Politieadvies: Laat paarden geen halster dragen in wei

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Politieadvies: Laat paarden geen halster dragen in wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 07:28

http://www.nos.nl / http://www.bokt.nl
Ingezonden door Tessa_93

Paardeneigenaren moeten paarden geen halster laten dragen in de wei. Dat adviseert de politie naar aanleiding van de vele paardenmishandelingen in Groningen en Drenthe.

"Met een halster zijn paarden makkelijker te pakken door een dierenbeul", waarschuwt de politie.

Ook zouden eigenaren hun paard elke dag moeten controleren op verwondingen. "Als een paard gewond wordt aangetroffen, maak dan foto's voordat de dierenarts het paard gaat behandelen."

Door foto's te vergelijken hoopt de politie meer te weten te komen over de werkwijze van de Noord-Nederlandse paardenbeul. Onlangs werden twee nieuwe mishandelingen bekend in Drenthe: bij Roden zijn de afgelopen dagen paarden toegetakeld.

De politie heeft nog altijd geen idee wie er verantwoordelijk is voor de mishandelingen. Een team van tien rechercheurs onderzoekt negen zaken in Groningen en Drenthe.

Ook in Utrecht en Noord-Holland is een paardenbeul actief. Vooralsnog denkt de politie niet dat het om dezelfde gaat. "Maar we sluiten niets uit. Als daar aanleiding toe is voegen we de onderzoeken samen", zegt een politiewoordvoerder.

happypaardje

Re: Politieadvies: Laat paarden geen halster dragen in wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 07:32

Maar zelfs zonder halster kan zo'n gek nog flink wat schade doen lijkt me...
Brr... Ik hoop maar dat het snel wordt opgelost!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 07:35

Misschien heeft ie zelf wel een halster bij zich...

kayleygh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 07:37

Gelukkig draagt mijn paard geen halster in de wei, al ben ik van mening dat als ze het echt op jou paard gemunt hebben, ze wel een andere oplossing verzinnen.
Gewoon niet leuk dat er zulke mensen zijn die hier plezier aan beleven, het mishandelen van onschuldige paarden. Bah!

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 07:37

Dat was ook mijn eerste gedachte Imre. Deze persoon kan deze boodschap beschouwen als een oproep om voortaan zelf een halster mee te nemen.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 07:51

Alles waar een crimineel een stapje meer moeite voor moet doen is al minder aantrekkelijk, zo werkt het gewoon dus wellicht geldt dat ook voor deze zieke figuren. Daarbij laten veel paarden zich niet zomaar door een vreemde een halster aandoen. Ik vind het een prima advies.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 07:51

Mmm wat zouden ze doen als een paardeneigenaar zo'n gek op heterdaad betrapt en de emoties de vrije loop laat? Denk dat de beul vrijuit gaat |( en de eigenaar moet zich verantwoorden. Zo is het nl in dit land.
En idd ik denk dat een beul door deze oproep zich nog beter gaat voorbereiden.

Hopen dat de beul door een paard flink op zijn donder krijgt en dat hij nooit meer een stap buiten de deur kan zetten.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 07:56

nanda1980 schreef:
Mmm wat zouden ze doen als een paardeneigenaar zo'n gek op heterdaad betrapt en de emoties de vrije loop laat? Denk dat de beul vrijuit gaat |( en de eigenaar moet zich verantwoorden. Zo is het nl in dit land.
En idd ik denk dat een beul door deze oproep zich nog beter gaat voorbereiden.

Hopen dat de beul door een paard flink op zijn donder krijgt en dat hij nooit meer een stap buiten de deur kan zetten.

Daar ben ik ook bang voor.. Hoewel die van mij een flink pak op z'n donder zou krijgen }> en ik denk wel van de meeste paardeneigenaren...

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 08:05

Tsjah, als je nu over je eigen voeten struikelt, en die grote hamer (die je natuurlijk enkel bij had omdat je om 3u 's nachts de palen die anderhalf jaar geleden zijn gezet nog even extra vast ging kloppen) komt daarbij perongeluk op het hoofd van de beul terecht, dan kan je daar niks aan doen, toch? O:)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 08:11

Mijn bijrijdpaard moet met graasmasker in de wei, anderd word ze echt veel te dik. Dus zonder halster gaat een beetje moeilijk in oms geval :+

northequest1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 08:12

Gatver, hoe kan het zo ver komen dat je je paard niet meer snachts lekker op het Weiland kan zetten :n , en zeker niet met een halter. Ik ben blij dat ik aan deze kant van de wereld dat niet iets is waar ik me druk om hoef te maken. Laten we hopen dat ze deze gek(ken) snel zullen pakken en goed zullen straffen....

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 08:13

Heel eerlijk als ik em zou zien zou ik niks meer van de persoon heel laten.
Uitleveren aan de politie neeuh lever em liever uit aan alle eigenaren wiens paard hij heeft gepakt

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 08:23

bakkabouter schreef:
Tsjah, als je nu over je eigen voeten struikelt, en die grote hamer (die je natuurlijk enkel bij had omdat je om 3u 's nachts de palen die anderhalf jaar geleden zijn gezet nog even extra vast ging kloppen) komt daarbij perongeluk op het hoofd van de beul terecht, dan kan je daar niks aan doen, toch? O:)

Breng me nou niet op ideeën, ik sta toch al algemeen bekend als een überkluns, men zou het nog bijna echt geloven ook :') .

