Mishandeling paarden blijft mysterie voor politie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Mishandeling paarden blijft mysterie voor politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 08:08

http://www.rtlnieuws.nl

Afbeelding

Wie zit er toch achter de vele paardenmishandelingen? Met die vraag hield de politie zich maandenlang actief bezig, maar ook na intensief onderzoek heeft ze nog geen enkel idee.

In juni besteedde het tv-programma Opsporing Verzocht aandacht aan de paardenmishandelingen. Op basis van deze uitzending en de tips die daarop volgden, besloot de politie landelijk onderzoek te doen naar de mishandelingen.

Alle tips zijn nagetrokken, er zijn extra rechercheurs op de zaak gezet en onderzoeksteams samengesteld. Toch heeft dit niets opgeleverd. Er zijn geen concrete verdachten in beeld.

In het afgelopen jaar zijn meer dan tachtig paarden en pony's mishandeld. Een of meer daders steken merries met een puntige stok of een stanleymes in en rond de geslachtsdelen.

Dlpv

Re: Mishandeling paarden blijft mysterie voor politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 08:56

Dat is slecht nieuws, de politie heeft echt uitgebreid en goed onderzoek gedaan en er zijn een veel mensen die goede hoop hebben dat dit uiteindelijk leidt tot het vinden van daders. Ik hoop dat RTL Nieuws ergens een klok heeft horen luiden en dat het niet een officieel statement van de politie is dat het niet lukt, want we moeten echt zorgen dat de paardenbeul(en) worden gepakt!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 09:02

Politie doet zeker goed werk en heel uit gebreid en ze zijn echt serieus.
Elke dader maakt een keer een fout,ook deze beul zal op een dag een fout maken en zal hij gepakt worden.Helaas kan die fout pas na vele jaren gebeuren.

Jeroen1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 09:17

Helaas werkt het niet altijd zo snel als in CSI. Ik denk dat het nog lang kan duren voordat ze zo'n persoon/personen te pakken krijgen. Ik denk dat het niet alleen om mishandeling gaat maar ook om de kick van de media aandacht. Dus zo persoon zal het nieuws en de paarden forums in de gaten houden.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 09:19

Dat is niet echt leuk nieuws, hoe kan het toch denk je dan wel eens? Ze zijn dus toch sluwer dan ik had gedacht of eigenlijks gehoopt. Hoop alleen wel dat er dan nog niet te veel 'slachtoffers' bijkomen dat ze gewoon vrolijk door gaan met zulke praktijken! Politie zal zeker wel hun best hebben gedaan.

Haha Jeroen ik dacht ook direct, Tijd dat de CSI gebeld word die hebben alles zo direct geklaard.
Alleen een Kick :r blegh lopen zieken geesten rond op deze aardbol.
Laatst bijgewerkt door NienSCHaap op 12-12-14 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 09:30

Ik heb niet de indruk dat de gewone politie overal eventuele tips even serieus neemt. :n Een paar weken geleden heb ik de politie getipt over een akkefietje met een van onze paarden, en doorverwezen naar iemand die zelfs een signalement en kenteken aan de politie kan doorgeven van personen die hier bij betrokken waren. Ik heb onze ervaring uitgelegd aan de politie en zij vonden de omstandigheden bij ons ook verdacht.

Nu drie weken later heeft de politie nog steeds geen contact opgenomen met de persoon die ze de informatie kan geven.
Een dierenarts uit de buurt heeft ons nu naar een meldpunt verwezen van de dierenpolitie. Dus we gaan nu proberen of onze verhaal daar wel serieus wordt opgepakt.

Dlpv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 09:47

Djini, in welke omgeving is dat?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 09:57

Djini schreef:
Ik heb niet de indruk dat de gewone politie overal eventuele tips even serieus neemt. :n Een paar weken geleden heb ik de politie getipt over een akkefietje met een van onze paarden, en doorverwezen naar iemand die zelfs een signalement en kenteken aan de politie kan doorgeven van personen die hier bij betrokken waren. Ik heb onze ervaring uitgelegd aan de politie en zij vonden de omstandigheden bij ons ook verdacht.

Nu drie weken later heeft de politie nog steeds geen contact opgenomen met de persoon die ze de informatie kan geven.
Een dierenarts uit de buurt heeft ons nu naar een meldpunt verwezen van de dierenpolitie. Dus we gaan nu proberen of onze verhaal daar wel serieus wordt opgepakt.

En dit was voor mij de reden dat ik me heb aangemeld bij het meldpunt Dierenleed Preventie!
Veel politie hebben gewoon geen tijd en andere prioriteiten gaan dan voor.Als je Meldpunt Dierenpreventie belt,word er wél gelijk actie ondernomen.

