In North Yorkshire, Groot-Brittannië deed een vrouw deze week een lugubere vondst in haar tuin. Toen Becky Warner ’s avonds laat haar vuilnis naar buiten bracht zag ze iets bewegen in de tuin. Ze liep erheen met het licht van haar telefoon en ontdekte dat het een neergeschoten, stervend paard was.
“Ik was geschokt. Ik rende terug het huis in en deed de deur op slot voor ik de politie belde.”, vertelt Warner.
Het bleek uiteindelijk te gaan om de zeven jaar oude volbloed, Kit, die Beckie huurde van de eigenaar. Beckie hield het dier in een doe-het-zelf stalling, waarbij er maandelijks een bedrag betaald moest worden aan de eigenaar van het land. Mensen uit de buurt vermoeden dat de dood van het paard een gevolg is van een geschil tussen Beckie en de landeigenaar over een schuld van 30 pond.
Naast de politie werd ook de RSPCA erbij geroepen en inspecteur Karen Colman heeft de hele nacht meegeholpen aan het onderzoek van de politie. “We zullen de politie bijstaan met onze hulp, maar de verantwoordelijkheid van het onderzoek ligt bij hen. Iedereen met informatie moet dan ook contact opnemen met de politie.”, vertelt Karen.
De politie heeft de volgende dag twee mannen gearresteerd, het zou hierbij gaan om een 36-jarige man en een 53-jarige man. “Beide mannen zullen in voorlopige hechtenis blijven zolang het onderzoek nog loopt”, vertelt de woordvoerder van de politie.
Omstanders en de pers vermoeden dat het paard neergeschoten is en vervolgens met een shovel naar de tuin van Beckie is vervoerd en daar werd achtergelaten. De verklaring van Beckie, dat zij eerder op de avond het geluid van een shovel hoorde, zou dit vermoeden bevestigen.
Het paard is overleden aan de schotwond.
UPDATE: De 36-jarige man is op borgtocht vrijgelaten. De 53-jarige man die tegelijk werd gearresteerd is vrijgelaten zonder aanklacht.
Hoe verzint een mens zoiets, hoe kun je zo wreed zijn voor een l ullig beetje geld (of welke reden dan ook trouwens). Deze mensen mogen van mij heel lang worden opgesloten en behandeld voor gestoord gedrag.
vreemd verhaal...als ik een shovel in mijn tuin hoor ga ik toch even kijken
paardje1983
Geplaatst: 16-10-14 20:39
Dat ze ruzie hebben dat kan. Maar waarom moet een dier daar weer de dupe van worden.
Anoniem
Geplaatst: 16-10-14 20:42
Brrr.. Dat lijkt me ook geen fijn aanzicht Schrik zal er goed inzitten!
Triest zeg van de dader.. Zomaar een weerloos paard (paard bewoog nog las ik? Betekent dat dat hij nog aan het lijden was toen hij in de tuin stond? Zo sneu.. )