Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bigone schreef:Ik weet niet of deze menners een cap droegen, mocht het niet zo zijn dan word het tijd dat dit wettelijk verplicht word. Niet dat het ernstig letsel altijd zal voorkomen maar misschien maakt het net dat kleine beetje verschil uit.
bigone schreef:Ik weet niet of deze menners een cap droegen, mocht het niet zo zijn dan word het tijd dat dit wettelijk verplicht word. Niet dat het ernstig letsel altijd zal voorkomen maar misschien maakt het net dat kleine beetje verschil uit.
FriesWytske schreef:bigone schreef:Ik weet niet of deze menners een cap droegen, mocht het niet zo zijn dan word het tijd dat dit wettelijk verplicht word. Niet dat het ernstig letsel altijd zal voorkomen maar misschien maakt het net dat kleine beetje verschil uit.
En daar gaan we weer. Sorry, maar ik word hier zo ziek van. Kan je zeggen dat je met een kar zo'n rotvaart hebt. Dat je ook met een cap op alsnog zwaar letsel krijgt.
Heb een aantal jaren geleden ook een zeer ernstig menongeluk voor mijn ogen zien gebeuren. Menner overleed die nacht aan zijn verwondingen. En het eerste wat er toen werd gezegd, hadden ze maar een cap op moeten hebben. Had het meegevallen met het letsel van de menner.
max66 schreef:een haflinger dus, hoe kan dit nu?! Sterkte voor de gewonden!
WendyLotte schreef:"Als ik de foto's van het nieuws item bekijk zie ik een man en een kind allebei met een helm op lopen."
Er staat in het kranten artikel "Het paard is opgevangen door een passant en tijdelijk ondergebracht bij een nabijgelegen boerderij."
Zo te zien zijn dat vader en zoon (o.i.d.) die aan het fietsen waren, die het paard hebben gevangen.
Dat heeft dus niks te maken met de cap op de wagen.
WendyLotte schreef:Regionale nieuws
"De beide mannen raakten ernstig gewond, onder meer aan het hoofd. Het ambulancepersoneel kreeg assistentie van de trauma arts die per helikopter naar de onheilsplek werd vervoerd.
Een van de mannen is met de ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. Hij lijkt het ,naar het zich aan laat zien, redelijk te maken.
De toestand van zijn kompaan is zorgelijk. Hij werd met even na half twaalf de helikopter naar het Radboud-ziekenhuis in Nijmegen overgevlogen."
Jolandaa_ schreef:Heren zijn beide stabiel de nacht door gekomen. Een man is aanspreekbaar geweest, hij had waarschijnlijk vooraf een hersenbloeding gekregen. Een man heeft alles gebroken wat je in hoofd kunt breken. Deze man word kunstmatig in coma gehouden vanwege de pijn.
Dit zijn ervaren menners geweest. Ervaring of geen ervaring. Ongeluk zit in een klein hoekje. Bron is naaste familie van mij, zij kent deze mensen van dichtbij.
Heftig zeg, hopelijk herstellen ze beide goed