Volgens mij zit Djini in mijn regio [Hulshorst].

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:01

Dlpv schreef:
Djini, in welke omgeving is dat?

Harderwijk/Hulshorst.

Dlpv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:19

Elke goede tip is er een maar dit is extra belangrijk want daar komen toch echt de nodige meldingen vandaan.. Ik hoop dat je verder komt met de dierenpolitie, maar de taak ligt in dit geval denk ik toch echt bij het speciale rechercheteam dus ik hoop dat zij alsnog contact opnemen.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 15:03

Alle paardeneigenaren... Camera's ophangen!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 19:09

Jaimyliefje schreef:

En hoe doen degene dat als er geen stroom in de buurt is?

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 08:19

gohya schreef:
Jaimyliefje schreef:

Waarom vraag je dat aan mij? :')

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 08:53

gohya schreef:
Jaimyliefje schreef:

Waarom vraag je dat aan mij? :')

Omdat jij dat zegt?
Iedereen weet wel dat een camera ophangen bij hun paard[en] veiliger is,maar niet iedereen kan dat.

Kusevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 17:13

Ik vind het zo erg wat er allemaal gebeurd. Dat kun je een dier gewoon niet aandoen. Vind het ook erg jammer dat ze zo moeilijk te vinde. Zijn :(

LarissaKas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 18:22

wij wonen erg buitenaf en we kunnen onze paarden eigenlijk niet zien als ze in de wei zijn.
en bij ons in de buurt is een een tijdje geleden weer een mishandelt,
en we hebben wel een merrie :\

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 03:48

gohya schreef:
Omdat jij dat zegt?
Iedereen weet wel dat een camera ophangen bij hun paard[en] veiliger is,maar niet iedereen kan dat.

Ik bedoel het gewoon: als je er de mogelijkheid toe hebt! Genoeg mensen hebben de mogelijkheid ervoor, maar niet iedereen doet het. Op die mensen doel ik.
Misschien leest er nu iemand dit topic die al maanden/jaren aan het uitstellen is met het ophangen van een camera terwijl ze er wel de mogelijkheid toe hebben.. Misschien helpt het diegene om er nog eens aan herinnerd te worden.. Als zij daardoor diegene te pakken kunnen krijgen kan het een hoop paarden zoiets vreselijks besparen.

So there's that :j

Mona2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 06:13

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 08:17

Dat is een mooie camera,maar die prijs! bijna 600,- ! dat kan niet iedereen zo maar effe neer leggen.
Ik ben zelf aan het kijken voor een wildcamera,die schijnen stukken goedkoper te zijn.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 08:25

Wildcameras zijn idd stukken goedkoper.
Wij hebben op het terrein 2 herders die aanslaan als het rumoerig word en een wilde stier in de wei ~~}>
Hoop dat mensen is gaan nadenken ... Hoe ziek kun je zijn zeg ?
Wat bezield iemand toch.

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 21:15

Ik moet even terugkomen op mijn eerdere post. De politie heeft inmiddels netjes contact opgenomen en lijkt onze tips toch serieus te nemen. Dus ik neem mijn eerdere commentaar terug

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 23:31

Djini schreef:
Ik moet even terugkomen op mijn eerdere post. De politie heeft inmiddels netjes contact opgenomen en lijkt onze tips toch serieus te nemen. Dus ik neem mijn eerdere commentaar terug

Fijn om te horen! het is alweer een poosje rustig,zou het door het slechte weer komen?

Dlpv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:27

Inderdaad goed om te horen Djini, ik vond het ook al vreemd.. hopelijk leiden alle sporen die ze hebben snel naar een dader!

Eind november is het laatste serie incidenten gemeld, dat is 3 weken geleden. Daarvoor zat er ook even tusen. Het blijft gissen, maar behalve dat het weer hem tegen zit wordt het misschien ook door alle media aandacht wat heet onder zijn voeten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 16:10

Ben bang dat hij de media alleen maar leuk vind,krijgt hij aandacht van,en dat wil die ook graag.
Ik denk eerder dat hij, met al die natte grond en blubber die zowat overal ligt, bang is om uit te glijden en dan niet of moeilijk zelf overeind kan komen.
De regen zelf deert hem niet,beetje nat worden is niet erg,maar uitglijden in de modder of het natte gras?

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 16:13

Jeetje bij 80 paarden gebeurd en dan niks kunnen vinden :( Daar wordt niemand blij van....
Ik hoop dat ze er toch wel achter komen, dat hij betrapt wordt of iets dergelijks.