Welsh Cob pony wint Grand Prix in Kentucky [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Welsh Cob pony wint Grand Prix in Kentucky [video]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 12:39

* http://www.bokt.nl / http://www.horseandhound.co.uk
Ingezonden door Bokker Leprycorn

Afbeelding

Een Wels Cob pony van slechts 1.45 meter stokhoogte heeft laten zien dat je niet groot hoeft te zijn om een Grand Prix Kampioenschap te winnen. De pony zette met een score van 71.375% de eerste plaats op zijn naam in Amerika.

De pony, genaamd North Forks Cardi, is een bruine dekhengst en wordt gereden door Jessica Wisdom. Hij won de Grand Prix Freestyle Championship bij de US Dressage Finals in Kentucky. De hengst is niet alleen klein van formaat, maar wordt ook nog eens gereden op een trens. Het duo liet negen andere combinaties achter zich.

"De kür op muziek is het onderdeel waarin hij uitblinkt. Op het moment dat hij de muziek hoort, voel je dat hij groeit. Niemand zou hem 1.45 meter geven!" zegt zijn ruiter Jessica. "Het enige dat hij hoeft te doen is de rockster zijn die hij is. Hij heeft een ego zo groot als de staat Texas. Hij lijkt 30 centimeter groter te worden en te zeggen: "Kijk mij eens!"."

Jessica zegt dat fitheid de sleutel is tot het succes van Cardi. Zij houdt hem in vorm door gevarieerd te trainen, waaronder ook strandritten, cross-country en veehoeden onder vallen.

Cynn
Fotograaf

Re: Welsh Cob pony wint Grand Prix in Kentucky [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:45

Had het op FB gezien, het is echt een prachtig dier :+: Daar hoeft geen strik omheen!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:48

Leuk! Knap hoor. Hier in Nederland had hij geen 71 % gelopen denk ik maar toch een hele prestatie voor een Welsh cob.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:01

Waarom niet? Ik zie veel minder fijne combinaties ook die scores bij elkaar rijden. :=
Het is gewoon netjes gereden. Waarom moet er dan zo'n "hier in Nederland zou ze het niet gekregen hebben" reactie komen? Op dressuur gebied valt het me vaker op dat Nederland zich best "heer en meester" voelt en het ook nodig vindt om die zelfingenomen "status" te bevestigen door andere landen hun wedstrijden en jureringskunsten naar beneden te halen. (want dat doe je door te zeggen dat ze het in Nederland niet bij elkaar gereden zou hebben.) :o
Is een "he wat knap dat ze dat zo maar even flikt met een welsh cob (pony dus, en een echte met zijn 1.45 en geen klein paard -wat dan voor E pony door gaat in Nederland-) tussen de paarden en fijn gereden!" (want kom op, dit is gewoon een nette proef. Klaar.) Niet voldoende. (blijkbaar niet) en waarom niet?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 11-11-14 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Secretss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:03

Wat een geweldig en prachtig dier! Helemaal verliefd!!!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:04

Wat goed van zo'n ukkie :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:05

Maar in Nederland had hij zeker dik boven de 60 % gezeten en dat is niet verkeerd. Ik had niet het gevoel naar een pony te kijken, vooral omdat hij en zijn amazone perfect bij elkaar passen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:15

Ben het eens met Suzanne F :j

Waarom zo zuur reageren als het om de Nederlandse dressuur gaat Ayasha? Dat 'we' ons heer en meester voelen (niet mijn woorden) kan er misschien iets mee te maken hebben dat we diverse ruiters in de wereldtop hebben rijden en bij ek's en wk's kandidaten voor de titel zijn.

Het is zeker knap van deze pony, maar als hij in Nederland of Duitsland gestart was had hij deze score en plaatsing ook niet gehaald denk ik.
Laatst bijgewerkt door Aranel op 11-11-14 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:19

bigone schreef:
Maar in Nederland had hij zeker dik boven de 60 % gezeten en dat is niet verkeerd. Ik had niet het gevoel naar een pony te kijken, vooral omdat hij en zijn amazone perfect bij elkaar passen.

In Nederland had hij niet mogen starten op dit niveau als pony zijnde. En dit filmpje toont heel mooi aan dat dat eigenlijk ronduit onzinnig is.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:21

Citaat:
maar wordt ook nog eens gereden op een trens.

