Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maar werd toch bijna naar huis gestuurd
.
Schoentje schreef:Er zijn best veel dingen die in het reglement staan die niets met dierenwelzijn te maken hebben maar dat neemt niet weg dat je je eraan moet houden. Ben je het daar niet mee eens dan kun je proberen er iets aan te laten doen of ervoor kiezen om niet te starten bij de KNHS. (ik weet het, geen mogelijkheid als je binnen Nederland je wedstrijden wilt rijden)Het gaat om dierenwelzijn, deze paarden zijn geënt en krijgen die ziekte dus niet, daar gaat heel het entingsbeleid om.
De KNHS zou zo ook een regel kunnen maken, dat paspoorten met een gevouwen hoekje in een pagina ook niet meer toegestaan zijn. Heeft totaal niks met dierenwelzijn te maken, maar ze kunnen er wel ruiters mee diskwalificeren.
0000 schreef:Ik denk dat je nu enten en ontwormen door elkaar haalt. Meer enten is een belasting voor het immuunsysteem maar zorgt er uiteindelijk wel voor dat het paard nóg minder gevoelig wordt voor de dingen waar hij tegen geënt wordt en niet dat hij er juist gevoeliger voor wordt.Hier ook een paard op stal dat in het buitenland geënt is zonder sticker, wel met notering van batch nr, stempel en handtekening. Hele historie is op orde verder en ik vind het absurd dat dit paard opnieuw geënt zou moeten worden vanwege één ontbrekend stickertje....Hoe werk je resistentie in de hand!
Christiene schreef:Het sneue is dat de organisatie niet zoveel kan doen aan de regels die door de overkoepelende organisatie worden opgelegd. Dus ze zitten met een lege ring maar kunnen er niet zoveel aan doen.goede zaak van de ruiters... laat de organisatie dan maar lekker een lege ring houden als ze zo moeilijk doen...(wel internationaal mogen starten maar niet een regiowedstrijd...
)
CoriienRN schreef:Goed gedaan ruiters!
Hier zelfde gehad! Vorig jaar op de regio springen paard was toen 14 en gingen ze moeten over een sticker die er niet in zat toen mijn paard als veulen geënt was!
Paard is daaropvolgend altijd netjes binnen de norm geënt!
Dit jaar ook weer een geintje word er niet blij van!