Rechtszaak tegen Academy Bartels morgen van start

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Rechtszaak tegen Academy Bartels morgen van start

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 22:15

* http://www.bokt.nl / http://www.horses.nl
Ingezonden door NatassJa

Morgen begint de rechtszaak over de mogelijke mishandeling van het dressuurpaard U2 (v. OO Seven). In 's-Hertogenbosch zullen aanklager Lonneke Engel en de gedaagden Mischa Koot, Tineke Bartels, Imke Schellekens-Bartels en Academy Bartels BV tegenover elkaar komen te staan.

Precies een jaar geleden deed topmodel Lonneke Engel aangifte van mishandeling van haar paard U2. Zij had het paard in pension staan bij de dressuurstal in het Brabanste Hooge Mierde en liet haar paard daarnaast trainen door fysiotherapeut Micha Koot en Danielle Mellink, die de ruin klaar stoomden voor de Grand Prix. Toen Engel het paard in januari 2014 ophaalde kregen zij zelfs nog een bedankje per sms voor de goede zorgen: "Dank je wel! En Jan (roepnaam van U2) is goed verzorgd geweest bij jullie afgelopen jaren."

De vriendelijke toon van het in New York wonende topmodel verdween echter al snel. Volgens Engel zou het paard mishandeld zijn tijdens de training. Zo zou de ruin tot bloedens toe verwond zijn door scherpe metalen sporen en zouden zijn kaken ontwricht zijn door "excessief bitgebruik". Dit alles zou blijken uit een inspectie van professor Vlaming van de faculteit van Gent. In een dierenartsverklaring is te lezen dat er sprake was van wonden tot op het bot. Volgens Engel had haar paard in 2012 nog een economische waarde van 300.000 euro en is het paard nu nog slechts 2500 euro waard.

Morgen om 09.40 uur zal een rechter zich over de zaak buigen. Engel zegt over haar paard: "Hij kon echt alles. Glow in the dark show, met live orkest of met fakkels... Echt zo jammer dat zijn carriere pijnlijk en abrupt is geëindigd. Morgen hopelijk gerechtigheid."

Anoniem

Re: Rechtszaak tegen Academy Bartels morgen van start

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:16

Ik ben heel benieuwd wat hieruit gaat komen :j

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:18

Het blijft een vreemd verhaal. Ben ontzettend benieuwd wat de rechter hiermee gaat doen!

hedwig111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:22

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:29

Ik ben heel benieuwd. :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:31

Wat een heftig verslag. Ben erc stil van

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:31

Interessant stuk hedwig111. Wel pittig doorlezen :o

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:32

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:33

Krijgen we dan morgen ook direct de uitslag?

De faculteit haar naam wordt in het nieuws gebracht, dus ik geloof wel dat er iets mis is.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:34

hedwig111 schreef:
http://hippocampus-nl.com/fileupload/Ex ... eThiel.pdf
Misschien dit eens lezen voor iedereen die interesse heeft in de reden van de aanklacht...

Mooi verslag.
Hier rest bijna geen tegengas voor over vanuit Bartels'..
En je wilt dit absoluut voorkomen bij meer paarden..
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 09-03-15 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:34

Als je het verslag zo leest ziet het er niet best uit eerlijk gezegd.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:37

Maar die wonden zouden ook zichtbaar zijn toen ze het dier ophaalde toch? Maar nadat ze het dier had opgehaald had ze dat smsje gestuurd? Of lees ik het nu verkeerd? Anders is het best apart..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:38

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:39

Lumea schreef:
Maar die wonden zouden ook zichtbaar zijn toen ze het dier ophaalde toch? Maar nadat ze het dier had opgehaald had ze dat smsje gestuurd? Of lees ik het nu verkeerd? Anders is het best apart..

