Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
petraaken schreef:met andere woorden degene die de ruimte hebben. Nu aankopen voor het hele jaar. Hebben ze nu eens een grote strovoorraad gaan ze het nu verhakselen om de prijs op te drijven en dan later zeuren dat ze geen stro meer hebben.
. Dat is meer iets voor mensen zonder land. petraaken schreef:met andere woorden degene die de ruimte hebben. Nu aankopen voor het hele jaar. Hebben ze nu eens een grote strovoorraad gaan ze het nu verhakselen om de prijs op te drijven en dan later zeuren dat ze geen stro meer hebben.
prijzen liggen dus aanzienlijk lager Harald_89 schreef:de staleigenaar heeft pas een wagen stro voor ons besteld a 42,50 de baalprijzen liggen dus aanzienlijk lager
petraaken schreef:met andere woorden degene die de ruimte hebben. Nu aankopen voor het hele jaar. Hebben ze nu eens een grote strovoorraad gaan ze het nu verhakselen om de prijs op te drijven en dan later zeuren dat ze geen stro meer hebben.
de prijs is nu zo laag dat het in veel gevallen geld kost voor de akkerbouwer. Stro dat ze onderploegen is ook nog eens goed voor de grond. Dus tja geef ze eens ongelijk
Door de regelmatige regen van de afgelopen weken, staat er hier nog veel graan op het land....omgevallen en zwart
En voor aankomende week is er geen droge periode in het vooruitzicht, dus hier wordt het stro absoluut niet goedkoper denk ik.
eldie schreef:Bij ons wordt er steeds meer stro verhakseld en ondergewerkt om de structuur van de grond te verbeteren. Akkerbouwers proberen steeds meer de structuur te verbeteren door bijv. groenbemesters of nu dus stro onderwerken. Er zijn er zelfs die gemaaid gras vanuit natuurgebieden aangeleverd krijgen en deze onderwerken. Alles om de structuur te verbeteren. Stro is hier dus schaars. Boeren lijken rijk door alle grote machines en stallen. Ik geloof ook dat het meeste van de bank is. Boer zijn is hard werken en niet veel verdienen. Land is ook vaak de oude dag voorziening van de boer. Zij moeten zelf pensioen opbouwen en als ze een opvolger hebben kunnen ze het land niet verkopen. Ik geloof ook niet dat er veel boeren zijn die het land vrij op naam hebben (geen hypotheek)
ajesca123 schreef:Harald_89 schreef:de staleigenaar heeft pas een wagen stro voor ons besteld a 42,50 de baalprijzen liggen dus aanzienlijk lager
Hm dat noem ik niet echt goedkoper eigenlijk.
Prijzen in het artikel zullen per ton zijn en er gaan al snel 2,5 a 3 grote pakken in een ton.
Ullaatje: hoeveel kun je er kwijt?