Al bellend op paard door het rood: 450 euro boete

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Al bellend op paard door het rood: 450 euro boete

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 12:36

* http://www.hln.be

Afbeelding

"Een bluetooth-kit voor op een paard: misschien moeten ze dat eens uitvinden", grapte de politierechter gisteren in Veurne. Een 42-jarige amazone stond er terecht omdat ze op 20 oktober vorig jaar al telefonerend door Koksijde in België draafde.

Toen de vrouw - die niet gemerkt had dat de politie haar op de hielen zat - ook nog eens door het rood reed, was de maat vol. De agenten zetten haar en haar paard aan de kant. Het leverde haar gisteren 450 euro boete op. De vrouw was niet aanwezig in de rechtbank.

Gianti

Re: Al bellend op paard door het rood: 450 euro boete

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 12:37

Zo das veel geld!! Maar boete vind ik zeer terecht

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 12:40

Terecht.. bellen en door rood is op een paard net zo gevaarlijk als in de auto.

ynskek
Moderator Algemeen

te paard ben je een bestuurder... en rood licht is sowieso een overtreding...

Ik vind het bedrag ook hoog maar wel terecht... rood licht is gevaarlijk en het bellen... tja als je als bestuurder in de auto zit mag het ook niet... je wordt met bellen afgeleid van het verkeer... wil je even bellen, ga dat in ieder geval rustig stappen maar het liefst gewoon even stil staan :j

inochiyo

Als het paard echt aan het draven was dan begrijp ik de uitspraak wel.
Moest het paard nu aan het stappen zijn zou het mss nog door de beugel kunnen, maar door het rood is er wel te veel aan.
Maar je zou eens moeten zien hoeveel fietsers er bellen/sms tijdens het rijden, geen haan die er naar kraait.
Een bluetooth kit voor als je te paard bent bestaat trouwens al
Laatst bijgewerkt door inochiyo op 10-12-14 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 12:41

Het door rood rijden snap ik, maar het bellen vind ik raar. Dan moeten ze ook al die bellende fietsers flink gaan bekeuren!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 12:43

Terecht... Waarschijnlijk door rood gereden, omdat ze meer met haar gesprek bezig was dan met het verkeer.

Overigens zijn ze al bezig met erdoor te krijgen dat een bellende fietser ( of sms etc) fout is bij een aanrijding. Heel terecht. Ze letten totaal niet op.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 12:46

Liselot schreef:
Het door rood rijden snap ik, maar het bellen vind ik raar. Dan moeten ze ook al die bellende fietsers flink gaan bekeuren!

Je valt onder langzaam gemotoriseerd verkeer (zo als de tractors), en dan mag je niet handheld bellen.
Op de fiets mag het (in Nederland) nog wel.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 12:48

Ohh ik moet hier wel keihard om lachen.
Ik telefooneer ook regelmatig op mijn paard :P

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 12:51

Los daarvan....iedereen miept altijd over automobilisten die er rekening mee moeten houden dat je op een vluchtdier zit...bellen op de fiets...tja....vind het ook dom, maar die fiets gaat niet ineens er vandoor....op het moment dat je bellend op je paard zit heb je sowieso maar 1 hand beschikbaar en je bent minder alert op zaken om je heen...gewoon niet doen ook niet in stap.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 12:55

Marjo89 schreef:

Ik denk dat je niet meer lacht als je een boete krijgt van 230 E.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 12:55

Marjo89 schreef:

Zo grappig vind ik dit niet hoor, er zou maar eens iets moeten gebeuren, het blijven dieren he...
Je concentratie is veel minder als je belt, en die ene seconde die je nodig hebt om je gsm weg te smijten zal mss het verschil kunnen maken in noodsituaties.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 12:58

hoe krijg je het voor elkaar....

