Mishandelde pony dood aangetroffen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Mishandelde pony dood aangetroffen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 18:30

Persbericht ANP / http://www.bokt.nl
Ingezonden door Bokkers Dapper, Nayomie en linnie050

In het Gelderse Hierden is een dode pony gevonden in een weiland. De merrie had een aantal wonden en is volgens de dierenarts zeker mishandeld. Maar de verwondingen waren niet zo ernstig dat het dier daaraan is overleden.

De pony werd vrijdagochtend gevonden aan de Kleine Mheenweg in het dorp bij Harderwijk, waar ze in een weiland stond met meerdere paarden. Het dier had een snijwond bovenop haar hoofd en een aantal kleine andere verwondingen. De eigenaar is voor het laatst op donderdagavond geweest.

Na onderzoek wist de dierenarts zeker dat het dier is mishandeld, maar was het ook meteen duidelijk dat de verwondingen niet de doodsoorzaak zijn. Waaraan de pony wel is overleden blijft onduidelijk. Er wordt verder geen sectie verricht.

Een ieder die denkt iets gezien te hebben kan zich melden bij de politie.

paardje1983

Re: Mishandelde pony dood aangetroffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 18:33

Dat was vanmiddag op het nieuws op de radio. werdt alleen gezegd dat ie mishandeld was.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 18:40

Aan dit soort verhalen zullen we wel nooit kunnen wennen.
Maar zolang mensen elkaar nog de kop inslaan zullen dieren wel nooit veilig zijn.
Ik zou niet rustig kunnen slapen zolang mijn dieren zonder toezicht buiten zijn.

Juliette61

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 18:45

Vreselijk, arme pony!
Dat mensen zich niet doodschamen, om zich af te reageren op en weerloos, onschuldig dier! _-:(

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 18:51

Gadverdamme, bah. :n

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 18:52

Ik had wel sectie laten doen. Kan van alles zijn gebeurt. Hoeft echt geen mishandeling te zijn.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 19:19

begrijp inderdaad niet dat er geen sectie wordt verricht. Als de eigenaar daar geen geld voor heeft (of wil uitgeven) Kan de politie zoiets ook doen of de da.. heel raar. Je wil toch weten hoe en wat?

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 19:43

Verschrikkelijk!
Zal het die paardenmishandelaar geweest zijn?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 19:44

Ka goed zijn dat het beest is overleden door stress!!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 20:36

of er is van binnen iets geknapt of bijv hersenbloeding ect.. waardoor is die nog ergens tegen aan gelopen / gerent..

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 20:43

Wat vreselijk dit.

Kan ook bloedvergiftiging zijn wat fataal is geworden.

Ellenvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 20:44

arm dier :( de eigenaar geeft ook niet om zijn paard dan. donderdag voor het laatst geweest en geen sectie doen..

Chapeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 20:55

Ellenvm schreef:
arm dier :( de eigenaar geeft ook niet om zijn paard dan. donderdag voor het laatst geweest en geen sectie doen..

Nou nou dat vind ik wel heel wat om te zeggen... Ieder kan zo zijn redenen hebben om geen sectie te willen doen, zegt helemaal niks hoeveel ze van het beestje gehouden hebben.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 21:01

Ellenvm schreef:

Zit jij 24 uur per dag naast je paard dan? }:0
Eigenaar is donderdag avond geweest, en vrijdag ochtend is de pony gevonden. Oftewel.. Een logische tussenpoos om als eigenaar er even niet te zijn geweest.
Dat er geen sectie zal worden verricht is inderdaad wat vreemd omdat er geen doodsoorzaak is vastgesteld ( zou ik ook willen weten in zo'n rare situatie) maar je kent de situatie niet en het verhaal erachter. Nooit oordelen voor je alles weet...

zosja24Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 21:21

de paarden daar staan op een zeer natuurlijke wijze daar in de polder aan het water.
ik vind het zeer asociaal om zoiets te kunnen zegen .
de paarden worden gevoerd en worden bekeken niemand zit 24/7 bij je paard.
dat is net zo'n dome opmerking als dat je 10 min weg bent en er gebeurd iets ja had je er maar langer moeten zijn...
de eigenaren zijn bekende fokkers van het new forest maar de politie valt ook wel mee hoe ze opletten ik komt zelf uit de regio en het valt me tegen hoeveel politie er rijdt (niets)

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 22:10

jeetje :( komt geen einde aan lijkt wel en gewoon weer zo dichtbij , arm dier en arme eigenaar ,
het zal je paardje maar zijn ,
sterkte voor iedereeen die ermee te maken heeft

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 22:12

zosja24 Dat is niet de schuld van de politie he,dat ze weinig controleren.Ze hebben te weinig politie.
Het Kabinet is hier de schuldige door te bezuinigen bij de politie.

Ik hoorde dit nieuws via de App.er werd gezegd dat de oren eraf waren gesneden en ogen eruit gesneden waren.De persoon hoorde dat van iemand uit Hierden.Of het waar is?

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 22:17

gohya schreef:
zosja24 Dat is niet de schuld van de politie he,dat ze weinig controleren.Ze hebben te weinig politie.
Het Kabinet is hier de schuldige door te bezuinigen bij de politie.

Ik hoorde dit nieuws via de App.er werd gezegd dat de oren eraf waren gesneden en ogen eruit gesneden waren.De persoon hoorde dat van iemand uit Hierden.Of het waar is?

-O-

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 02:53

Wat vreselijk voor de eigenaren.
Wel geen sectie na zoiets dat is ieder voor zich en dat doet er niet toe het gaat er hier om dat er al weer een paard is mishandeld door 1 of andere %) |o :r

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 08:13

gohya schreef:

Als dat waar is kan ik me voorstellen dat de eigenaar geen behoefte heeft om sectie uit te laten voeren.

Loes'sCorner schreef:
Ka goed zijn dat het beest is overleden door stress!!

Hierin kan ik me dan heel goed in vinden gezien het bovenstaande. Bovendien krijg je met het uitvoeren van een sectie toch niet je pony terug.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 08:16

gohya schreef:

Daar klopt alvast niets van. Jammer dat dit soort indianenverhalen de wereld in geslingerd worden.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 08:30

Ellenvm schreef:

Donderdag avond geweest en vrijdag ochtend gevonden, dat kan mij ook overkomen en jou ook daar kun je niks aan afleiding of iemand wel of niet van zijn dier houd.
En hij is niet aan de verwondingen overleden (misschien wel door de handeling) en sectie of niet terug komt die pony er niet mee...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 09:18

Cayenne schreef:
gohya schreef:

Daar klopt alvast niets van. Jammer dat dit soort indianenverhalen de wereld in geslingerd worden.

Ik geloofde het al meteen niet en nu nog niet,maar die persoon blijft zeggen dat het waar is.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 09:18

Ja lekker... ik woon er in de buurt, het is hier al vaker raak geweest, Ermelo, Harderwijk en nu Hierden.

Dat van de oren schijnt te kloppen, dat hoor ik dus ook massaal.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 09:27

gohya schreef:
Cayenne schreef:

Ik geloofde het al meteen niet en nu nog niet,maar die persoon blijft zeggen dat het waar is.

Dan vraag ik me af hoe/waarom die persoon het zo goed 'weet'