Bejaarde man en twaalf paarden verongelukt in Canada

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Bejaarde man en twaalf paarden verongelukt in Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 18:36

http://www.bokt.nl / http://www.horsetalk.co.nz

Afbeelding

Een 85-jarige bestuurder van een SUV en twaalf paarden zijn afgelopen donderdag om het leven gekomen bij een verschrikkelijk ongeluk op een Canadese snelweg.

Er ontstond een botsing tussen de SUV en de oplegger. De oplegger, waarin 27 slachtpaarden vervoerd werden, kantelde hierdoor. Negen dieren stierven door de klap die de oplegger maakte. Nog drie andere paarden zijn op de plaats van het ongeluk op advies van de veearts uit hun lijden verlost door de politie. De bestuurder van de vrachtwagen bleef ongedeerd. De SUV eindigde door de botsing op zijn kop, de bestuurder daarvan overleed ter plaatse.

De oplegger moest opengeknipt worden om de paarden te bevrijden. Kort nadat alle paarden de oplegger verlaten hadden, brak er brand uit. Deze brand kon snel geblust worden door de lokale brandweer. De paarden die het ongeluk overleefd hebben zijn met een andere vrachtwagen verder vervoerd.

Lokale media melden dat op het drukke kruispunt waar het ongeluk plaatsvond vaker ongelukken gebeuren. Inwoners willen dat er een viaduct komt.

Anoniem

Re: Bejaarde man en twaalf paarden verongelukt in Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 18:39

Wat vreselijk...!

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 18:42

De paarden zijn gelukkig veilig verder vervoerd richting slachthuis?! :brr: ;(

bolerotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 18:45

zimbabwe schreef:

Vreselijk bericht en hmmn ja denk wel dat de rest alsnog geslacht word

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 18:48

Toch vreemd he! onder weg naar het slachthuis, op het nippertje een ongeval overleefd. En een paar uur later wordt je alsnog gedood.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 18:48

Ja, waarom niet?Als ik mijn paard naar de slacht stuur omdat ze stuk is, is ze echt niet ineens pijn vrij na een ongeluk....Snap die redenatie niet zo :)

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 18:56

Wat een dramatisch einde voor deze paarden... een ongeval en traumatische ervaring tijdens het vervoer en dan wederom vervoerd worden en alsnog geslacht. Daar kan mijn hart echt om bloeden. Arme dieren ;(

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 18:58

ach wat sneu....

bolerotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:02

Niet alle paarden die "stuk" zijn worden geslacht. Ook gezonde paarden die zo de sport in kunnen krijgen de kop eraf.. zo is de mens en denk dat t beter is voor een paard met zown trauma

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:04

ruitje schreef:
Ja, waarom niet?Als ik mijn paard naar de slacht stuur omdat ze stuk is, is ze echt niet ineens pijn vrij na een ongeluk....Snap die redenatie niet zo :)

Waarom moesten deze paarden nog vervoerd worden en konden ze niet ter plekke na zon traumatische ervaring door de dierenarts afgespoten worden net zoals degene die te ernstig verwond waren.

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:07

Dat was misschien wel humaner geweest denk ik ja!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:21

idylle schreef:
ruitje schreef:

Waarom moesten deze paarden nog vervoerd worden en konden ze niet ter plekke na zon traumatische ervaring door de dierenarts afgespoten worden net zoals degene die te ernstig verwond waren.

Wellicht omdat een dierenarts geld kost, en omdat ze bij de slacht geld ervoor krijgen :) De wereld is hard...

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:26

Want een groep paarden afspuiten op de weg is humaan? Het is allemaal prut....Maar als jij een trailerongeluk krijgt, vervoer je je paard ook weer verder ( neem ik aan....) , dan geef je je paard een een rit na een traumatische ervaring.

Die paarden wisten niet waar ze naar op weg waren, wij wel, daarom heeft het voor ons zo'n extra lading...

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:29

idylle schreef:
ruitje schreef:

Omdat het vlees verder nog prima bruikbaar is?
Vind het een beetje onzin om het paard dan maar af te maken terwijl het verder niks mankeerd. Imo een grotere verspilling van een leven/vlees dan ze gewoon verder naar het slachthuis te sturen.

En niet alles "is gezond en kan zomaar de sport in". Als het gefokte slachtpaarden waren zijn het hoogstwaarschijnlijk belgen geweest.
Tenzij het (ot)tb waren waarvoor men geen 2e leven kon vinden maar veel sport of huis/tuin/keuken paarden gaan hier niet naar de slacht (tenzij ze somehow, en vaak al kapot, bij een handelaar terecht komen). Veel mensen die ik hier daarover gesproken heb vinden dat "zielig". De instelling tov slacht is hier anders en het zal je verbazen hoe vaak ik, zelfs voor vlees gefokte belgen, op FB oproepen van opvang en rescues voorbij zie komen om die paarden te redden... heel veel paarden die te koop staan of FB worden vaak zelfs met een "mag niet naar de slager" contract verkocht.

Overigens mag die van mij (als ik er ooit een heb) ook naar de slager als ie op is en dat een mogelijkheid is. Doe er dan iig nog iets nuttigs mee na de dood...