Hier zouden veel ruiters een voorbeeld aan mogen nemen wat mij betreft.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:27

<3 wat een heerlijk ras is het toch!
Zowel het alleen op een trens rijden als kleinere paarden toelaten op hoger niveau ik ben voor :o

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:28

Ben het ook met Aranel en Suzanne F eens, al vind ik het zeker een hele prestatie!!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:30

Heel erg leuk en heel mooi op trens! Voorbeeld voor veel ruiters!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:32

Prachtig dier, en vooral op een trensje... wauw! Helemaal top!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:35

tamary schreef:
bigone schreef:

In Nederland had hij niet mogen starten op dit niveau als pony zijnde. En dit filmpje toont heel mooi aan dat dat eigenlijk ronduit onzinnig is.

_/-\o_ Amen

Nederland met zn belachelijke alleen paarden kunnen hoge dressuur. Niet dus ! Super vet! Tijd voor verandering in NL!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:38

Dat hij niet mag starten in nederland , dat klopt. Hij is maar 145 en volgens de internationale richtlijnen moet hij minimaal 148,5 ?? zijn. Maakt niet uit dat ik het bijzonder knap vind, ookal is het in ogen van velen geen top maar ik zie liever dit dier en ruiter met alle plezier en wil om te werken die het uitstraalt dan vele anderen, op dit of lager niveau.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:46

Ergens anders las ik dat hij 1.49 is.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:50

Wouw! een mooie staart, een mooie voorpluk en flinke vetlokken. zou jury in nederland ook wel eens mogen gaan accepteren. sommige kunnen er echt wat van. Mijn pony heeft in de winter ook gewoon mooie sokjes aan, maar wordt toch vaak niet gewaardeerd. Maar ik haal zijn afwateringsysteem er niet af.

Mooie combi en mooie proef. Heel cool om dit te zien.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 13:52

Def schreef:

Ik begreep dat hij 14.3 hands high is, oftwewel 145.28 centimeter.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:59

Ayasha schreef:
Waarom niet? Ik zie veel minder fijne combinaties ook die scores bij elkaar rijden. :=
Het is gewoon netjes gereden. Waarom moet er dan zo'n "hier in Nederland zou ze het niet gekregen hebben" reactie komen? Op dressuur gebied valt het me vaker op dat Nederland zich best "heer en meester" voelt en het ook nodig vindt om die zelfingenomen "status" te bevestigen door andere landen hun wedstrijden en jureringskunsten naar beneden te halen. (want dat doe je door te zeggen dat ze het in Nederland niet bij elkaar gereden zou hebben.) :o
Is een "he wat knap dat ze dat zo maar even flikt met een welsh cob (pony dus, en een echte met zijn 1.45 en geen klein paard -wat dan voor E pony door gaat in Nederland-) tussen de paarden en fijn gereden!" (want kom op, dit is gewoon een nette proef. Klaar.) Niet voldoende. (blijkbaar niet) en waarom niet?

Ha! Had het zelf niet mooier kunnen verwoorden!

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:02

Focussed schreef:
Def schreef:

Ik begreep dat hij 14.3 hands high is, oftwewel 145.28 centimeter.
Volgens deze link http://www.eqequestrian.com/cardi.html is hij 14 hands 3,5 inch, dus net geen 15 hands. Dat is ongeveer 1.51, 'gewoon' een klein paard. Leuk dier en hartstikke knap gedaan!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:05

Suzanne F. schreef:
Leuk! Knap hoor. Hier in Nederland had hij geen 71 % gelopen denk ik maar toch een hele prestatie voor een Welsh cob.

Hij maakt mooiere pirouettes dan Parcival :Y) En daarbij verder lijkt het me een hele nette proef waar meer ontspanning in waar Nederlandse ruiters nog veel van kunnen leren..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:15

Hij loopt ook best netjes maar 71% is wel erg enthousiast hoor. Maar dat neemt niet weg dat het een knappe prestatie is. Maar 65% had hier wel de max geweest denk ik.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:35

Prachtig om te zien. Eens wat anders in de bak en dan zo'n nette proef neer zetten! Het is ook een prachtige pony.

Ik weet dat de international richtlijn anders is, maar ik zou graag zien dat deze formaat pony's ook werder toegelaten, want die doen in sommige gevallen echt niet onder voor paarden.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:36

Ontzettend leuk zeg!
En vinden jullie trouwens ook niet dat ie een hééééle mooie naam heeft? (check mijn naam :') )