Ontsnapte pony overleden na aanrijding in Koewacht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Ontsnapte pony overleden na aanrijding in Koewacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 18:20

http://www.omroepzeeland.nl / http://www.bokt.nl

Afbeelding

Op de Emmabaan in Koewacht is maandagochtend vroeg een zwaargewonde pony gevonden. Het dier, dat was ontsnapt uit een wei, had beide achterbenen gebroken als gevolg van een aanrijding. Een dierenarts heeft de pony laten inslapen.

Bij de politie heeft zich niemand gemeld die betrokken was bij de aanrijding. Wel is er door agenten een remspoor op de plaats van het ongeluk gevonden. De auto kwam vermoedelijk vanuit Koewacht en reed richting Heikant.

Springs

Re: Ontsnapte pony overleden na aanrijding in Koewacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 18:22

Dat mensen nog durven om door te rijden zeg.
Wat mij betreft bel je anoniem oid maar een zwaargewond paard laat je toch niet zo liggen. Dan heb je echt een steekje los zeg.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 18:27

Vreselijk om zo'n dier als oud vuil langs de kant van de weg achter te laten :n . Wat zal die pony geleden hebben. Kan me niet voorstellen dat de bestuurder het niet gemerkt heeft...

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 18:29

Dat kan ik niet begrijpen, zo'n aanrijding blijft heus niet onopgemerkt? dat je dan nog doorrijd ook :(
Sneu, sterkte voor de eigenaar van de pony.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 18:35

Je mag niet eens door rijden!
Diegene had eenvoudig even 112 kunnen bellen om voor de pony hulp te regelen.
Bah, geen woorden voor.

jorika1986

Sjonge jonge en dan nog doorrijden ook, en de pony laten creperen van de pijn een aantal uren!
Wat een vreemde mensen zijn er toch op deze planeet

Jolandaa_

Krijg je niet een boete als je een wild dier aan rijd? Bij reeën wel zo. Misschien is dat de reden van het niet melden. Niet zo netjes dat wel. Wel apart, als je een paard zo hard raakt moet je op zn minst flinke schade hebben.. ooit een ree voor de auto gehad en dat was al veel schade.

bolerotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 18:42

Belachelijk, hoop ook dat de eigenaar van de pony goed verzekerd is! Er kunnen heel veel redenen zijn voor iemand die door rijd, niet verzekerd, alcohol pfff noem maar op

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 18:44

Jolandaa_ schreef:
Krijg je niet een boete als je een wild dier aan rijd? Bij reeën wel zo. Misschien is dat de reden van het niet melden. Niet zo netjes dat wel. Wel apart, als je een paard zo hard raakt moet je op zn minst flinke schade hebben.. ooit een ree voor de auto gehad en dat was al veel schade.

das in belgie zo, in nl niet

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 18:50

Wanneer men in Nederland een aanrijding heeft met wild, is men wettelijk verplicht daarvan melding te maken bij de politie. Die zal een faunabeheerder inschakelen om het gewonde dier met zweethonden op te sporen en indien nodig uit zijn lijden te verlossen.

Neem aan dat vee daar ook onder valt!

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 18:52

Deze vergelijking maakte ik eens toen het er hier in een topic over ging als je een kat van iemand aanreed wat je dan deed doorrijden of niet. Heel veel mensen reden door, toen vroeg ik en als het nou om een paard of pony ging? dan zou heel bokt op zijn achterste poten staan. Ja maar dat merkte je en zou niet gebeuren en dat was heel wat anders. En zie hier.....

Veel sterkte voor de eigenaar van de pony, heel triest dat het dier heeft moeten lijden, voor deze automobilist heb ik geen goed woord over.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:06

Jakkes, beide achterbeentjes, arm dier. Paarden proberen altijd weer op te staan. Het minste wat je kan doen is toch 112 bellen, erg stom en een verachtelijk figuur. Aangezien er zeker schade aan de auto zal zijn is er denk ik weer drank in het spel, je kunt het wel melden maar dan ben je zelf ook de bok. Ik hoop dat ze diegene nog wel kunnen achterhalen en even goed de waarheid zeggen.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:08

kimmie1 schreef:
Deze vergelijking maakte ik eens toen het er hier in een topic over ging als je een kat van iemand aanreed wat je dan deed doorrijden of niet. Heel veel mensen reden door, toen vroeg ik en als het nou om een paard of pony ging? dan zou heel bokt op zijn achterste poten staan. Ja maar dat merkte je en zou niet gebeuren en dat was heel wat anders. En zie hier.....

