Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xPabloBokt schreef:Omdat 144 niet alleen voor mishandeling is. Ik denk dan dat dat nummer ook overbezet wordt. Het is de laatste tijd zo vaak raak dat je er waarschijnlijk echt beter een apart nummer voor kunt inzetten.
) Naranga schreef:Als je iemand op dat moment betrapt op mishandeling mag je daar gewoon 112 voor bellen.
Anders lijkt 144 me voldoende. Het gaat namelijk niet alleen om een telefoonnummer om te bellen maar ook om alles wat daarachter zit, mensen en diensten die de melding in behandeling kunnen nemen. En meldingen van mishandeling komen via 144 rechtstreeks bij de (dieren)politie in de juiste regio terecht.

Naranga schreef:Als je iemand op dat moment betrapt op mishandeling mag je daar gewoon 112 voor bellen.
Anders lijkt 144 me voldoende. Het gaat namelijk niet alleen om een telefoonnummer om te bellen maar ook om alles wat daarachter zit, mensen en diensten die de melding in behandeling kunnen nemen. En meldingen van mishandeling komen via 144 rechtstreeks bij de (dieren)politie in de juiste regio terecht.