Paardenmishandeling in Gasselte en Balloo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Paardenmishandeling in Gasselte en Balloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 12:29

http://www.hartjegieten.nl/ / http://www.bokt.nl
Ingezonden door Bokkers Murosch, har166, Rocco_Love12, manie

De paardenbeul die al enige tijd in Noord-Nederland actief is, heeft afgelopen week toegeslagen in de regio rond Gieten. In Gasselte en Balloo zijn twee paarden mishandeld. De politie zoekt eventuele getuigen.

Begin augustus werd door de eigenaar een verwonding bij een paard in Balloo ontdekt. Het paard (een merrie) stond gestald in een weide aan de Balloo in Balloo. Een tweede paard (een ruin) werd door de eigenaar gewond aangetroffen in een weiland aan de Wevenakkersweg tussen Gasselte en Gieten (vlakbij de Houtwal). Deze mishandeling vond plaats op vrijdag 8 augustus tussen 00.00 en 08.00 uur.

Mensen die iets hebben gezien van de mishandelingen of verdachte personen of voertuigen hebben waargenomen in Gasselte en/of Balloo worden verzocht contact op te nemen met de politie. Getuigen kunnen bellen met het landelijke telefoonnummer 0900-8844.

In Tolbert, Glimmen en Oldekerk zijn in de afgelopen periode ook al paarden mishandeld. De politie heeft een team samengesteld dat deze serie paardenmishandelingen onderzoekt. Het team bestaat uit medewerkers van de dierenpolitie, een analist en een tactisch rechercheur. Op deze wijze worden al deze zaken in kaart gebracht, zodat alle informatie centraal wordt binnengehaald en geanalyseerd.

Gerelateerd nieuws:
[VN] Ook in Duitsland paardenmishandelaar actief
[VN] Meldpunt voor paardenmishandeling
[VN] Onrust door mishandeling van paarden in Santpoort-Zuid
[VN] Paarden mishandeld in Bunschoten
[VN] Omgeving Amersfoort vreest voor paardenbeul

jopline

Re: Paardenmishandeling in Gasselte en Ballo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 13:11

Meld dit ook bij hoefslag en verdere media, moet toch 1x stoppen,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 13:21

Ik vrees juist eerder hoe meer media aandacht hoe mooier de beul(en) het vinden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 13:50

Of hoe meer mensen een stomme draadverwonding zien als het werk van een beul. Tot 4 jaar terug was een doorgesneden pees het werk van de draad. Nu is het direct de beul en de draad kan het zeker niet meer zijn... Flauwe kul. 90% van de foto's die ik zie langskomen van mishandeling zijn snijwonden van draad, beetwonden van een paard of schaafwonden door uit te glijden.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 13:55

Dat denk ik dus ook Molenhoek!
Ik denk dat zeker de helft(of meer) helemaal geen werk van een paardenbeul is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:05

Bij medisch komen er soms topics voorbij met enorm grote wonden, maar omdat ze het hebben zien gebeuren is er een verklaarbare oorzaak. Een wondje dat maar 1/10 is qua grootte is dan wel van een beul, want niemand heeft het gezien. Vind het overigens ook raar dat er: Of overal beulen zitten, of 1 beul het land rond reist ;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:23

DeMolenhoek schreef:
Of hoe meer mensen een stomme draadverwonding zien als het werk van een beul. Tot 4 jaar terug was een doorgesneden pees het werk van de draad. Nu is het direct de beul en de draad kan het zeker niet meer zijn... Flauwe kul. 90% van de foto's die ik zie langskomen van mishandeling zijn snijwonden van draad, beetwonden van een paard of schaafwonden door uit te glijden.

Het gaat erom dat een groot deel van de paarden merries zijn, en op plekken mishandeld waar geen draad kan komen, maar iemand die blijkbaar aan/in/bij de achterkant is bezig geweest. Daarom denken ze dat het vnl om iemand gaat ipv om ongelukken, ook zijn er al meerdere keren mannen gesignaleerd of achter een paard of in de buurt van...ik kan er mij ook weinig bij voorstellen, maar ik ga er vanuit dat als de politie erbij zit, dat ze dan wel een onderscheid kunnen maken tussen een misdrijf en een ongeluk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:25

Daar twijfel ik dus juist enorm aan sinds de politie op zoek was naar een beul vanwege een schaafwonde van 2 vierkante centimeter. Want de eigenaar was ervan overtuigd dat haar paard niet kon gestruikeld zijn. Als er geen draad is vraag ik me af waar die paarden dan achterstaan. Over inwendige verwondingen spreek ik mij niet uit. Maar over gewone snijwonden wordt er te snel gedacht in de richting van een beul.