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:39

zimbabwe schreef:

Als die vracht op weg was naar Zuid Amerika, kan ik alleen maar het volgende zeggen; die eerste 9 (die direct al overleden waren) zijn mega lucky bastards...die andere 3 iets minder maar toch altijd nog heel wat meer lucky dan de rest die nu de trip af moeten maken.

Verder ontzettend triest dat het gebeurd is en wens de nabestaanden van die man dan ook heel veel sterkte toe.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:46

Er zijn gewoon slachthuizen in Canada hoor.. :')

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:49

oh, nou dat scheelt al weer dan.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:52

Hoeveel van de mensen hierboven die het zielig vinden eten vlees? Niet zo hypocriet zijn hoor. Wat nou als het bij wijze van spreken varkens waren? Was het dan net zo erg?

Maar wat een naar ongeluk zeg! En arme man, om zijn lange leven zo te moeten eindigen... (en daar zegt niemand wat over...)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:55

idylle schreef:
ruitje schreef:

omdat een paard wat afgespoten wordt niet meer mag worden 'opgegeten' en idd zoals eerder aangeven spuitje kost geld (en behoorlijk ook nog) en slager biedt geld..

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:57

Niet dat het veel uitmaakt overigens, als je nooit in Noord Amerika geweest bent is het bijna niet voor te stellen hoe de verhoudingen mbt steden en infrastructuur hier liggen. Nu weet ik dat Canada slachthuizen heeft, de meeste volgens mij in Quebec en ik dacht ook een paar in Alberta maar het hoe en wat en de aantallen weet ik niet meer precies. Afhankelijk waar je vandaan komt en waar je heen moet maakt het qua afstand soms ook niet zoveel meer uit of je binnen Ca blijft of naar zuid amerika gaat :') (om maar niet over grenspapieren ed te beginnen)
Alhoewel ik me voor kan stellen dat de omstandigheden mbt de slacht hier waarschijnlijk een stuk beter zijn dan in Z-A..

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:59

Pfff heftig verhaal zo te lezen, wat een klap moet het dan geweest zijn.

Je moet maar zo denken, een ander paard word naar zijn stal vervoerd en moet "het gewone leven weer oppakken" en deze paarden hoeven het niet meer te beseffen (om wel heel menselijk te praten)

En de bestuurder :( pfff heftig allemaal.

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 20:18

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 22:27

Vreselijk ongeluk
Maar wat is er erg aan dat de paarden als nog naar t slachthuis zijn gegaan?
Stel dit ongeluk was gebeurt alleen er zaten koeien in de wagen was dat dan niet super erg dat die verder naar t slachthuis werden vervoerd?
Alleen omdat t paarden zijn is t een probleem?
Bestemd voor slacht=bestemd voor slacht dan ga je de goede dieren die nog vervoerd kunnen worden gewoon verder vervoeren

Kleine_Reijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 22:30

Maiske schreef:
Flew schreef:
http://www.bokt.nl / http://www.horsetalk.co.nz
uit hun lijden verlost door de politie.

Geloof niet dat hier een spuit aan te pas is gekomen, waarschijnlijk ook het beste in dit geval...

Kogel lijkt mij het beste in dit geval... Hoe hard dit ook mag klinken, het is wel de snelste (en daardoor denk ik de meest 'diervriendelijke') manier

bolerotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 23:17

ruitje schreef:
Omdat het vlees verder nog prima bruikbaar is?
Vind het een beetje onzin om het paard dan maar af te maken terwijl het verder niks mankeerd. Imo een grotere verspilling van een leven/vlees dan ze gewoon verder naar het slachthuis te sturen.

En niet alles "is gezond en kan zomaar de sport in". Als het gefokte slachtpaarden waren zijn het hoogstwaarschijnlijk belgen geweest.
Tenzij het (ot)tb waren waarvoor men geen 2e leven kon vinden maar veel sport of huis/tuin/keuken paarden gaan hier niet naar de slacht (tenzij ze somehow, en vaak al kapot, bij een handelaar terecht komen). Veel mensen die ik hier daarover gesproken heb vinden dat "zielig". De instelling tov slacht is hier anders en het zal je verbazen hoe vaak ik, zelfs voor vlees gefokte belgen, op FB oproepen van opvang en rescues voorbij zie komen om die paarden te redden... heel veel paarden die te koop staan of FB worden vaak zelfs met een "mag niet naar de slager" contract verkocht.

Overigens mag die van mij (als ik er ooit een heb) ook naar de slager als ie op is en dat een mogelijkheid is. Doe er dan iig nog iets nuttigs mee na de dood...

Ook goed lezen er staat zelfs... en mag niet naar de slager contract? Zolang het niet in het paspoort staat kunnen ze je niks maken met zown papiertje, mag niet naar de slager of handelaar teksten trekken wij ons ook niks van aan bied geld krijg je geluk dn betaal je anders zoek je weer verder.. hoe kom je anders aan je vee, op veel markten kom je ook vaak dezelfde paarden weer tegen.. naar mijn mening kan je een paard ook beter laten slachten dan afspuiten, slacht is een kogel of pen pats boem dood en met een spuit moet dat vloeistof eerst door het lichaam gepompt worden totdat het hart stil komt te staan ,,