Paard dood na sprong uit trailer op snelweg in Duitsland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Paard dood na sprong uit trailer op snelweg in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 19:22

http://www.bokt.nl / RTL Nieuws
Ingezonden door papagroom

Afbeelding

In het Duitse Beieren heeft een paard de dood gevonden op de snelweg. Het dier is uit de trailer gesprongen en raakte gewond bij de val op het wegdek. Het dier overleed later ter plaatse.

De politie vermoedt dat het paard zenuwachtig was geworden en zich heeft omgedraaid, om vervolgens over de klep te springen. Achteropkomende bestuurders konden op tijd remmen, waardoor er verder geen gewonden zijn gevallen.

De bestuurster was met het paard op weg naar Ulm.

paardjes123

Re: Paard dood na sprong uit trailer op snelweg in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:23

Wat een hel

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:24

Jeetje, het zal je maar gebeuren. Hoe krijgt een paard dat een hemelsnaam voor elkaar.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:25

Jeetje zeg t zal je maar gebeuren

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:42

Jezus t zal je maar overkomen :(

Mijn vraag is dan alleen wel, hoe kun je het niet merken als je paard in de trailer omdraait, zal wel niet zonder slag of stoot gaan vooral als je het paard ook nog eens goed vast hebt staan.. Dan ga je toch zo snel mogelijk ergens stilstaan en kijken?!

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:44

CharmingS schreef:

Mijn vraag is dan alleen wel, hoe kun je het niet merken als je paard in de trailer omdraait, zal wel niet zonder slag of stoot gaan vooral als je het paard ook nog eens goed vast hebt staan.. Dan ga je toch zo snel mogelijk ergens stilstaan en kijken?!

Inderdaad! Wat vreemd.. maar wat erg zeg!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:46

CharmingS schreef:

heel veel zetten hun paard los in de trailer...

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:46

Jeetje 8)7 hoe kan zoiets gebeuren :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:47

Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat je dit zelfs bij stapvoets rijden niet altijd hoeft te merken.
Toen we mijn paard (groot [ras]) op gingen halen, heeft ze zich in de trailer omgedraaid nog voordat wij het erf af waren.
Als de vorige eigenaar niet naar ons had staan zwaaien, hadden we dat niet eens geweten.
Paard stond trouwens echt goed vast.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:48

Wat verschrikkelijk!

Ik heb 't zelf wel eens meegemaakt dat een paard is omgedraaid onderweg. Ergens een paard opgehaald en die stond aan het begin van de rit steeds wat onrustig, kenden het dier niet dus reden rustig verder, tot ik ineens in de spiegel z'n hoofd aan de zijkant van de trailer zag. Wij hadden dus ook niks gemerkt, paard stond goed vast maar had zichzelf los weten te trekken, de haak was kapot..

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:49

Finliox schreef:
Jeetje, het zal je maar gebeuren. Hoe krijgt een paard dat een hemelsnaam voor elkaar.

heel erg voor de eigenaar van het paard
heel makkelijk dit kan in een ander half paards trailer nog wel als het een wat groot paard/pony is geweest kan het zo boven de klep komen met ze hoeven
zal waarschijnlijk niet goed vast hebben gestaan

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:50

Jeetje heftig zeg!
ChamingS dit gaat makkelijker dan je denkt. Mijn pony heeft zich ook eens losgerukt en is toen omgedraaid in de trailer. Dit hebben wij niet heftig gemerkt, meer als een klein bonkje dat net zo goed omstappen zou kunnen zijn. Mijn pony sprong er echter niet uit op de snelweg maar stond lekker over de klep te kijken naar wat er achter reed.

Ilona_Mambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:51

Sodeju... Wat erg! Maar hoe kan dit gebeuren?!

