In het weekend van 1 en 2 november keert Paard&Koets weer terug op de hippische kalender en zal plaats vinden op het Nationaal Hippisch Centrum in Ermelo. Academy Events heeft de organisatie van het 31 jaar oude evenement in handen.
Paard&Koets biedt een veelzijdig programma aan waarbij diverse internationale menners aanwezig zullen zijn. Op de beurs zullen meer dan 80 standhouders hun mensport gerelateerde producten uitstallen. Tijdens het programma zal drievoudig wereldkampioen Boyd Exell plaats nemen op de bok van het vierspan van Hans Heus. Daarnaast zal hij educatieve clinics verzorgen. Andere menners die het programma vullen zijn Gerard Leijten, Mieke van Tergouw, Tjeerd Velstra, Glenn Geerts, Martin Hölle, Edouard Simonet, Koos de Ronde, Claudio Fumagalli en Bram Chardon.
Op zaterdag zal er een mensport-seminar plaats vinden welke in samenwerking met de KNHS wordt georganiseerd. Tijdens deze bijeenkomst staat het thema “Optimaal van start tijdens een wedstrijd” centraal. Op zaterdagavond vindt de finale plaats van de Pavo Masterclass, welke gesponsord is door ’t Peerdewinkeltje.
Op zondag zal de eerste “Paard&Koets Mennifique wisseltrofee” uitgereikt worden. Hiermee wil Paard&Koets enthousiaste personen in het zonnetje zetten die soms voor, en vaak achter de schermen, veel voor de mensport betekenen.
Tijdens de klompenmiddag krijgen bezoekers die vanaf 13.00 uur op klompen het evenement bezoeken, 50% korting aan de dagkassa van Paard&Koets.
Als afsluiting op zondag zal er een tuigpaardenwedstrijd verreden worden waarbij het aanwezige publiek als jury zal fungeren.
wij gaan ook misschien! @JudithO ik denk het wel want wij zijn thuis ook recreatieve menners en wij vinden het heel interessant ook vooral de leuke spulletjes
Joscaa
Geplaatst: 26-10-14 20:16
JudithO schreef:
Weet iemand of het ook interessant genoeg is voor de recreatieve menner zonder wedstrijdambities?
Ik men helemaal niks en doe er ook niks mee, maar ik heb me er ook prima vermaakt
Klinkt goed, alleen ik zag op het programma vooral veel dingen richting wedstrijden enzo gaan. Dus vandaar maar vraag. Maar dan zal ik eens zien of ik iemand kan strikken voor de zondag
wph1
Geplaatst: 27-10-14 09:23
Wij gaan ook weer. Zin in
jorika1986
Geplaatst: 27-10-14 14:33
JudithO schreef:
Weet iemand of het ook interessant genoeg is voor de recreatieve menner zonder wedstrijdambities?
Ja er valt genoeg te zien en er is genoeg te beleven.
Wij gaan morgen heen me vriend heeft via Martha Hoeve Texel een kaartje gekregen en gaan we morgen onverwacht toch heen. We zouden eerst wel gaan, toen niet aangezien het een heeeel druk weekend zou worden.... nu dan toch maar wel
Ik ook! Vond wel dat er héél veel van Riant was. In de Brabanthallen had je wel meer variatie, zoals de Shetland Grand National en een rassendefilé. Verder goed georganiseerd!
Ben voor het eerst in mijn leven geweest, maar weet niet of ik het voor herhaling vatbaar vind. Positief was dat alles netjes op tijd was enzovoorts Negatief vond ik de weinig variatie en de smalle doorgangen voor de bezoekers. Was dringen geblazen af en toe vandaag. Vindt dat en 250 kilometer benzinekosten lichtjes negatief.
NienSCHaap
Geplaatst: 02-11-14 19:49
Ik vind het al niet eens met de Brabant hallen te vergelijken, je hebt + en - punten aan beide kanten... Het is moeilijk maar zo voor de eerste keer (Ermelo) vond ik het niet slecht, hoop dat ze de volgende keren wel dingen 'anders' gaan aanpakken maar dat heeft meestal tijd nodig.
Inderdaad soms dringen bij de doorgangen... Ik hoorde van meer mensen feedback dat het erg klein was... Ik ben echt heel erg benieuwd hoe ze het aan gaan pakken met Horse Event op het terrein volgend jaar...