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:03

oke er bestaan handfree setjes heb ik ook wel eens gebruikt tijdens een polder rit, maar dit slaat echt alles.....levens gevaarlijk!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:08

Ik vind het ook terecht. Je begeeft je toch in het verkeer en stoplichten staan over het algemeen niet op plekken die heel rustig zijn. Daarbij ook nog bellend en dravend, vind ik het terecht dat ze staande is gehouden en een boete heeft gekregen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:10

Terecht. Bellen als bestuurder is niet toegestaan. Al mogen ze de fietsers ook eens aanpakken.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:15

En dan zit je op een vluchtdier 8)7

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:21

Vind het op zich wel terecht. Te paard ben je evengoed bestuurder als met een auto. Plus je zit nog eens op een vluchtdier. Kan best begrijpen dat door het rood de druppel was...

Ik geloof dat in BE sms'en entelefoneren op de fiets niet meer mag.
Net zoals zonder handen fietsen, ken iemand wiens ouders hem konen afhalen op het politiekantoor na "een poging tot zelfdmoord" (zonder handen fietsen dus en da's al 20j terug geloof ik)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:23

Boete is terecht, met name voor het door rood rijden en de combinatie van het bellen in draf.
Ik heb altijd een mobieltje bij me als ik buiten rij, sowieso voor nood, maar ook om bijvoorbeeld de paardentaxi te bellen om me te komen ophalen. Ik bel dus wel eens te paard ja, maar ik ga geen gezellige ouwehoergesprekken voeren. Daar heb ik ook bepaald geen behoefte aan als ik lekker van mijn buitenrit geniet. Als er een belangrijke reden was dat deze amazone aan het bellen was, dan had ze in ieder geval moeten gaan stappen. En natuurlijk niet door rood. Ze heeft het voor haar paard ook wel erg gevaarlijk gemaakt zo.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:32

petitparis schreef:
Vind het op zich wel terecht. Te paard ben je evengoed bestuurder als met een auto. Plus je zit nog eens op een vluchtdier. Kan best begrijpen dat door het rood de druppel was...

Net zoals zonder handen fietsen, ken iemand wiens ouders hem konen afhalen op het politiekantoor na "een poging tot zelfdmoord" (zonder handen fietsen dus en da's al 20j terug geloof ik)

dat is wel heel extreem :') :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:33

Godallemachtig, die was echt een beetje levensmoe lijkt het wel! In Belgie (waar ik het verkeer toch al stukken onoverzichtelijker en dus gevaarlijker vind als in NL) door een rood stoplicht knallen in draf met je paard en nog bellend ook, die vroeg er echt om zeg!! 8)7

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:44

petitparis schreef:

Er naast ben je ook bestuurder, dus zou je ook niet mogen bellen. Van bellen te paard maak ik zelf niet echt een probleem, zeker als je gewoon even aan het stappen bent. In tegendeel, als ik alleen op buitenrit ben bel ik sowieso om het half uur naar 1 van mijn ouders om te laten weten waar ik uithang. Puur voor veiligheid, dat mocht ik er af gekletterd zijn ze na een half uur alarm slaan mocht ik al niet geholpen zijn door een omstander.

Het door rood rijden vind ik wel terecht bestraft. Niet alleen was ze daardoor een gevaar voor de rest van de weggebruikers, maar ook haar eigen veiligheid heeft ze in gevaar gesteld daardoor.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:58

Geheel terecht, levensgevaarlijk zo. Daarbij vind ik trouwens dat handheld bellen op de fiets ook verboden zou moeten worden.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:16

Ik heb ook wel eens gebeld te paard alleen maar me moeder dat ik nog op buitenrit ben en dat ik wat later ben

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:25

trysteffy schreef:
Ik heb ook wel eens gebeld te paard alleen maar me moeder dat ik nog op buitenrit ben en dat ik wat later ben

Bellen is bellen......al is het met de koning.
Maar die tante in België is écht lomp.
Met deze actie is ze een gevaar voor haar paard, voor derde en ja, zélf kan ze ook nog eens een buts op haar neus oplopen.
Niet zeuren.......lekker terecht betalen die boete!!