Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
nieniet schreef:_KiMbErLeY_ schreef:Jeutje heftig!!
Maar ook zeeeer bijzonder dat die paarden hun benen breken
Zo bijzonder is dat niet. Gebeurt vaak genoeg in de rensport.
Jolliegirl schreef:Diep in rouw om de jockeys... Maar over de paarden..ho maar...
Triest dat mens en dier het leven moeten laten om een stomme sport...
Jammer weer dit.. Dat dieren hier de dupe van zijn.
Maak de sport toch eens wat veiliger!! Als het al mis gaat op de trainingen!
Jolliegirl schreef:Diep in rouw om de jockeys... Maar over de paarden..ho maar...
Triest dat mens en dier het leven moeten laten om een stomme sport...
Jammer weer dit.. Dat dieren hier de dupe van zijn.
Maak de sport toch eens wat veiliger!! Als het al mis gaat op de trainingen!
Caesar schreef:Ik denk dat het vooral zit in het tempo. Als je dan een misstapt maakt of struikelt, dan kun je best fatale gevolgen krijgen in zo'n tempo. En zoiets is snel gebeurd en gevaarlijker dan een rondje in stap.
Ontzettend sneu voor de jockeys, maar ook voor de paarden natuurlijk.
Caesar schreef:Ik denk dat het vooral zit in het tempo. Als je dan een misstapt maakt of struikelt, dan kun je best fatale gevolgen krijgen in zo'n tempo. En zoiets is snel gebeurd en gevaarlijker dan een rondje in stap.
Ontzettend sneu voor de jockeys, maar ook voor de paarden natuurlijk.
ElCamino schreef:demo-love: de paarden zijn er járen op gefokt en geselecteerd.... het zin in hun aard, in hun bloed.... ze vinden het fantastisch om te racen..... dus dat is onzin..... alle takken van sport kiezen wij voor, niet de paarden en overal gebeuren ongelukken met paarden..... rodeo, springen, dressuur...gewone buitenritjes op het strand en in het bos.....
fargo schreef:demo_love dit is denk ik niet de plek om deze discussie te voeren, hier gaat het over de omgekomen jockeys en paarden.. en een stukje respect naar hen toe.
Maak anders nieuw topic aan als je discussie aan wilt gaan!
demo_love schreef:Tevens staat de rensport wel bekend om zijn vele ongelukken. Vooroordeel, heb je cijfers? Ongetwijfeld wordt er geprobeerd het veiliger te maken, maar dat lijkt nog niet erg te lukken. Cijfers? Springen en dressuur zijn wat dat betreft veel verder kwa veiligheidseisen, hoewel het ook daar incidenteel misgaat. Welke veiligheidseisen? Maar ik vind dat het bij de rensport wel de spuigaten uitloopt. Jij vind ja....
[VN] Ongelukken tijdens gevaarlijke race in Engeland *Foto's*
[VN] Hoofd niet wegdraaien wanneer paard sterft in de rensport
Gelukkig treden ze bij de military en SGW tegenwoordig wel goed op. Dat is ook een proces geweest waar jaren overheen zijn gegaan. serieus?