Zweedse betogers vertrapt door politiepaarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Zweedse betogers vertrapt door politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 08:55

http://www.ad.nl / http://www.bokt.nl
Ingezonden door papagroom

In de Zweedse stad Malmö zijn ongeveer vijf mensen gewond geraakt toen de politie een demonstratie probeerde op te breken. Verschillende Zweedse media melden dat er door de politie met paarden en voertuigen hard werd ingegrepen. Er werden negen mensen gearresteerd.

Volgens omstanders reden de agenten op paarden in op een menigte van een paar honderd man. "Een aantal mensen is vertrapt en één persoon is daarbij ernstig gewond geraakt", zegt de politie in een verklaring. "We weten echter niet hoe ernstig."

minikatje

Re: Zweedse betogers vertrapt door politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 08:59

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 09:19

Voordat de ME überhaupt ingrijpt zijn er al vele waarschuwingen geweest. Om dan vervolgens toch te blijven staan is volledig je eigen keuze. Dat je dan kans loopt om een paar tikken te krijgen dat is dan helaas zo. Moeten ze niet achteraf gaan piepen. De politie grijpt niet in als er vredige liedjes gezongen worden. Beginnen ze met stenen te gooien trek dan de wapenstok maar....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 11:37

Eigen schuld :)
Moet zeggen dat ik er totaal geen moeite mee heb. Laat ze maar een goede trap krijgen. Denken ze de volgende keer hopelijk even 2x goed na voor ze mogelijk meedoen.

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 11:38

Tja eigen schuld, dit is een van de laatste opties voor de politie.
In Nederland wordt dit ook gewoon gedaan, je kan aan de kant gaan, of niet.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 11:39

In Zweden zal het onnodige politiegeweld wel meevallen, gevalletje eigen schuld denk ik dus!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 11:39

Bloeddorstige reacties, zonder te weten wat er precies is gebeurd...
Waar werd eigenlijk tegen geprotesteerd?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 11:43

Het was een protest tegen een ander protest.
Deze mensen waren tegen de antisemitische protestanten die verderop een bijeenkomst hadden, dus anti-antisemitische protestanten.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 11:52

Het was een demonstratie van de Nazi partij, de anti nazi waren aan het rellen tegen die partij

hier heb ik de foto's vanuit een zweedse krant

LET OP! foto's kunnen als schokkend ervaren worden je ziet de mensen vertrapt worden! foto 3,4,5,6

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19414691.ab

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 11:56

Nou ze lopen er inderdaad aardig overheen te rennen. Wel een beetje vreemd dit.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 11:57

Ja, de "nazi partij" had een legale demonstratie alle vergunningen, de anti nazi's zijn begonnen met aanvallen. daarop moest de politie reageren

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 11:58

Mooi toch...eindelijk een land wat gewoon ingrijpt.Kunnen ze ook niet eens langsgaan in de schilderswijk? :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:05

De beelden ogen naar, ongeacht of het wel of niet eigen schuld dikke bult zou zijn. Ik kan hier niet over oordelen want ik was er niet bij. Te vaak nieuwsberichten zo anders terug gelezen als dat ik zelf als aanwezige heb ervaren dat ik erg voorzichtig ben geworden.
Neemt niet weg dat ik me erg veel zorgen maak, al een tijdje, over de boosheid die mensen in zich lijken te dragen. Ongeacht of dit aan de kant van polite etc is of aan de andere kant. Behoorlijke agressie en geweld etc komt iedere avond in alle varianten onze huiskamer binnen en het een is nog walgelijker dan het andere.
Dus nee, ook van deze beelden word ik niet vrolijk....jammer weer al dat geweld...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:21

Inderdaad, jammer van het geweld maar als ik dan de foto's bekijk en hoor dat het allemaal legaal is dan krijg ik de kriebels als ik zoveel demonstranten zie staan met hoody's petten en zonnebrillen. Als het allemaal zo legaal is en je hebt niets kwaad in zin dan hoef je je ook niet te verbergen. Als mensen zo dom zijn om niet op waarschuwingen te reageren en dat is hier gebeurt(volgens een Zweedse vriend waar ik net even contact mee gezocht heb) Er lijken een paar oproerkraaiers te zijn geweest die dachten de paarden wel te kunnen weerstaan, niet dus.
Gevalletje van Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:28