Kan ik mij best voorstellen!
Dekens op, paard ziet er kwa koppie goed uit, loopt rad mee...
Er is vast geen "APK-rondje" om het blote dier incl dierenarts en keuring toegepast op de dag van ophalen.
Zeker in wederzijds vertrouwen dat er toen denk ik nog was.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:42

In tegenstelling tot wat heel veel Bokkers dachten, is Lonneke niet het type ''modelletje dat meer aandacht wil.''
Als zij zover wil gaan, dan is er echt wel wat mis gegaan. Ik hoop dan ook dat er een eerlijke rechtszaak plaatsvindt en niet dat Academy Bartels bij voorbaat al een hand boven het hoofd wordt gehouden puur om de naamsbekendheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:43

Wauw, kan me nog een topic van een hele tijd terug herinneren hierover, had niet verwacht dat die meid het echt door zou zetten.
Ik ga nu het verslag lezen.

Uit het vorige topic weet ik inderdaad nog dat iedereen die Lonneke maar een verwend nest vond die aandacht wilde.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:44

Hannanas schreef:
FriesWytske schreef:
Hier staat een hele goede reactie bij. Die haar aanklacht dus weerlegt.

https://www.facebook.com/Hoefslag/photo ... =1&theater

Welke reactie bedoel je?
Ik kan er niets van waarde terugvinden.

Dat ze nog met het paard heeft gesprongen toen deze thuis was gekomen. (dit stond op dr facebook ofzo) Met verwondingen zul je niet gaan springen..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:45

Waarom zou iemand negatieve aandacht willen?
Rare beschuldigingen hoor, persoonlijk gericht en daardoor geen enkele waarde voor dit onderzoek.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:47

Lumea schreef:
FriesWytske schreef:

Dat ze nog met het paard heeft gesprongen toen deze thuis was gekomen. (dit stond op dr facebook ofzo) Met verwondingen zul je niet gaan springen..

Ik denk dat de sporen littekens wellicht een gevalletje "kut.. Fuck zeg.. Ik hoop dat het heelt.." waren en bij de daaropvolgende problemen meer nat water gevoeld werd..

Vind de botproblemen etcetera echt van bijzonder veel waarde...

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:49

Fijn dat je het onderzoek deelt, ik vind het erg boeiend om te lezen. Had wel moeite om mijn rode pen in mijn tas te houden, zag veel spelfouten. := Bovendien knoeit dat zo op een ipad...
Blijft natuurlijk maar vanuit één kant belicht en ben daarom erg benieuwd naar het verloop van de rechtszaak. Hoewel ik denk dat hier enkel verliezers zijn...

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:50

Ik ben zelf wel geschokt van het rapport!

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:53

shirleyp schreef:
Fijn dat je het onderzoek deelt, ik vind het erg boeiend om te lezen. Had wel moeite om mijn rode pen in mijn tas te houden, zag veel spelfouten. := Bovendien knoeit dat zo op een ipad...
Blijft natuurlijk maar vanuit één kant belicht en ben daarom erg benieuwd naar het verloop van de rechtszaak. Hoewel ik denk dat hier enkel verliezers zijn...

Mis ook wel wat bronvermelding trouwens. Soms wordt er netjes verwezen naar bepaalde onderzoeken, maar er worden aantal dingen benoemd als feiten zonder bronvermelding. Noem het beroepsdeformatie, maar daar kan ik heel slecht tegen.

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:55

En als dit dan allemaal niet op stal Bartels is gebeurd, waar komt het dan wel vandaan?
Niet van een middagje in het bos hobbelen.
Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:59

Coby schreef:
Ik ben zelf wel geschokt van het rapport!
Ik heb het gelezen en ook ik ben geschokt; een gat in het bot?!
Ben erg benieuwd hoe dit afloopt en van die Facebookpagina word ik ook een beetje pissig, aangezien die meid afgeschilderd wordt als iemand die niet goed bij haar hoofd is en alles bij elkaar liegt.
Ik snap dat mensen het voor Academy Bartels opnemen, aangezien ze vrij bekend zijn en er weinig raar nieuws over ze te vinden is, maar wie zijn wij om te oordelen terwijl we er zelf niet bij waren?

Laten we dit maar aan de rechter over laten.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 23:05

Hoe deze zaak ook afloopt, ik hoop alleen maar dat het paard het goed maakt...