Amazone bedreigt inspecteur dierenbescherming met de dood

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Amazone bedreigt inspecteur dierenbescherming met de dood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 18:24

bokt.nl / www.ad.nl

Afbeelding

Een 20-jarige vrouw uit Hellevoetsluis is vanmorgen gearresteerd, omdat ze een inspecteur van de Dierenbescherming met de dood heeft bedreigd. De vrouw ging volledig door het lint toen de inspecteur besloot haar paard en een aantal andere dieren in beslag te nemen.

Het was niet de eerste keer dat de inspecteur van de Dierenbescherming bij de stal in Hellevoetsluis was. Volgens een woordvoerder van de Dierenbescherming was er al vanaf november contact met de eigenaar van de stal over de huisvesting van de dieren. "De dieren stonden in de ontlasting en waren zelf ook smerig,'" zegt een woordvoerder van de Dierenbescherming.

Omdat het verblijf van de paarden volgens de inspectie vandaag nog steeds niet op orde was, besloot de inspecteur om de vier paarden, drie pony's en drie ezels mee te nemen.

Toen de eigenaar van de stal doorkreeg dat de dieren in beslag werden genomen, belde hij de eigenaresse van één van de paarden. De amazone kwam meteen naar de stal en bedreigde de inspecteur met een mes. Ze werd door agenten van de dierenpolitie overmeesterd en gearresteerd. De inspecteur deed vanmiddag aangifte van doodsbedreiging.

Cemlys

Re: Amazone bedreigt inspecteur dierenbescherming met de dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:29

Slimme actie.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:30

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:34

Ik las het net op het nieuws.
Beetje jammer dat het verhaal alleen aan de kant van de dierenpolitie verteld wordt en niet die van deze amazone.

Prima hoor, dat die mensen in actie komen en het zál wel niet voor niks zijn maar een verhaal heeft altijd nog twéé kanten.
Ik zou ook door het lint gaan als er in mijn ogen onterecht beslag op mijn dieren zou worden gelegd.....dus een beetje eenzijdig artikel waar ik verder niks mee kan.

Kijk, door de foto van Mizora stel ik mijn mening acuut bij!!!
Leven de dierenpolitie :j

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:37

Mizora schreef:
Het gaat o.a. om een aantal trekpaarden. Hopelijk is het inderdaad de groep waar ik denk dat het om gaat, dan krijgen deze dieren het eindelijk beter.

Foto: https://twitter.com/POL_Lieder/status/5 ... 13/photo/1

Ik denk dat jij die groep bedoelt vlak aan de N57? Ik hoop ook van harte dat het die paarden zijn!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:38

mmm ik volg het even niet. Als er een inval word gedaan door hun is het toch altijd dat je in een artikel vanuit hun de kant hoort? Daarnaast zijn ze al eerder langs geweest, als deze mevrouw zich aan de regels had gehouden denk ik niet dat zij der paarden nu kwijt was geweest of zie ik dat nu fout?

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:39

RaafSmits schreef:
Beetje jammer dat het verhaal alleen aan de kant van de dierenpolitie verteld wordt en niet die van deze amazone.

Prima hoor, dat die mensen in actie komen en het zál wel niet voor niks zijn maar een verhaal heeft altijd nog twéé kanten.
Ik zou ook door het lint gaan als er in mijn ogen onterecht beslag op mijn dieren zou worden gelegd.....dus een beetje eenzijdig artikel waar ik verder niks mee kan.

Even afgezien van je mening, maar ik denk wel dat het verschil tussen jou en de bewuste amazone is dat jij niet met een mes rond gaat zwaaien.... :roll:

Evy

Naar mijn mening komt de dierenbescherming eerder niet dan wel in actie.
Vooral als ze al vanaf november er mee bezig zijn dan zal deze actie gerust wel een goede reden hebben. De eigenaresse had dan al 2 maanden de tijd om er iets aan te doen.
En daarnaast, bedreigen met een mes gaat wel een beetje ver toch?!

BigOne

Boos zijn is één, met een mes dreigen is wel even wat ernstiger. Niets geeft iemand het recht om dat een ander aan te doen, als je paard in beslag genomen word terwijl je hem op pension hebt staan dan moet je je afvragen of je wel de goede stal hebt uitgekozen, vooral omdat ze daar dus blijkbaar al drie maanden de boel in de gaten houden.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:44

Als het inderdaad de juiste plek is (die ik denk), dan zijn ze voor november al jaren bezig geweest met het erf op komen. Maar was dat steeds niet gelukt (hoog hekwerk, poort op slot zodra de eigenaar hen zag). In november is dit eindelijk wel gelukt en vanaf toen mochten ze zichzelf toegang verschaffen omdat er een zaak liep. Zo heb ik het tenminste begrepen.

M_D_H

Zoals ik het lees heb je de eigenaar van de stal en de eigenaresse van de paarden.
Misschien probeerde zij al vanaf november ergens anders te gaan staan met haar paarden maar is dit niet gelukt omdat er geen plek is en gaat ze daarom door het lint?
(Ja ik heb gezien dat de dieren vies zijn, maar mijn paard is nu ook ranzig).
of misschien heeft de eigenaar van de stal wel nooit verteld dat er een waarschuwing is geweest.
En met een mes dreigen is wel ver gaan, maar toch... Ik zou ook woest worden als ze mijn pensionhoudster een waarschuwing geven en daarna mijn paard weg halen.