Dat klopt, ik ben het met de demonstranten niet eens laten we dat vooropstellen. Maar de rellers zijn er zelf mee begonnen en absoluut niet uit de weg gegaan voor de paarden. Ook 1 iemand rende in eens voor een auto, hoppa been er onder vast

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:50

Bij dit soort beelden kan ik me geen moment zorgen maken om de mensen, die kiezen er zelf voor daar te zijn.

Ik blijf me alleen afvragen waarom paarden nog steeds aan dit soort geweld worden blootgesteld.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:05

Het zijn ook weinig mensen die overlopen worden en je ziet rechts ME-ers in beeld die op een rij lijken te staan en aan de andere zijde zie je een rij mensen.
Maar de straat lijkt vrij leeg op een groepje na dat dus vertrapt wordt.
Ze zijn dus niet echt op een menigte ingereden. Maar wat dan wel de oorzaak is blijft gissen bij dit groepje.

We hebben het in ieder geval niet over leuke lui hier, die gasten zijn doodeng (nazi-extremisten) en zo te zien was er ruimte om weg te komen op links. Wie niet horen wil??

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:09

Als ze echt onder andere vuurwerk naar de paarden hebben gegooid, mogen ze er van mij nog wel een keer overheen rijden :')

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:23

Aangezien in mijn beleving Zweden nu niet bepaald een land is met onnodig politiegeweld (of een politiestaat for that matter), ging ik er al van uit bij het lezen van de titel dat desbetreffende betogers het aan hun zelf te danken hadden.
Wat na het lezen van artikel ook blijkt te zijn. Hele goede actie van de politie dus, zouden ze hier ook vaker moeten doen.

En eerlijk; als er vuurwerk naar mijn paard werd gegooid(en stenen) was ik er ook dwars overheen gegaan; zijn ze nu helemaal van de pot gerukt?en die muilkorf was ook van die herder zn kop gegaan

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:27

LBLGypsyCobs schreef:
Bij dit soort beelden kan ik me geen moment zorgen maken om de mensen, die kiezen er zelf voor daar te zijn.

Ik blijf me alleen afvragen waarom paarden nog steeds aan dit soort geweld worden blootgesteld.

Omdat paarden nog steeds meer indruk maken dan een voet agent

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:34

LadyMadonna schreef:
LBLGypsyCobs schreef:

In dat opzicht zie ik het voordeel wel, maar er is toch wel iets anders te verzinnen wat ook indruk maakt zonder dat er een dier in betrokken wordt?
Een tank ofzo :+

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:44

LBLGypsyCobs schreef:
LadyMadonna schreef:

In dat opzicht zie ik het voordeel wel, maar er is toch wel iets anders te verzinnen wat ook indruk maakt zonder dat er een dier in betrokken wordt?
Een tank ofzo :+

Paarden kunnen bijna overal komen, een tank niet.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:44

Lijkt me een volkomen terechte actie van de politie. Als ze de paarden inzetten heb je twee opties: lopen of liggen. Veel meer blijft er niet over :')

Edit: en een paard is zo'n machtig middel bij dit soort dingen. Kunnen wij wel met twintig man met wapenstokken op een rij gaan staan, met een paard erbij bereik je al veel meer. En het is nog leuk om naar te kijken ook, soms lijkt het wel bowlen met die mafkezen die niet opzij willen.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:11

Een paard dwingt respect af zonder agressie op te wekken.
Tanks en andere voertuigen geven een heel andere sfeer Dan politie te paard.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:14

Alleen niet genoeg respect om opzij te springen blijkbaar en ook niet genoeg respect om er geen stenen en vuurwerk naar te gooien.

Bij sommige lui zitten zoveel steekjes los dat die zelfs voor een tank niet opzij zouden gaan.
Alleen heb je dan het voordeel dat ze daarna niet meer kunnen klagen dat ze zijn overreden.