De terminaal zieke Marie uit Den Bosch heeft afscheid genomen van haar paard, volgens Marie is ze nu "klaar om dood te gaan". Het afscheid werd mogelijk gemaakt door Stichting Wens Ambulance.
Nadat de man van Mari overleed eind vorig jaar kon de vrouw niet meer zelf zorgen voor Courage. Hierop werd het paard geschonken aan dressuurstal Schellekens in Best. Het dier vervult daar nu een rol in ritjes met gehandicapten. Ondanks dat Marie erg blij was dat Courage een goede plek had gekregen deed het afstand nemen haar veel verdriet.
Helaas kreeg Marie nog meer slecht nieuws te horen, ze had een terminale vorm van darmkanker en zou niet lang meer leven.
De zus van Marie, Alexia, zag haar zus langzaam aftakelen en besloot dat er iets moest gebeuren om Marie nog één keer gelukkig te maken. Ze nam contact op met Stichting Wens Ambulance, dit is een stichting die laatste wensen van terminaal zieke patiënten uit laat komen.
"Maandag belde ik met de stichting en legde ik de situatie uit. Ik wilde Marie nog één keer haar paard Courage laten zien. Een dag later kreeg ik antwoord. Het was geregeld", vertelt Alexia.
Niet alleen de stichting werkte mee, ook het ziekenhuis waar Marie verblijft gaf toestemming. Nadat Alexia het goede nieuws had verteld aan Marie was de zieke vrouw erg blij en gelukkig. "Ze is dol op dat paard. Het betekent heel veel voor haar en ons dat ze Courage eindelijk weer kon zien", vertelt Alexia.
Tijdens de dag zelf reed de wensmabulance Marie naar Best om daar nog één keer haar Courage te kunnen zien. Bij aankomst bleek het paard Marie meteen te herkennen.
Na het afscheid van Courage werd Marie terug gebracht naar het ziekenhuis waar de vrouw maar bleef praten over haar paard. "Ze zei tegen mij 'ik ben nu klaar om dood te gaan'. Hoe tragisch dat ook is, het is fijn dat we het op deze manier hebben kunnen afsluiten voor Marie", aldus de mantelzorger van Marie.
Prachtig dat dit is mogelijk is gemaakt en de nieuwe plek voor haar paard is super, top verzorging door bevlogen mensen. Ik hoop voor haar dat dit haar de rust zal geven om onbezorgd te kunnen sterven.
Mijn tante heeft ook haar laatste wens laten vervullen door Wens Ambulance. Ze heeft hierdoor thuis kunnen sterven. We hebben ook geld ingezameld voor Wens Ambulance, prachtig doel.
Wauw...echt heel mooi.Lieve foto's en super van haar zus.
7ofhearts
Geplaatst: 04-01-15 21:31
Als zoiets je niet raakt ben je maar een gevoelloos mens.
perdjes
Geplaatst: 04-01-15 21:32
Geweldig dat deze wens nog in vervulling is gegaan voor haar zodat ze nu haar rust gevonden heeft. Super van haar zus dat zij dit nog heeft kunnen regelen.
Prachtig werk verricht deze stichting!
Snorlex
Geplaatst: 04-01-15 21:32
Grit schreef:
Wat is het toch mooi dat mensen de waarde ervan begrijpen en zoiets gaan regelen zoals deze zus heeft gedaan.
Wat is stichting ambulance wens toch een geweldige organisatie! Juni vorig jaar heeft de stichting ambulance wens mijn vader met terminale MS nog een keer naar Terschelling gebracht. Wat was dat een geweldige dag! Zo te lezen heeft deze vrouw ook zo'n prachtige dag gehad.
nu mijn vader in oktober is overladen besef ik eens en temeer hoeveel zo'n laatste wens waard kan zijn. Heerlijk dat ze heeft kunnen genieten, ik wens haar een goede reis......