Maar inderdaad, het maakt de drempel om iets met een paard te doen net wat hoger. Iemand die écht wat wil die doet dat toch wel, met of zonder halster, maar je hoeft het ze ook niet makkelijker te maken dan strikt noodzakelijk.
Bij ons staan ze altijd halsterloos, zowel buiten als op stal. En dat is dan ook een voordeel van bij een woonwijk staan, dat er toch wel wat sociale controle is. En dan is er ook nog een paardenliefhebbende buur die regelmatig slecht slaapt, 's nachts nog even met de hond wandelt en er ook niet aardige ideeën op na houdt over paardenbeulen.

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 08:24

Ik ben zo blij dat mijn paarden achter het huis staan met allemaal herders op het erf. En dat als hij echt wil dat risico moet nemen of kilometers moet zwemmen of Door een heel natuurgebied met koeien en stieren en sloot heen moet.

Vreselijk voor de eigenaren. Toch ben ik bang dat dit een bende is. Verschillende mensen die op ditzelfde idee komen vind ik namelijk erg toevallig????

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:14

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:17

Ik vraag me af hoeveel stoere bokkers hem daadwerkelijk een kopje kleiner zouden maken als ze hem in de weide treffen.

However, hier staat maar eentje met halster en die krijgt ie zelfs niet al zou er nog een longe aan hangen ook. Vind halsters op weide sowieso gevaarlijk.

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:23

Ik had ergens ook gelezen dat ze zo gestoord waren om paarden in stal ook lastig te vallen..

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:25

Het schijnt dat deze zieke geest(en) ook de 'wilde' paarden in natuurgebieden toetakelen. Deze paarden dragen toch ook geen halsters maar zijn wel dusdanig goed benaderbaar dat elke gek erbij kan. Als zo iemand kwaad wil lukt het toch wel, met of zonder halster.

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 14:04

Het is toch ook gewoon belachelijk dit soort mensen, jeetje denk na.. als ik geen mens kan doodsteken dan maar een paard? wat een lol....

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 14:07

Het is echt een perverseling, deze persoon.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 14:51

Voor 5 Euro koop je op Marktplaats een Halster...
Bovendien heb ik ook het vermoeden dat de paarden gedrogeerd worden; sommige goedzakken van paarden laten zich misschien wel zo pakken, maar ik betwijfel of de meeste van die goedzakken ook zo rustig blijven staan als hun zo'n pijn wordt aangedaan. Zonder kalmeringsmiddel had de dader allang een trap te pakken gehad van het verkeerde (of in dit geval 'juiste') paard, lijkt mij.

Ik hoop intens dat de dader gepakt wordt en dat menig paardeneigenaar weer rustig kan slapen! Zo'n zieke geest; ben ook ergens wel bang dat hij op den duur over stapt op mensen (vrouwen). -O- Mijn theorie is dat het een gefrustreerd heerschap (of meerdere) betreft die ooit eens (hard) is afgewezen door een paardenliefhebster... (maargoed; dat blijft speculeren natuurlijk)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 15:36

Ik denk niet dat hier nog gesproken kan worden van 1 dader.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 15:44

dit zijn echt veel meer dan 1 dader. hier in belgië is het al van 2009 aan de gang. als je dnekt dat je paarden met sociale controle velig zijn, denk dan maar verkeerd. Op 50 meter van mijn huis is een groot bejaardetehuis. achter het bejaardetehuis is een groot weiland dat in 2 verdeeld was. in 1 deel liepen geitjes, deze werden bruusk vermoord. Dit was het eerste geval van mishandeling hier. enkee weken later in het 2e deel van de wei... daar stonden 2 merries met veulens. 1merrie en veulen zijn gestorven. de andere getekend voor eh leven. Dit waren destijds de eerste gevallen die bekend wren. de weken daarop in deze streek nog enkele gevallen (zelfde dader?). toen was het 2 jaar stil.
In 2011 hier in de buurt weer gevallen. In 2013 hetzelfde verhaal.
Nu de laatste maanden begint het bij jullie in Nederland. Maar het begon dus allemaal 50 meter van mijn huis in Belgisch limburg.... halster sof niet maakt echt geen reet uit voor iemand die echt een paard wil mishandelen... sociale controle evenmin.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 15:47

Ik blijf het toch denken hoor; dat het een soort van idiote sekte is van viespeuken die zichzelf hierop klaar maken en het wellicht zelfs aan elkaar trots tonen via internet ofzo...
Helemaal nu ook al blijkt dat er in Duitsland meer dan 100 paarden op gruwelijke wijze zijn afgeslacht...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 16:08

De pest is er met die media aandacht nieuwe zieke geesten weer op ideeën worden gebracht!

Ik hoop echt er eens een paard een enorme doodschop uit deelt aan die zieke idioten!!!