Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
poesjes123 schreef:ik vind het best wel opvallend dat ineens allerlei paarden uit hun weilanden ontsnappen....
rea schreef:Heeft dit niet eerder te maken met het seizoen ?
Paarden staan nog wel op het land, maar dit gras bevat amper inhoud.
De dieren die geen of te weinig hooi bijkrijgen, staan constant met een knorrende maag.
Misschien daarom wel dat ze gaan zoeken naar voedsel en zo, al reikend over hun omheining, de boel slopen en kunnen ontsnappen ?
Citaat:Bovendien is het dan nog grauw en grijs weer, vroeg donker, waardoor de zichtbaarheid voor autobestuurders dan weer erg verslechterd.

countryhorse schreef:Paarden moeten toch 24 uur buiten dat is wat iedereen schreeuwt, men vergeet dat als er geen gras is ze bij de buurman gaan kijken. Zien het hier ook steeds meer, kale weides, ontsnappingen. je word er als automobilist niet vrolijk van.
Huertecilla schreef:Dus als iemand het draad van mijn wei kapot maakt en mijn paard laat ontsnappen, is dat mijn verantwoordelijkheid?Ja, weidegang maakt onderdeeluit van dierenwelzijn.
Het blijft een kwestie van een deugdelijke omheining.
1. Een loslopend paard hoort niet op de openbare weg.
2. Iedere weggebruiker mag er van uit gaan dat er geen loslopende paard op de weg loopt.
Einde discussie.
Kwaadwil is een uitzondering en een wel ERG makkelijk argument. Gelukkig ontslaat het de eigenaar niet van verantwoordelijkheid. Hooguit van verwijtbare schuld.
KoudbloedKim schreef:Dus als iemand het draad van mijn wei kapot maakt en mijn paard laat ontsnappen, is dat mijn verantwoordelijkheid?