Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Stephanie schreef:Fear appeal slaat toch niet aan. Het levert misschien wat publiciteit op. Maar de beoogde gedragsverandering(?) zal wel uit blijven.
Dat geld wat hierin gestoken is hadden ze beter in andere zaken kunnen stoppen.
eukje schreef:Prima aktie!
In Australië gaat veel meer om in de racerij dan in ons kikkerlandje. Meer geld, meer paarden en meer ellende.
Van mij mag er ook een bord met een plofkip, kistkalf of mestvarken in de supermarkt staan bij het vlees. En 1 van de biologische variant.
Kun je net als bij het omstreden bord bewust kiezen!
Citaat:"Om een dood dier, of dit nu een paard, hond of kat is, op een reclamebord te zetten is ernstig onsmakelijk en ongepast."
) over gepraat wordt en er weer een paar mensen zijn die zich gaan afvragen of de paardenraces wel zo "paardvriendelijk" zijn : niet dus, als er veel geld in om gaat ( en dat gaat er bij de rensport) gaat het ten koste van de paarden die soms letterlijk kapotgereden worden, onder de pijnstillers de race in gaan en na verloop van tijd, als de blessures echt niet meer te verdoezelen zijn, worden ingeslapen of "opeens" hun benen breken.
_San87_ schreef:Ik heb nog nooit een dood paard zien staan, eigenlijk.
Lusitana schreef:Er is ook zoveel onwetendheid bij activisten. Ik had laatst nog een discussie over het euthaniseren van een paard met gebroken been op de renbaan, omdat, dacht de poster van de foto´s, zo´n eigenaar geen geld over heeft voor herstel.
Ik heb kalm uitgelegd dat euthanasie in de meeste gevallen genadiger is dan maandenlang lijden en alsnog moeten worden afgemaakt omdat de genezing van gebroken benen bij paarden niet zo simpel gaat. Gelukkig was er ook meteen een dierenarts bij die dit bevestigde en er nog dieper op in ging.
. Tink89 schreef:Op zich wel shockeren en angstig maken wel, maar dan moet de boodschap veel shockerender zijn dan deze en moet het voor de ontvangers van de boodschap meteen duidelijk zijn hoe ze daar iets aan kunnen doen... Deze stunt is gewoon ondoordacht en in compleet.
.