VVD: "Dierenpolitie moet worden afgeschaft"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

VVD: "Dierenpolitie moet worden afgeschaft"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 13:34

http://www.bokt.nl / NU.nl

Afbeelding

Volgens de VVD moet de dierenpolitie worden afgeschaft. De taken van de politie zouden zich moeten concentreren op de veiligheid van Nederland en het dierenwelzijn valt daar niet onder, aldus de politieke partij. Vandaag debatteert het kabinet over de kwestie.

"Een heleboel taken waar de politie verantwoordelijk voor is, hebben niet direct met veiligheid te maken en zouden door andere instanties kunnen worden overgenomen", aldus VVD-Kamerlid Ockje Tellegen. "De minister moet die inventarisatie gaan maken. Kijken wat eraf kan zodat er meer ruimte komt voor de kerntaak: openbare orde en veiligheid."

De dierenpolitie werd in het eerste kabinet-Rutte ingesteld op verzoek van gedoogpartner PVV. Het idee was dat er vijfhonderd agenten op zouden worden gezet, later werd dit bijgesteld zodat zo'n 160 agenten een speciale focus op dieren zouden krijgen. Destijds was niet iedereen positief over de nieuwe taken van de politie, zo reageerde korpschef Bernard Welten van Amsterdam met de voorspelling dat de tijd van de 'caviapolitie' — zoals hij de dierenpolitie smalend betitelde — ten koste zou gaan van de tijd van echt politiewerk.

PVV-Kamerlid Dion Graus laat in een reactie weten dat Tellegen geen idee heeft waar ze het over heeft. "Dat Haagse kakdametje heeft duidelijk nog nooit de geur van een mishandeld overleden paard geroken en die komt even zeggen dat de dierenpolitie kan worden afgeschaft", aldus de voorvechter van de dierenpolitie. Volgens hem worden via meldingen van dierenmishandelingen vaak enorme "bijvangsten" gedaan, zoals huiselijk geweld, gestolen goederen en criminele activiteiten.
Hij stelt dat wat hem betreft er 500 fulltimers moeten worden ingezet om dierenmishandeling te bestrijden.

Tijdens het debat stelde Tellegen dat ze de bestrijding van dierenmishandeling belangrijk vindt, maar dat daar niet per se een eigen divisie voor hoeft te bestaan. "We moeten kijken hoe we zaken slimmer kunnen organisaren", aldus de VVD-politica.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:36

Ik dacht niet dat het mogelijk was, maar de VVD is zo juist nóg een aantal punten gedaald bij mij... Werkelijk waar. Want laten we eerlijk zijn, dan schaffen ze het af maar komt er uiteindelijk géén alternatief. Want zo smerig is de VVD dan ook weer wel.

Anniek22

Re: VVD: "Dierenpolitie moet worden afgeschaft"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:38

Nouja..:!! Ik ben het er niet mee eens echt niet. ik vind dat de dierenpolitie juist MEER moet deon..

Nicolle89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:42

Haha ze zeggen: de politie moet focussen op een veilig Nederland! Horen al onze dieren niet bij Nederland dan? :')

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:45

Ik ben ook absoluut voor een dieren politie en niet voor t afschaffen om zogezegd meer veiligheid in nl te creeeren.

Geloof ook echt dat je daarmee de veiligheid van t volk kan waarborgen, maar niet heus.

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:46

Dit moet absoluut niet worden afgeschaft!

