Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
RianneH schreef:Hmmm.. zo zonder bewijs vind ik het wel een sterk verhaal hoor. Ik bedoel, het zou niet het eerste paard zijn die een stuk van z'n tong heeft afgebeten en het toe laten dat iemand daarin snijdt..? Ookal verdoofd (en dat zou je dan toch wel moeten vinden in het bloed) dan lijkt het me sterk dat je verder helemaal niets vindt wat duidt op opzet? Of ben ik gewoon te sceptisch?
RianneH schreef:verzet hoeft niet perse. Er zijn genoeg paarden die naar alle mensen toe gaan voor een aai of een snoepje. Heb geluk met die van mij, die gaat niet makkelijk naar vreemde mensen. De 2 ruinen waar hij bij staat gaan ook niet naar vreemden.Hmmm.. zo zonder bewijs vind ik het wel een sterk verhaal hoor. Ik bedoel, het zou niet het eerste paard zijn die een stuk van z'n tong heeft afgebeten en het toe laten dat iemand daarin snijdt..? Ookal verdoofd (en dat zou je dan toch wel moeten vinden in het bloed) dan lijkt het me sterk dat je verder helemaal niets vindt wat duidt op opzet? Of ben ik gewoon te sceptisch?
laraxXxemma schreef:Je zal het maar hebben..![]()
simpel trucje om te ontdekken of er echt een stuk mist of dat hij alleen gespleten is; breng de twee stukken naast elkaar. Blijft de tong (zo goed als) plat, is het een snee. Gaat hij wat hol/bol staan (beetje kegelvormig) dan mist er echt een stukje. Ik ga ervan uit dat de dierenarts dit wel heeft uitgeprobeerd.
Wat ik me vooral afvraag is hoe groot het stuk was dat er nu uit mist. Als er daadwerkelijk zo'n groot stuk mist als ik nu in mn hoofd heb dan lijkt me dat niet meer zo makkelijk door een ongeluk te komen.
Het bloed.. tsja. Ligt eraan hoe de grond is op de plek waar het weg is gesneden. Stel er is een stuk in de wei dat uit zand bestaat, dan is het eigenlijk simpel gedaan als je het paard verdooft. Gewoon het bloed begraven.
Hoe onwaarschijnlijk ik het ook vind, als er daadwerkelijk geen druppel bloed is gevonden en het een redelijk grote snee in de tong is, is een beul aannemelijk. Al blijf ik erbij dat een ongeluk zich in vele vormen kan uiten.
Woogy schreef:bestaat de kans niet dat het dier een enkele snijwond heeft maar dat de wond 'open staat' en er dus eigenlijk geen driehoek mist?