Veel sterkte voor de eigenaar van de pony, heel triest dat het dier heeft moeten lijden, voor deze automobilist heb ik geen goed woord over.

Heb in Noorwegen een poes dood gereden op de motor voor de deur van een huis.
Bleek helaas niet de eigenaar te zijn, kon de poes ook niet.
De bewoonster heeft de poes begraven in de berm.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:09

Kimmie1 , ik heb dat topic niet gezien maar ik stop wel, ook als ik een dier zie liggen ga ik vaak nog controleren of ze wel echt dood zijn, egeltjes enzo.

fienenbambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:38

Mischien had de bestuurder drank op, en daarom niet gebeld. Anders wil je je schade toch wel verhalen op de eigennaar lijkt mij. Jammer voor het diertje iig.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:44

Jolandaa_ schreef:

je krijgt geen boete tenzij er aangetoond kan worden dat je schuldig was aan het ongeluk door bijvoorbeeld veel te hard rijden bij veel te weinig zicht.. Met name reeen kunnen in 1 sprong vanuit de bosje op je moterkap liggen (die steken niet netjes 100 meter voor je auto over zoals mensen dat doen, maar kan enkele meters zijn en dan kun je onmogelijk stoppen of uitwijken).

sterker nog als je wild in Nederland dusdanig aanrijd dat het afgemaakt moet worden ben je wettelijk eigenaar van het dier.. De boete die volgt is dan niet voor het aanrijden, maar voor het achterlaten van 'jouw' dier..

in geval van de pony zal er ook echt geen boete komen voor het aanrijden (tenzij er een aantoonbare schuld is door onverantwoord rijden).. wel voor het achterlaten van een zwaar gewond eigendom van iemand. De pony valt niet onder 'aangereden wild' overigens.

voor de bestuurder geen goed woord over.. dit is niet een dier die nog maakt dat hij wegkomt en ergens spoorloos verdwijnt wat met een kat of konijn, vos of hond wel kan gebeuren.. dit dier is simpelweg aangereden en achtergelaten.

Allegandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 22:12

Dit is helaas hier om de hoek gebeurd en weet ook om welke pony het gaat.
Vind het diep en diep triest...
Ik hoop dat de bestuurder zich alsnog meld.. Al vrees ik er voor..

En wens de eigenaresse veel sterkte toe..

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 06:27

Wat naar dat je in staat bent om je eigen hachie zo boven de pijn van een dier te laten gaan . Misschien heeft iemand alsnog wat gezien en komt het nog boven water , zou toch een oproep geplaatst kunnen worden in die buurt bijv op fb die auto heeft toch ook schade ...........

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 08:28

Als je een paard aanrijd dan moet de schade aan een personenauto wel flink zijn dus lijkt me sterk dat iemand zomaar doorrijdt. Al zou het alleen maar zijn om de schade te verhalen op de eigenaar van het loslopende paard
Wie weet is het dieren tegen de zijkant van een vrachtwagen opgerend, kans dat je dat merkt is een stuk kleiner

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 08:34

Behalve wanneer de bestuurder iets te verbergen heeft Gillbo....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 08:37

Bovendien lijkt het mij dat als het dier tegen de zijkant van een vrachtauto aanloopt het eerder de voorbenen zal breken als de achterbenen.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 08:51

Als zo'n dier tegen de zijkant van je vrachtwagen aanloopt dan merk/voel je dat ook wel.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 10:41

Er waren remsporen te zien dus bestuurder heeft het echt wel gemerkt, wat sneu voor de eigenaresse. Zo afscheid van je pony nemen word je helemaal niet vrolijk van.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 12:13

Niemand die zich afvraagt hoe het kan dat de pony ontsnapt is? Stond er wel een goed hek omheen?
Verschrikkelijk maar er worden alweer conclusies getrokken terwijl er niks bekend is.
Wie weet is het dier er wel gedumpt!!
Je leest de laatste tijd wel vaker (ook hier op bokt) dat er uitgegaan wordt van mishandeling en dat het achteraf niet zo gebeurd is

gaellehtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 12:19

Ook ik weet om welke pony het gaat.
De eigenaresse is er kapot van en kan de plek waardoor de pony zou zijn ontsnapt, niet vinden. Alles is nog heel. Niets is er veranderd.