Twee gewonden bij ongeval met koets in Rosmalen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Twee gewonden bij ongeval met koets in Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 15:23

http://www.bokt.nl / http://www.112vandaag.nl
Ingezonden door cellibelli

Zondagmorgen heeft zich een zeer ernstig ongeval voorgedaan op de Weteringsstraat tussen Maliskamp en Vinkel in Rosmalen. Op de weg is een paard met wagen op hol geslagen. De beide inzittenden, twee mannen uit Berlicum, werden daarbij uit de wagen geslingerd. Het paard ontdeed zich een twintigtal meter verderop van de wagen die op de kant achterbleef. De beide mannen raakten ernstig gewond, onder meer aan het hoofd. Het ambulancepersoneel kreeg assistentie van de trauma-arts die per helikopter naar de onheilsplek werd vervoerd.

Een van de mannen is met een ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. De toestand van de andere man is zorgelijk. Hij werd met de helikopter naar het Radboud-ziekenhuis in Nijmegen overgevlogen. Het paard is opgevangen door een passant en tijdelijk ondergebracht bij een nabijgelegen boerderij.

Foto's zijn hier te zien.

Bambolina

Re: Twee gewonden bij ongeval met koets in Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:31

zo, die heeft zichzelf knap van z'n tuig ontdaan..
Hopelijk valt het mee voor de koetsiers :(:)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:57

Jeetje, dat is schrikken zeg! Gelukkig heeft het paard zich los weten te maken uit het tuig. Hopelijk valt het allemaal mee met de koetsiers. :(:)

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 16:09

Hoop ook dat het mee zal vallen en goed komt maar ik ben bang dat als je door de heli wordt meegenomen het niet mee zal vallen. Vaak gebruiken ze de heli's om snel ter plaatse een arts te krijgen maar gaan ze alsnog met ambu naar het ziekenhuis.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 16:41

Ik weet niet of deze menners een cap droegen, mocht het niet zo zijn dan word het tijd dat dit wettelijk verplicht word. Niet dat het ernstig letsel altijd zal voorkomen maar misschien maakt het net dat kleine beetje verschil uit.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 17:31

een haflinger dus, hoe kan dit nu?! Sterkte voor de gewonden!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:05

bigone schreef:
Ik weet niet of deze menners een cap droegen, mocht het niet zo zijn dan word het tijd dat dit wettelijk verplicht word. Niet dat het ernstig letsel altijd zal voorkomen maar misschien maakt het net dat kleine beetje verschil uit.

Klopt, moet eerlijk bekennen dat de paar keer dat ik buiten ga eigenlijk ook geen cap op heb, volgend jaar toch maar een extra cap aanschaffen

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:07

Nou, ik ken Haflingers waar ik niet achter ga zitten op een koets, wat een rot ongeluk. Dan gaat een cap ook niet echt helpen.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:17

bigone schreef:

En daar gaan we weer. Sorry, maar ik word hier zo ziek van. Kan je zeggen dat je met een kar zo'n rotvaart hebt. Dat je ook met een cap op alsnog zwaar letsel krijgt.
Heb een aantal jaren geleden ook een zeer ernstig menongeluk voor mijn ogen zien gebeuren. Menner overleed die nacht aan zijn verwondingen. En het eerste wat er toen werd gezegd, hadden ze maar een cap op moeten hebben. Had het meegevallen met het letsel van de menner.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:21

max66 schreef:

Bij mijn weten is een haflinger een paard, dus vluchtdier. Zelfs t makste dier kan er vandoor gaan.

Sterkte voor de betrokkenen

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:35

Denk dat het makkelijk is om ook maar ergens een vorm van kritiek te vinden op een ongeluk.
Weer cap/ geen cap, paard of koetsier onervaren, tuig niet goed aangebracht.......

Een ongeluk zit in een klein hoekje en als je met dieren bezig bent kan dat wel eens een héél klein hoekje zijn.
Dit is in ieder geval hárd gegaan als je zo de schade ziet.
Gelukkig was er ook publiek bij dat zichzelf nuttig maakten.
Hopelijk kunnen beide mannen het straks nog na vertellen, en is het paard met de schrik vrijgekomen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:38

FriesWytske schreef:
bigone schreef:

En daar gaan we weer. Sorry, maar ik word hier zo ziek van. Kan je zeggen dat je met een kar zo'n rotvaart hebt. Dat je ook met een cap op alsnog zwaar letsel krijgt.
Heb een aantal jaren geleden ook een zeer ernstig menongeluk voor mijn ogen zien gebeuren. Menner overleed die nacht aan zijn verwondingen. En het eerste wat er toen werd gezegd, hadden ze maar een cap op moeten hebben. Had het meegevallen met het letsel van de menner.

