Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
risky schreef:Als er 750,- per paard per jaar betaald zou moeten gaan worden dan zullen er niet veel paarden eigenaren blijven bestaan denk ik zo.
Dinopino schreef:www.bild.de/www.bokt.nl
De rechter beargumenteerde de uitspraak met het feit dat het hebben van paarden met grote kosten samengaat en dat paardeneigenaren deze kosten dus kunnen dragen. Daarom is een belasting hierop heffen terecht. Uitgesloten worden bewoners die met paarden hun hoofdinkomen verdienen.
Oftewel, bij de particuliere paardeneigenaren is nog wat te halen. Het gaat niet om de kosten die een gemeente heeft aan paarden binnen hun grenzen (een paard gaat zich bij een zakelijke eigenaar tenslotte niet ineens anders gedragen of meer kosten dan een particulier paard), maar puur om een eigen tekort aan te zuiveren. Walgelijk. Ik hoop niet dat Nederlandse gemeenten hierdoor ideeën op gaan doen.
AaronYve schreef:Begin van het einde voor vele paardeneigenaren.
Vind het echt verschrikkelijk dat een rechter meent dat omdat je een paard hebt je wel ff dat geld per maand erbij kan neerleggen.
Vind het schandalig
Ragdollcat schreef:risky schreef:Als er 750,- per paard per jaar betaald zou moeten gaan worden dan zullen er niet veel paarden eigenaren blijven bestaan denk ik zo.
In termijnen van 12 maanden is het nog net goed te doen,voor veel eigenaren. Zeker als je kijkt naar wat men koopt en betaald aan spullen en kleding etc. voor deze hobby en aan stallingskosten in de paardenwereld.
Het is en blijft lullig/ belachelijk, dat wel!
En voor de andere helft van de eigenaren die al zuinig aan moeten doen en of veel dingen ervoor moeten laten om een eigen paard te kunnen hebben is het helemaal zuur!
Als het moet dan is het veel eerlijker om de bestaande eigenaren met rust te laten, dat het dan ingevoerd gaat worden bij de mensen die een paard gaat aanschaffen, ze hebben dan nog de keuze om het wel of niet te gaan doen en of het te betalen is of niet.
merrylegs schreef:grote kosten... voor de gemeente?? Doelen ze hiermee op bodemvervuiling of mestoverlast van de recreatie ruiters? Dat ze dan mest strenger beboeten en meer vuilbakken zetten.
Annem84 schreef:Hoe weet de overheid of ik een paard bezit?
Volgens mij is dit nergens geregistreerd. Paspoort en chip is geen eigendomsbewijs..
t moet niet gekker worden Ragdollcat schreef:Brainless@ Goed lezen!
Zoals wat ik al zei: het is eerlijker om de HUIDIGE eigenaren met rust te laten en voortaan de eigenaren te gaan belasten die van plan zijn een eigen paard/ pony te gaan aanschaffen, dan hebben ze nog een keuze om het wel of niet te gaan doen en of het bij 1 dier te gaan houden.
Nemen ze meer dan 1 dier, dan is dat hun eigen keuze en ja dan is het wel erg duur.
ThirzaXinge schreef:maar als je nou bijvoorbeeld een merrie koopt die onverwacht een ongeluk veulentje krijgt zonder dat je wist of ze dat was? moet je dan extra betalen?