Drie pony's overleden na aanval van honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Drie pony's overleden na aanval van honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 13:06

www.bokt.nl / www.horseandhound.co.uk

Drie pony's zijn overleden nadat zij achterna gezeten werden door honden in de West Midlands, Groot-Brittannië. De politie kreeg de melding dat twee honden een aantal grazende pony's had aangevallen. Toen de agenten aankwamen, was een van de pony's al overleden aan zijn verwondingen.

Er werd onmiddellijk een dierenarts ingeschakeld om de andere twee zwaargewonde pony's in te laten slapen. De honden zijn in beslag genomen door de autoriteiten. "Zij worden op dit moment in een kennel gehouden voor verder onderzoek."

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 13:07

Jemig, wat voor monsters waren dat dan wel niet.. :(

ponyfriendje

Re: Drie pony's overleden na aanval van honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 14:41

Konden de paarden niet optijd wegrennen? Wat voor ras waren die honden?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 14:50

Verschrikkelijk...die arme beestjes ;(

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 15:41

ponyfriendje schreef:
Konden de paarden niet optijd wegrennen? Wat voor ras waren die honden?

Wat maakt dat uit? :)

Vreselijk zeg..

noekiee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 16:23

wat voor ras honden het waren?!! sorry hoor.. maar mensen menen dat het altijd gelijk aan het ras van de hond ligt. Denk toch is na het is de mens die de dieren geen opvoeding meegeeft of ze vals maakt :(

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 16:26

Rustig maar, het meisje stelt gewoon een vraag...

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 16:27

Zullen alvast geen Pitbulls of Staffords zijn want dan had het er wel in koeien van letters bij gestaan, zoals de media maar al te graag doet :7

Al bij al, vreselijke manier om zo je pony te verliezen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 16:33

noekiee18 schreef:
wat voor ras honden het waren?!! sorry hoor.. maar mensen menen dat het altijd gelijk aan het ras van de hond ligt. Denk toch is na het is de mens die de dieren geen opvoeding meegeeft of ze vals maakt :(

Het zullen vast chihuahua's zijn geweest, niet?

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 16:35

Weet niet hoe groot de pony's waren, maar neem aan dat het toch wel middelgrote honden zijn geweest.
Elke hond die ongediciplineerd zijn gang mag gaan kan dit aanrichten.
Zeker als er spraken is van meerdere honden jaagt dat als een roedel wolven.
Arme pony's, stomme hondeneigenaar/ eigenaren.

miroxmill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 16:37

Arme pony's... Dat een hond een pony zo erg kan verwonden, had ik niet gedacht... Verschrikkelijk.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 16:37

Het lijkt mij dat het grote honden geweest waren. Of in elk geval honden die flink kunnen toetakelen.
Ik vermoed ook iets in de trant van Stafford, herder, rottweiler etc. Vast geen teckel, chihuahua, Jack Russel of pekinees ;) Maar ik neem aan dat een labrador of border hier ook toe in staat is?
Maar goed, wat doet het er ook toe idd. Pony's krijg je er niet mee terug.. Wat zullen ze bang geweest zijn :(

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 16:39

We weten helemaal niet of de honden ze hebben doodgemaakt. Misschien renden ze er wel achteraan en zijn de paardjes in het draad terecht gekomen ofzo? Maar alsnog, zorg verdomme dat je hond dit soort dingen niet doet :n

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 16:39

Als het iets pitbul-achtig was dan zou het er bij staan. Ik gok eerder op iets van herder. :) Labrador en herder zullen, als ze met een paar zijn, ook wel genoeg kunnen verwonden... :)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 16:41

LauraMc schreef:
We weten helemaal niet of de honden ze hebben doodgemaakt. Misschien renden ze er wel achteraan en zijn de paardjes in het draad terecht gekomen ofzo? Maar alsnog, zorg verdomme dat je hond dit soort dingen niet doet :n

Oh, ik heb het geïnterpreteerd als dat de honden daadwerkelijk het letsel hebben veroorzaakt door het stukje dat de honden de grazende pony's hadden aangevallen.
Maar goed, ook dat maakt eigenlijk niet uit. Feit blijft dat mensen hun honden bij zich moeten houden idd.

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 16:46

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 18:06

Ayasha schreef:
Als het iets pitbul-achtig was dan zou het er bij staan. Ik gok eerder op iets van herder. :) Labrador en herder zullen, als ze met een paar zijn, ook wel genoeg kunnen verwonden... :)

Inderdaad ongetwijfeld iets onwaarschijnlijks en oninteressants. Zodra er in de media kritiek kan worden geuit op pitbull-achtige honden, zullen zij dit zeker niet laten.

Iedere hond, van welk ras dan ook, is in staat om een (kleine) pony af te maken wanneer deze geen fatsoenlijke opvoeding heeft gehad. Bij het ene ras heeft het alleen wat meer voeten in aarde om deze af te richten.

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 18:09

Wéér Pitbul(achige). De paarden zijn echt overleden door de aanval van de honden. Geen goeie reclame voor dat ras

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 18:13

piecon schreef:
Wéér Pitbul(achige). De paarden zijn echt overleden door de aanval van de honden. Geen goeie reclame voor dat ras

Nee precies, dat kan het ras ook lekker gebruiken zeg. Wat verschrikkelijk!

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 18:26

pppffff...jeetje!
VRESELIJK

ponyfriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 18:40

noekiee18 schreef:

Sorry, dat bedoel ik niet, maar je hoeft het niet zo erg te maken.....!

ponyfriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 18:41

Shirley schreef:
Rustig maar, het meisje stelt gewoon een vraag...

Ja, bedankt voor je steun

Beverburcht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 18:44

Verschrikkelijk, maar wel goed voor te stellen. Als ik kijk naar de foto in de link van Lienboon, gaat het om shetlanders en lees ik dat ze in een paddock stonden, heel veel vluchtmogelijkheden zijn er waarschijnlijk niet geweest en twee honden kunnen elkaar zo opfokken dat ze in staat zijn om pony´s te doden.

Dit betekent natuurlijk niet dat in het goed praat en de eigenaar van de pony´s ook maar iets verwijt. Indien deze honden echt schuldig zijn aan deze aanval, verwacht ik dat ze ingeslapen worden. Ik ben ook erg benieuwd naar wat voor persoon de eigenaar is van deze honden en hoe het zover heeft kunnen komen.

TessPip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 18:48

Ach wat verschrikkelijk :(

ward

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 19:37

Een hond is maar zo vals als de mens hem maakt. Dit kan bij elk ras gebeuren. De schuld ligt meestal bij de mens. Een goede opvoeding is heel belangrijk. Een familielid van mij had een Amerikaanse Stafford, was het braafste beest wat je kon inbeelden