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:46

Welk politiewerk? bijna 3 jaar geleden inbraak gehad; wordt niets mee gedaan.
Ik hoor vaak over internet fraude; daar wordt ook niet genoeg aan gedaan..
En dan willen die losers van de VVD ook nog van plan om dieren in de steek te laten.
Wat doet de politie wel?
Ik ben er helemaal klaar mee!
Ik wil het recht op gezonde voeding, gezonde lucht, recht voor mezelf en mijn dieren en niet die bullshit die nu aan de gang is en dan heb ik het nog niet eens over de zogenaamde terreurdreiging, waardoor iedereen bespioneerd moet gaat worden!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:47

Ik ben niet tegen de dierenpolitie, maar t is wel in een verkeerd gat gegoten en destijds er doorheen gedrukt.
Hier in flevoland is al helemaal geen dp.
Hier komt vast meer over in t nieuws.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:48

Zo dat scheelt weer 1 partij om op te stemmen met de aankomende verkiezingen...
*zet met een zwarte stift een groot kruis door de VVD..*

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:49

Er is zo'n simpele oplossing voor.... Neem meer mensen aan bij de politie :roll:

Onvoorstelbaar zeg -O-

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:52

Als ze een goed alternatief bedenken vind ik het prima, anders opdonderen vvd! :+

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:58

BaileyMix schreef:
Ik dacht niet dat het mogelijk was, maar de VVD is zo juist nóg een aantal punten gedaald bij mij... Werkelijk waar. Want laten we eerlijk zijn, dan schaffen ze het af maar komt er uiteindelijk géén alternatief. Want zo smerig is de VVD dan ook weer wel.

Nou inderdaad.. je haalt me de woorden uit de mond. De VVD krijgt van mij geen stem weer!

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:59

Van mij mogen ze de VVD afschaffen, wat een idiote partij is het geworden zeg.. tjeezus

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:12

Misschien moeten ze bij de VVD art. 3 van de Politiewet nog eens goed lezen...
Artikel 3: De politie heeft tot taak in ondergeschiktheid aan het bevoegd gezag en in overeenstemming met de geldende rechtsregels te zorgen voor de daadwerkelijke handhaving van de rechtsorde en het verlenen van hulp aan hen die deze behoeven.
Dat laatste vergeet de VVD helaas op vele vlakken, niet alleen bij dieren.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 15:02

Wedden dat wanneer de media er in springt dat ze het niet zo bedoelde.... op en tot hypocriet :r
Dat gaat de VVD zeker stemmen kosten, de mijne kunnen ze zeker op hun buik schrijven, heel slim dat ze dat nu dit standpunt kenbaar maken. Gatver wat een tunnelvisie.

Dus die idioot die paarden opensnijdt is ook niet van belang om achter de tralies etc. te gooien 8)7

Wat mij betreft mag de dierenpolitie zeker meer medewerkers krijgen. Hoeveel zitten er thuis die een baan bij de overheid/politie graag willen.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 15:03

Er van uitgaande dat met met het aangehaalde artikel doelt op de medemens en niet op dieren als zijnde aangemerkt als 'bezit' volgens de NL wetgeving.

Overigens vermoed ik dat deze VVD madam met 'slimmer organiseren' eigenlijk doelt op 'goedkoper organiseren'.

Ik begin er zo moe van te worden eigenlijk....dat het allemaal gaat om zo 'goedkoop' mogelijk. Kwaliteit heeft een prijs.
Om de wereld mooier te maken zouden we eigenlijk af moeten van dit monetaire systeem/economie. Maar dat gaat helaas niet gebeuren.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 15:07

Dag VVD, Hallo PVV :7

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 15:20

Ik vind het opzich een goed idee dat het wordt afgeschaft, maar ik zou het wel fijn vinden dat er eventueel een vervangend iets voor terug kwam.
Ik snap helemaal dat politieagenten zich willen bezighouden met de veiligheid en niet met dierenpatrouilles.
Mijn mening is dat dat toch echt wel wat anders is.
En ik dacht dat er al te weinig agenten zijn.. Dus dan vind ik het helemaal een logische stap.
Ook vind ik sowieso dat wij hier in Nederland erg ver gaan qua dierenwelzijn.
Gistere hoorde ik nog dat ze vissen willen gaan verdoven voor dat ze gefileerd worden. :')
Ook grote onzin. Hopen dat dat niet door gaat!
Maargoed, dat is mijn mening :)
(Daarbij ben ik zeker tegen dierenleed. Maar de eerste verantwoordelijkheid ligt bij de eigenaar en ik vind dat wij belangrijkere problemen hebben hier in de wereld.
Het lijkt me dan een mooi iets om van vrijwilligers een team te maken die inspecties mag doen en de boel bij houdt voor de dieren of het oke met ze gaat.)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 15:26