_Anneruth

Re: Paardenmishandeling in Gasselte en Balloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:32

Je zou toch echt alle paarden opsluiten of overal camerabewaking hangen.. brrr...

Rocco_Love12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 18:15

Goh molenhoek? Heb je plaatsjes gezien van dit paard of ken je de eigenaren?.... een paard gaat zichzelf steken bij hun achterste... lijkt me heel stug...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 18:16

Ja, ik heb meerdere plaatjes gezien van alle mishandelingen in het algemeen. Als je wat beter had gelezen had je ook gezien dat ik het had over 90% van de gevallen in het algemeen. Niet over deze 2 specifiek. Woorden verdraaien is een kunst.

Waar staat overigens de specifieke aard van de verwondingen vermeld in dit topic? Nergens toch?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 18:19

het wordt steeds erger zeg, wat een gek

Rocco_Love12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 18:29

Het topic gaat over deze 2 paarden maak dan een los topic aan! Als jij denkt dat het 90% bullshit vind! Ze zijn beide meerdere keren gestoken met een mes bij de anus.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 18:33

Dit is nu toch wel heel dichtbij. Ik twijfel gewoon of ik mn paarden nog wel buiten kan laten 's nachts. Luguber vind ik het, en zo ontzettend ziek en ingemeen. Ik hoop echt dat dit snel stopt en ze die vieze vuillak in de kraag grijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 18:33

En hoe weet jij dat? Jij bent de eigenaar? Ik baseer mijn mening op basis van de inhoud van het topic en reageer op de paniek reacties die er direct weer zijn. Zie jij in dit topic wat de mishandelingen in hielden? Ik denk het niet.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 18:36

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 18:39

Tja, dit staat nergens in het topic vermeld, dus vindt dat je enorm uitschiet. Ik wist dit niet. Ik gaf gewoon mijn mening over paardenmishandelingen in het algemeen. Het topic gaat ook over 2 mishandelingen zonder verdere info. Dus een apart topic vind ik hier niet voor nodig ;)

Naath88: Niet op jou bedoelt overigens, jij post enkel het filmpje.

Rocco_Love12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 18:43

Sorry? Het is altijd gemakkelijk om te oordelen achter een computer! Het zal is met je eigen paarden moeten gebeuren. Wil je ik je dan wel eens weer horen. En nee geen eigenaar maar ken de eigenaren wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 18:45

Kijk, als je niet wilt lezen, mij goed hoor. Ik ga hier niet verder proberen uitleggen dat ik over de mishandelingen in het algemeen hebt. Ik ben niet diegene die met oogkleppen rond loopt.

Rocco_Love12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 18:53

Jij wilt blijkbaar ook niet lezen haha... wat staat er in de titel van het topic gasselte en balloo en niks over algemene dingen..
En ik vind het normaal dat mensen in paniek raken... het is al erg genoeg dat het met een paard gebeurt en als het dan nog eens je eigen is het helemaal verschrikkelijk. Politie weet wel het verschil tussen een ongelukje en met voorbedachte rade.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 18:56

ik denk dat jij doelt op paar weken terug stond er ook groot zon bericht en dat werd een dag later veranderd dat het toch niet van mishandeling was molenhoek?

je hebt aan een kant wel gelijk 50 procent is vaak zelf verwonding..ik denk het zelf ook toe ik dit zo snel even doorlas zonder alle info dat het best weer zo kon zijn, maar dat wil niet gelijk zeggen dat dat bij deze 2 gevallen ook meteen zo is.

hier in nederland was toen die paardenbeul van twente jaren terug in nederland was toch echt echt.. die bleek later ook al een dakloze man te hebben vermoord...

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 20:11

Ik heb zr altijd 24/7 buiten maar ze staan nu echt op stal met camera bewaking...de merrie uit balloo is van mensen die ik wel ken.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:00

op stal kan die gek er toch nog makkelijker bij? hoe dicht het ook aan huis ligt.. als hij wil..
ik snap dat je ze dan wel dichterbij huis hebt, ik zelf zou dat ook doen.

in de wei zouden ze sneller weg kunnen komen.. hoewel het die gek toch gelukt is.

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:04

Christiene schreef:
op stal kan die gek er toch nog makkelijker bij? hoe dicht het ook aan huis ligt.. als hij wil..
ik snap dat je ze dan wel dichterbij huis hebt, ik zelf zou dat ook doen.

in de wei zouden ze sneller weg kunnen komen.. hoewel het die gek toch gelukt is.

Nu maak je me bang :(

marritrijpma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:12

2 meisjes die ik ken die wonen in dat dorp! verschrikkelijk,... ik ga morgen met die 2 meisjes op ponykamp,