KimD

Eerlijk is eerlijk, toen die de eerste keer kwamen aankloppen bij mij met beschuldigingen waar je U tegen zegt heb ik hun ook het nodige naar hun hoofd gesmeten. Later gelukkig excuses gekregen, jaren daarna belden ze eerste voordat ze kwamen kijken.

Kan het dus wel begrijpen, het zijn toch vaak als kinderen. :j

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:51

En dan gaan we gezellig even mensen bedreigen met een mes ? :?
Die heeft zeker een steekje los >;)

Als het de paarden zijn van wat Mizora als link plaatste dan is het maar goed dat ze beter zorg nu krijgen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:52

KimD schreef:
Eerlijk is eerlijk, toen die de eerste keer kwamen aankloppen bij mij met beschuldigingen waar je U tegen zegt heb ik hun ook het nodige naar hun hoofd gesmeten. Later gelukkig excuses gekregen, jaren daarna belden ze eerste voordat ze kwamen kijken.

Kan het dus wel begrijpen, het zijn toch vaak als kinderen. :j

Hier ook hoor, beschuldigen sloegen kant nog wal maar toch voet bij stuk houden...
Tot ik aan kwam met dierenarts rapporten... Toen werd het in eens anders...

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:53

Tjee 20jaar en dan zoiets al aan dr broek hebben hangen? Vraag me af waar de ouders in dit verhaal zijn was t mijn dochter kreeg ze een zchop onder haar kont!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:54

Mizora schreef:
Het gaat o.a. om een aantal trekpaarden. Hopelijk is het inderdaad de groep waar ik denk dat het om gaat, dan krijgen deze dieren het eindelijk beter.

Foto: https://twitter.com/POL_Lieder/status/5 ... 13/photo/1

Zo...die zijn wel aan een iets schonere stal toe denk ik.
Mensen die dieren verwaarlozen zijn vreemde en soms redelijk agressieve gasten.Behalve als het gebeurt door gebrek aan kennis,met die mensen valt soms nog te praten.
Ik ben ook al een aantal malen met de dood bedreigt. :7

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:57

Ik zit hier echt... :wow:

Ik kan hier ongeveer 100 links plaatsen..zielige diere en ze treden niet op...de straffen zijn te laag...en nu zitten we dit soort dingen goed te praten...wat een feest weer.

Die eigenaresse is er toch zelf bij en ziet dat ze er niet goed bij staan??? Ik bedreigde mijn stalhouder eerder met een mes als hij mijn paard er zo bij liet staan...

Maar goed, dit is verspilde moeite. Het is mij met de jaren wel duidelijk geworden hoe het zit op bokt...24/7 op stal is taboe, maar ik denk dat als wr eerlijk foto's gaan plaatsen hoe de paarden van bokkerd die nu buiten staan in de zeik staan, mogen er wat mij betreft bij sommige ook wel de DB even langskomen.
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 03-02-15 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:57

Bernoe schreef:
RaafSmits schreef:

Even afgezien van je mening, maar ik denk wel dat het verschil tussen jou en de bewuste amazone is dat jij niet met een mes rond gaat zwaaien.... :roll:

Nee, naar een wapen zal IK niet grijpen, dénk ik, maar inmiddels heb ik de leeftijd dat ik wel gekkere dingen heb gezien.
Je kan iemand goed dénken te kennen en acties dénken te kunnen zien aankomen, er is niks zo gecompliceerd als het menselijk brein.
Hoeveel zorgverleners en begeleiders hebben de plank wel niet compleet mis geslagen waar het hun inlevingsvermogen van hun cliënt betrof????
( bij wijze van spreken dan hé??)
Neem die jongen van 19 jr in Hilversum.........zoiets kan je niet bedenken!! maar hij had "een hogere roeping " nog geen idee wat......maar hij zet wel heel Hilversum en omgeving op stelten.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:59

RaafSmits schreef:

Haha, ik wilde op je eerste deel reageren met 'als ik de foto's zie dan hoef ik de andere kant van het verhaal al niet meer te horen'. Gelukkig ben je het daar ook mee eens. :+

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:00

RaafSmits schreef:

Geloof je het 8 uurs journaal wel? of welk nieuws dat je ook maar bereikt?? Alles wat ke hoort in het nieuws is zo eenzijdig als wat.

En Tarik, misschien heeft hij wel gelijk met wat hij dan ook wilde zeggen...ik neem aa dat je daar dan ook geen mening over hebt.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:04

Er zit nogal een verschil in of ze in hun eigen sh*t staan op stal of buiten in een nat weiland. Trouwens, de hele dag in de blubber is ook niet goed, er moeten droge schuilplaatsen bij zijn met bijvoeren.

Een stal hoor je uit te mesten en zeker als ze er lang moeten staan. Wat voor iemand ben je als je je paard zo laat staan.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:12

Fijn dat die dieren dan eindelijk daar weg zijn! Dat is echt al 20 jaar een doorn in het oog.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:20

Ik hoop ook dat het de groep is die ik in gedachte heb :(:) Fijn dat ze er eindelijk weg zijn!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:23

LadyMadonna schreef:
Ik snap niet dat mensen hier het begrijpen dat iemand met een mes gaat zwaaien?
Raar wereldje, dat bokt....

Waarschijnlijk gaan die er van uit dat er niets mis is met de paarden en de eigenaresse zichzelf verdedigt..... Maar als je de foto's ziet, moet je echt wel zien dat dit niet goed is.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:25

Oh, dus als je het niet eens bent met de inspectie, en vindt dat er niks mis is met je paarden, dan mag je mensen met een mes bedreigen. :?