FriesWytske en ik word soms ziek van mensen die niet echt goed lezen. Ik geef nergens kritiek maar aangezien je in het openingsbericht leest, ernstig hoofdletsel!! Dan lees mijn post misschien zo dat je er niet ziek van word, ik veroordeel namelijk nergens. Cap is eigen verantwoording en ondanks cap ben ik in de jaren in de paarden verschillende bekenden kwijtgeraakt, met cap en zonder cap. Ik denk dat het dragen van een cap bij paardensport gewoon overal verplicht zou moeten zijn, los van het feit of het wel of niet dodelijke ongevallen kan voorkomen.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:43

max66 schreef:

Omdat een haflinger ook een gewoon een paard is en juist met de 'braafste' gebeuren de meeste ongelukken. (Die regel gaat echt niet altijd op)

Als ik de foto's van het nieuws item bekijk zie ik een man en een kind allebei met een helm op lopen.

Pff nooit leuk om zulke ongelukken te lezen en wens daarom alle betrokkenen enorm veel sterkte toe!

LifeWithNoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:47

Wat een naar ongeval. Denk je lekker een ontspannen tochtje te gaan maken op deze prachtige herfstdag... gebeurt er zoiets. Hopelijk komen de menners er beiden weer bovenop.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:36

"Als ik de foto's van het nieuws item bekijk zie ik een man en een kind allebei met een helm op lopen."

Er staat in het kranten artikel "Het paard is opgevangen door een passant en tijdelijk ondergebracht bij een nabijgelegen boerderij."

Zo te zien zijn dat vader en zoon (o.i.d.) die aan het fietsen waren, die het paard hebben gevangen.
Dat heeft dus niks te maken met de cap op de wagen.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:38

Nieuwsbericht :
"Een 61-jarige man was volgens de politie na het ongeluk niet aanspreekbaar. Hij heeft ernstige verwondingen aan zijn hoofd en is met een traumahelikopter naar een ziekenhuis in Nijmegen gebracht.

Een 68-jarige man ging per ambulance naar een ziekenhuis in Den Bosch. Ook hij is gewond geraakt aan zijn hoofd."

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:30

straks bij hart van Nederland

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:32

WendyLotte schreef:
"Als ik de foto's van het nieuws item bekijk zie ik een man en een kind allebei met een helm op lopen."

Er staat in het kranten artikel "Het paard is opgevangen door een passant en tijdelijk ondergebracht bij een nabijgelegen boerderij."

Zo te zien zijn dat vader en zoon (o.i.d.) die aan het fietsen waren, die het paard hebben gevangen.
Dat heeft dus niks te maken met de cap op de wagen.

Sorry een foutje kan ook gemaakt worden :j

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:39

Jeetje wat een heftig ongeluk. Hopen dat de beide mannen goed herstellen.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 23:52

Regionale nieuws
"De beide mannen raakten ernstig gewond, onder meer aan het hoofd. Het ambulancepersoneel kreeg assistentie van de trauma arts die per helikopter naar de onheilsplek werd vervoerd.
Een van de mannen is met de ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. Hij lijkt het ,naar het zich aan laat zien, redelijk te maken.
De toestand van zijn kompaan is zorgelijk. Hij werd met even na half twaalf de helikopter naar het Radboud-ziekenhuis in Nijmegen overgevlogen."

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 07:08

Triest.
Het was zo'n mooie dag voor een ritje met de koets. En dan gebeurt zoiets verschrikkelijks. :(:) sterkte voor alle betrokkenen.

Lief van die voorbijganger om zo met het paard te blijven stappen. _/-\o_

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:42

WendyLotte schreef:
Regionale nieuws
"De beide mannen raakten ernstig gewond, onder meer aan het hoofd. Het ambulancepersoneel kreeg assistentie van de trauma arts die per helikopter naar de onheilsplek werd vervoerd.
Een van de mannen is met de ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. Hij lijkt het ,naar het zich aan laat zien, redelijk te maken.
De toestand van zijn kompaan is zorgelijk. Hij werd met even na half twaalf de helikopter naar het Radboud-ziekenhuis in Nijmegen overgevlogen."

Heren zijn beide stabiel de nacht door gekomen. Een man is aanspreekbaar geweest, hij had waarschijnlijk vooraf een hersenbloeding gekregen. Een man heeft alles gebroken wat je in hoofd kunt breken. Deze man word kunstmatig in coma gehouden vanwege de pijn.
Dit zijn ervaren menners geweest. Ervaring of geen ervaring. Ongeluk zit in een klein hoekje. Bron is naaste familie van mij, zij kent deze mensen van dichtbij.

Heftig zeg, hopelijk herstellen ze beide goed :(:)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:47

Wat een ontzettend vervelend ongeluk met meteen ook zo'n ernstige gevolgen. Ik kan alleen maar hopen dat ze beide goed herstellen.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:51

Jolandaa_ schreef:
Heren zijn beide stabiel de nacht door gekomen. Een man is aanspreekbaar geweest, hij had waarschijnlijk vooraf een hersenbloeding gekregen. Een man heeft alles gebroken wat je in hoofd kunt breken. Deze man word kunstmatig in coma gehouden vanwege de pijn.
Dit zijn ervaren menners geweest. Ervaring of geen ervaring. Ongeluk zit in een klein hoekje. Bron is naaste familie van mij, zij kent deze mensen van dichtbij.

Heftig zeg, hopelijk herstellen ze beide goed :(:)

Pff echt heftig zeg, om dat zo te lezen. :(:)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 19:00

Bah.. Naar hoor!
Hopelijk herstellen beide heren voorspoedig..