Zijn paardenmensen echt zo anders dan mensen zonder een hinnikende viervoeter? Twintig manieren waarop paarden je leven voor goed veranderen:
1. Je klikt met je tong wanneer je wilt dat iemand opzij gaat
2. Een korte broek met laarzen is een prima outfit voor een bezoek aan de supermarkt, toch?
3. Je denkt dat de consistentie van paardenmest een acceptabel onderwerp is voor ieder gesprek
4. Je moet lachen wanneer je minibaaltjes stro en hooi ziet voor extraordinaire prijzen in een dierenwinkel
5. Wanneer je rent lijkt het meer op een galop
6. Je merkt een kreupelheid bij mensen en honden op
7. Je moedigt met je zit je auto aan om van baan te wisselen...
8. ...en je geeft hem vervolgens een klopje op het dak na een ritje
9. Je vindt het niet raar om uit een tuinslang te drinken, en op een extra warme dag durf je ook wel een slok te nemen uit de automatische waterbak
10. Je geeft links- en rechtsom aan met "binnenhand" en "buitenhand"
11. Bij het kopen van vijf flessen zilvershampoo mompel je bij de kassa: "Schimmel.... mestvlekken.... wedstrijd."
12. Je loopt niet te dicht achter mensen die je niet kent... misschien trappen ze wel
13. Je vraagt aan je vriendin wanneer ze moet veulenen als ze in verwachting is
14. Je vergelijkt alle prijzen met paardenartikelen: wil ik deze spijkerbroek of toch liever startgeld voor een wedstrijd? Ga ik uiteten of koop ik een nieuwe winterdeken?
15. Je armen zijn bruiner dan je benen omdat je elke zomer in een rijbroek doorbrengt
16. Wanneer je als passagier in de auto zit, bedenk je hoe het is om over alle hekken langs de weg te springen
17. Je telt je passen zodat je goed uitkomt als je een stoep op stapt of de trap op moet
18. Je stapt altijd links op en af van je fiets
19. Je zegt "Ho!" tegen een winkelwagentje
20. De postbode staat vreemd te kijken als je bevroren sperma in je brievenbus ontvangt