrokken en bedenkt hij zich een tweede keer voortaan!

Ik snap wel dat ze hem niet opgepakt hebben, juridisch kun je dat niet verantwoorden. Je kunt iemand niet straffen voor iets wat hij niet heeft gedaan
Laatst bijgewerkt door truitje op 10-03-15 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Zo triest dit. Er wordt al ik weet niet hoelang op die man gejaagd. Nu hadden ze hem mogelijk te pakken en laten ze hem zonder verder onderzoek zo weer lopen.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:43

Ik las het inderdaad ook al op Facebook.
Ongelofelijk dit..

Shirley

Keet schreef:
........
Landelijke ophef, hebben ze iemand, laten ze hem weer lopen.....
Hoop wel dat er een VA bij de versufte pony is geweest om te controleren en dat ze de gegevens van de meneer hebben opgeschreven.....

Toch niet te geloven :?

Yontheke

Meer dan 8)7 en _-:( heb ik er niet over te zeggen.

Anoniem

Net wat ze zegt; blijkbaar moet pony eerst zwaar gewond of dood zijn voor dat de politie ingrijpt...
Snap het niet, de man heeft de pony versuft; dan is hij toch al strafbaar?!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:44

Zucht..
Die man lacht zich de pleures, die is er mooi mee weggekomen.
Ik snap haar reactie wel, die pony had eerst al mishandeld moeten zijn of de politie had hem moeten betrappen op een "heterdaadje"

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:44

Kunnen ze dan niet aantonen dat hij iets bij had om die pony te versuffen. Lijkt me sterk dat hij dat totaal ergens anders heeft weggegooid. En een pony wordt niet suf van de lucht.

Of het "hem" is vraag ik me af, aangezien ik niet denk dat het er 1 is. Maar alle beetjes helpen natuurlijk.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:45

amoj schreef:
Net wat ze zegt; blijkbaar moet pony eerst zwaar gewond of dood zijn voor dat de politie ingrijpt...
Snap het niet, de man heeft de pony versuft; dan is hij toch al strafbaar?!

Maar hoe kan je bewijzen dat HIJ dat heeft gedaan? Dan had je een spuit oid moeten vinden met zijn vingerafdrukken.

Danielle1001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:45

Hoe is het met de witte pony en wat zou die gek die pony hebben gegeven?

Benice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:46

Erg frustrerend zo.. |o

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:46

Wat toch een heerlijk knullige regels en wetten hebben we hier. Natuurlijk stond die man puur toevallig bij een versufte pony met die spullen op zak. XD
Met een beetje geluk kan die vrouw een goede beschrijving op internet zetten, dan ruimt de bevolking zo iemand zelf wel op.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:48

Maar in ieder geval is er nu iemand die gevolgd kan worden door de politie, ik denk dat deze meneer nog niet klaar is met de politie.

BertBaley

:r :r :r :r :r :r :r :r

SeaSide

Ik zag het ook op facebook voorbij komen erg frustrerend dat ze hem zo gemakkelijk hebben laten gaan.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:49

Maar ik denk dat deze man nu wel in de gaten wordt gehouden. Ze hebben nu immers een vermoeden wie het is.

Als het de man al is. Hij kon natuurlijk ook gewoon alleen vieze dingen met het paardje van plan zijn. Hoort ook niet en is ook niet het meest prettige voor het paard maar minder erg als snijwonden ed.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:49

Belachelijk! Hopelijk houden ze de man in de gaten en kunnen ze hem wel met voldoende "bewijs" pakken :r :r :r

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:50

Belachelijk weer. Die man gaat weer vrolijk verder op deze manier. Geen wonder dat mensen het recht in eigen hand nemen als er verder niets gedaan kan worden.

Sara_4027

Jeetje schrik echt heel erg. ten eerste dat ze die man gewoon hebben laten gaan echt te dom voor woorden. en ten tweede ik woon heel erg dichtbij en ken genoeg mensen die hun paard gewoon op een weilandje hebben staan.. Dat word even wat mensen waarschuwen

SAKKIA

Niet schelden op de politie, neem maar van mij aan dat het voor hen ook heel frustrerend is dat ze deze man niet kunnen aanhouden ;)

Ze hebben in elk geval nu naam en toenaam van de man, (even aangenomen dat ze hem gevraagd hebben zich te legitimeren) en kunnen hem wat in de gaten houden.

BigOne

Materiaal wat hij bij zich had word hopelijk wel onderzocht op paarden dna!!!

Carlijn101

Best een heftig stukje !

Verschrikkelijk