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:59

Kim_Asterix schreef:
Jeetje heftig zeg!
ChamingS dit gaat makkelijker dan je denkt. Mijn pony heeft zich ook eens losgerukt en is toen omgedraaid in de trailer. Dit hebben wij niet heftig gemerkt, meer als een klein bonkje dat net zo goed omstappen zou kunnen zijn. Mijn pony sprong er echter niet uit op de snelweg maar stond lekker over de klep te kijken naar wat er achter reed.

Ik vind het gewoon een beetje vreemd, natuurlijk wel heel erg hoor!! Maar vanuit stilstaan over een hoge klep springen en dan niks merken vind ik vreemd.. Maar lijkt me verschrikkelijk voor de eigenaresse!! Ik heb altijd een camera in de trailer hangen!

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 20:03

Uit ervaring en zeggen is me altijd verteld dat als een paard onrustig is je het beste Door kan rijden ze moeten toch dan hun balans houden.. Dit deden we ook bij onrustige paarden als wie die moesten ophalen. Uiteraard nooit los op de trailer.

Ligt er ook aan waar je rijd als je wil stoppen. Op een vluchtstrook langs de snelweg zou ik niet zo snel stoppen..

Maar goed altijd achteraf praten wat beter is geweest. dit is echt dikke pech.

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 21:02

In Duitsland zie ik, veel meer dan in Nederland, paardentrailers met een zeiltje als dak. Ook is de klep soms erg kort zodat er een grote ruimte open is. Ik kan me best voorstellen dat een paniekerig paard daaruit probeert te springen en erin slaagt.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 21:06

Ik hoorde het een uurtje geleden op de radio. Ze hadden alleen wel een zeer rare woordkeuze:" De bestuurder scheurde over de Duitse snelweg."
Zo lijkt het net alsof de bestuurder als een gek aan het rijden was. Ben benieuwd hoe ze daar bij kwamen ;)

Verder natuurlijk een vreselijk ongeluk wat je niemand toewenst...

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 21:10

Ekeif96 schreef:
Ik hoorde het een uurtje geleden op de radio. Ze hadden alleen wel een zeer rare woordkeuze:" De bestuurder scheurde over de Duitse snelweg."
Zo lijkt het net alsof de bestuurder als een gek aan het rijden was. Ben benieuwd hoe ze daar bij kwamen ;)

Verder natuurlijk een vreselijk ongeluk wat je niemand toewenst...

hoorde ik ook op de radio, vond ik vrij vreemd, wie rijd er nou hard met een traileer

maar ik vind t vooral vreemd dat een paard over de klep kan springen

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:23

Er zijn echt heeeeel veel mensen die belachelijk rijden met paard in de trailer!!!

Gisteren kwam ik er eentje nog tegen die ging belachelijk hard 3 kwart over rotonde dat paard had moeite zat om te blijven staan in zijn trailer. Daarbij over lage en hoge kleppen gesproken deze was ook niet al te hoog!!!

Zo kom ik er zeker paar x per jaar tegen

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:26

AFGRIJZELIJK nieuws!

Helaas gebeuren er veel ongelukken met paardentrailers, iets wat mij diep bedroevend maakt.
Want het is zo zinloos.

Onwijs veel sterkte toegewenst aan alle betrokkenen ...

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 00:26

Ik snap helemaal niet hoe zoiets kan gebeuren. Hoe draait een paard zich uberhaubt om in de trailer? Daar hebben ze toch helemaal geen ruimte voor?

Ik blijf het altijd akelig vinden om mijn paarden in de trailer te vervoeren. En als ik dan zulke dingen hoor :(

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 01:32

Wat een akelig nieuws zeg. Het zal je maar gebeuren. Vreselijk. :\

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 02:16

Een paard in paniek is tot veel in staat helaas. Echt heel eng

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 06:57

Wat een vreselijk ongeluk! Inderdaad blijft het altijd eng zo'n ding achter je auto.

Sonador; waarom is het zinloos? Klinkt alsof je denkt dat het altijd te voorkomen is?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 07:17

Daarom ben ik zo blij met mijn camera en hoge laadklep...

Veel sterkte aan de eigenaar :(