WillBokkers schreef:
Ik vind het opzich een goed idee dat het wordt afgeschaft, maar ik zou het wel fijn vinden dat er eventueel een vervangend iets voor terug kwam.
Ik snap helemaal dat politieagenten zich willen bezighouden met de veiligheid en niet met dierenpatrouilles.
En ik dacht dat er al te weinig agenten zijn.. Dus dan vind ik het helemaal een logische stap.
Gistere hoorde ik nog dat ze vissen willen gaan verdoven voor dat ze gefileerd worden. :')
(Daarbij ben ik zeker tegen dierenleed. Maar de eerste verantwoordelijkheid ligt bij de eigenaar en ik vind dat wij belangrijkere problemen hebben hier in de wereld.
Het lijkt me dan een mooi iets om van vrijwilligers een team te maken die inspecties mag doen en de boel bij houdt voor de dieren of het oke met ze gaat.)

Ik denk niet dat een team van vrijwilligers een goede vervanging zijn... Je moet een team hebben waar je van op aan kan, waar je eisen kan stellen etc. Dat moet niet iets zijn waar Jan en alleman zich vrijwillig voor aan kan melden omdat er 'even' bij te doen. Vind ik :+

Overigens vind ik het verdoven van vissen ook vrij ver gaan, maar aan de andere kant... Koeien, paarden en varkens gaan we toch ook niet levend open snijden en we zien wel wanneer ze er dood aan gaan? :+ maarja, das een andere discussie. Is hier al een discussie topic over geopend? :P

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 15:37

De politie wordt snel van alle markten thuis.. Is dit een staaltje gelijke rechten?(PvdD)

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 15:40

Thesserd schreef:
WillBokkers schreef:

Ik denk niet dat een team van vrijwilligers een goede vervanging zijn... Je moet een team hebben waar je van op aan kan, waar je eisen kan stellen etc. Dat moet niet iets zijn waar Jan en alleman zich vrijwillig voor aan kan melden omdat er 'even' bij te doen. Vind ik :+

Overigens vind ik het verdoven van vissen ook vrij ver gaan, maar aan de andere kant... Koeien, paarden en varkens gaan we toch ook niet levend open snijden en we zien wel wanneer ze er dood aan gaan? :+ maarja, das een andere discussie. Is hier al een discussie topic over geopend? :P

Nee, nee dat snap ik!
Ik vind een opleiding/cursus ook wel een minimale eis waaraan ze moeten voldoen.
Niet dat een oma die nog nooit een koe heeft gezien zich kan inschrijven omdat ze nog wat op haar oude dag te doen heeft ;)
De inspecteurs moeten zeker over enige basiskennis beschikken, anders wordt het helemaal niks.
Laatst bijgewerkt door WillBokkers op 11-02-15 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 15:40

Prima, als wij dan wel zelf dit soort zaken mogen gaan oplossen zie ik het probleem niet. Dan gebeurt er waarschijnlijk meer voor die dieren dan er nu gebeurt.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 15:43

De manier waarom ze zo minderwaardig reageren over dieren is waar ik nog het meeste over val...

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 15:46

Nou ja, op de VVD stemde ik toch al niet... maar nu is het nog meer sayonara, VVD!

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 15:49

Ik vind de oplossing die ze in Engeland hebben altijd nog de beste. Daar is er een speciale zware opleiding voor, maar ja, dat kost natuurlijk weer geld. Alhoewel ik denk dat er genoeg mensen hier hun werk van zouden willen maken: http://www.rspca.org.uk/whatwedo